کد خبر: 925312
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رزمایش بزرگ بسیجیان در استان‌های کشور
رزمایش بزرگ بسیج که با عنوان «سپاهیان محمد رسول‌الله ٢»، و با هدف امیدبخشی به مردم، مأیوس ساختن دشمن و کمک به دستگاه‌هایی که نیازمند کمک بسیج هستند از اوایل هفته قبل آغاز شده با موج خدمت‎رسانی گروه‎های جهادی در اکثر استان‌ها ادامه یافت و حالا تقریباً تمام کشور را در بر گرفته است...
محمدرضا هادیلو

رزمایش بزرگ بسیج که با عنوان «سپاهیان محمد رسول‌الله ٢»، و با هدف امیدبخشی به مردم، مأیوس ساختن دشمن و کمک به دستگاه‌هایی که نیازمند کمک بسیج هستند