کد خبر: 925642
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
بسیج ملت برای خدمت
آمادگی برای دفاع از مرز‌ها و ارزش‌های معنوی درکنار رسیدگی به مشکلات مردم مناطق محروم ازجمله اهدافی بود که موجب شد از چند ماه قبل سازمان بسیج با انجام برنامه‌ریزی‌های مدون رزمایش بزرگ سپاهیان محمد رسول الله ۲ را با حضور ۷۰۱۴ گروه جهادی با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم به مرحله اجرا درآورد....
محمدرضا سوری
آمادگی برای دفاع از مرز‌ها و ارزش‌های معنوی درکنار رسیدگی به مشکلات مردم مناطق محروم ازجمله اهدافی بود که موجب شد از چند ماه قبل سازمان بسیج با انجام برنامه‌ریزی‌های مدون رزمایش بزرگ سپاهیان محمد رسول الله ۲ را با حضور ۷۰۱۴ گروه جهادی با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم به مرحله اجرا درآورد. این درحالی بود که به گفته سردارغلامحسین غیب‌پرور، فرمانده بسیج در مرحله آغازین این رزمایش ۲۰ روزه، ویزیت رایگان از نیازمندان در استان خراسان شمالی آغاز و قرار شد این رزمایش درتمامی استان‌های کشور برگزار شود.

نهم شهریورماه بود که اولین مرحله از رزمایش بزرگ تحت عنوان سپاهیان محمد رسول‌الله ۲ در سه استان قم، کهگیلویه و اردبیل کار خود را آغاز کرد و قرار شد طی این مرحله بسیجیان استان‌های مختلف تا پایان این رزمایش که بیست‌ونهم شهریور ماه است به مردم مناطق محروم خود که نیازمند کمک هستند امداد‌رسانی کنند. همچنین مرحله دوم این رزمایش در یکی از روز‌های هفته دفاع مقدس و با اجتماع ۷۰۰ هزار نفری بسیجیان در مراکز استان‌ها اجرایی می‌شود. نقطه اوج این مرحله اجتماع ۱۰۰ هزار نفری بسیجیان در تهران است. در این اجتماع ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان سازماندهی شده شرکت می‌کنند.

این درحالی است که مهار ریزگردها، فعالیت در امدادرسانی به زلزله کرمانشاه، کمک به کمیته امداد در ساخت خانه برای محرومان و ایجاد راه‌های روستایی از جمله حوزه‌هایی است که بسیج اقشار درچند سال گذشته بیشترین فعالیت را دراین زمینه داشته است و علاوه برآن سازمان بسیج سازندگی نیز در زمینه محرومیت‌زدایی فعالیت دارد.

۱۰۰ گروه درخدمت حاشیه‌نشینان آذربایجان شرقی
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در کل کشور ۷۰۱۴ گروه جهادی در این رزمایش به مناطق محروم شهری اعزام می‌شوند، گفت: «سهم آذربایجان شرقی در این رزمایش ۳۰۰ گروه است که ۱۰۰ گروه در ۹ محله حاشیه‌نشین تبریز ارائه خدمات می‌کنند.»

جعفر رزمی افزود: «مأموریت اصلی ما راه‌اندازی حرکت‌های جهادی است که با بسترسازی، عرصه‌یابی، سازماندهی بسیجیان و آحاد مردم و اعزام به اجرای پروژه‌های جهادی، بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.» وی با بیان اینکه یکی از محل‌هایی که گروه‌های جهادی فعالیت دارند، حاشیه شهرهاست ادامه داد: «با آسیب‌شناسی که انجام دادیم، متوجه شدیم مشکل عمده مردم، مباحث معیشتی است و باید در این حوزه اقداماتی صورت گیرد، لذا امروز به سمتی می‌رویم که در مسیر معیشت، آموزش و اشتغال گام برداریم.»

به گفته این مسئول، خدمات متنوع در محلات حاشیه از خدمات پزشکی، دندانپزشکی تا خدمات عمرانی، مشاوره‌ای، آموزشی و دینی ازجمله خدماتی است که به حاشیه‌نشینان داده خواهد شد. رزمی همچنین شعار رزمایش را «وحدت، ایستادگی و پیشرفت» عنوان کرد و گفت: «کلیدواژه این اردو‌ها «خدمت بی‌منت» است.»

۷ هزار بسیجی همدانی در آماده باش

در این میان یکی از استان‌هایی که در زمینه خدمت‌رسانی فعالیت خود را آغاز کرد استان همدان بود. روز گذشته رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله ۲ شهرستان همدان با حضور هفت نفر از فرماندهان سپاه انصارالحسین (ع)، مسئولان سپاه استان و ناحیه همدان، خانواده شهدا، ایثارگران و آحاد بسیجیان در ورزشگاه شهید بهشتی همدان آغاز شد. در این میان یکی از مناطقی که در این زمینه فعالیت دارد بسیجیان شهرستان فامنین است.  فرمانده سپاه ناحیه فامنین از حضور بیش از ۷۰۰ نفر از بسیجیان شهرستان فامنین در رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله ۲ خبر داد.

حسن بهادری یکتا با اشاره به اجرای این رزمایش در سه مرحله گفت: «مرحله اول نمایش اقتدار عاشورایی بسیجیان و مرحله دوم شامل اقدامات محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی برای نیازمندان در حاشیه شهر بوده و مرحله سوم این رزمایش نیز با حضور و اجتماع ۲۰ هزار نفری بسیجیان در مرکز استان خواهد بود.»به گفته وی، در حال حاضر فشار دشمن بیشتر از ناحیه اقتصادی است و دشمنان به عمد سفره و معیشت مردم را نشانه رفته‌اند که راه‌حل این نیرنگ، همکاری و تعامل بیش از پیش مسئولان، مدیران و نهادهاست. در حقیقت این رزمایش‌ها و حرکت‌های بسیج پاسخی محکم به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی است و برای مردم ایران امید و ایستادگی و توانستن را صرف می‌کند. پس از شهرستان فامنین، کبودرآهنگ نیز حضوری پررنگ داشت.

فرمانده سپاه ناحیه کبودرآهنگ گفت: «رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله ۲ با حضور ۳۰ گروه جهادی و شرکت ۴۰۰ نفر بسیجی و با هدف ارائه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف در مناطق کم برخوردار کبودرآهنگ در حال اجراست.» سرهنگ محمود بداغی افزود: «در مرحله اول این رزمایش گروه جهادی و بسیجی با هدف ارائه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های سازندگی، عمرانی، پزشکی، فرهنگی و... در مناطق کم برخوردار در حال اجراست.»وی ادامه داد: «مرحله دوم رزمایش در دو سرفصل مختلف اجرا می‌شود که ابتدا دو گردان تاکتیکی بیت‌المقدس به صورت سازمان یافته به روش اردوکشی مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان رسالت را طی می‌کنند.»

ویزیت ۵۰ هزار بیمار محروم
 
یکی از خدماتی که به شدت مناطق محروم به آن نیازمند هستند ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی است؛ موضوعی که همواره مورد توجه پزشکان جهادگر بسیجی در استان‌های مختلف کشور بوده است. این مسئله سبب شد تا تنها در یک روز از رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله ۲ در دو استان هرمزگان و خراسان شمالی حدود ۵۰ هزار نفر به طور رایگان ویزیت و از خدمات تخصصی پزشکی بهره‌مند شوند.

فعالیت ۲۱۰ گروه جهادی در ایلام

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) گفت: «در ادامه رزمایش سپاهیان محمد رسول الله ۲ در استان ایلام ۲۱۰ گروه جهادی کار خود را آغاز کردند.» سرهنگ پاسدار جمال شاکرمی افزود: «در این دوره از اعزام‌ها تلاش شده است افراد نخبه، تأثیرگذار، خیر و نیکوکار از این اردو‌ها بازدید داشته باشند و از نزدیک شاهد فعالیت جهادگران در عرصه محرومیت‌زدایی باشند. در حقیقت هدف از این اقدام این است که مشارکت این افراد در اقدامات محرومیت‌زدایی افزایش پیدا کند. بر همین اساس ما شاهد حضور قهرمانان ورزشی استان علی هاشمی و ذبیح اله پورشیب در این اردو‌ها بودیم.»

وی ادامه داد: «محور کلی اردو‌های جهادی محرومیت‌زدایی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این رزمایش هم فارغ از فعالیت برون مرزی به دنبال رفع و کاهش محرومیت و ارائه خدمات، فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.»یکی از استان‌هایی که در زمینه رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله ۲ فعالیت خود را به طور ویژه آغاز کرد بسیجیان سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری بودند که با هدف رفع محرومیت‌ها اقدامات جهادی خود را آغاز کردند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری دراین خصوص گفت: «هم‌اکنون ۱۵۰ گروه جهادی برای انجام خدمات سازندگی در مناطق محروم حضور دارند.» سردار علی‌محمداکبری افزود: «ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و جراحی، همچنین ساخت منازل مسکونی و توزیع البسه و مایحتاج از جمله فعالیت‌های این گروه است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار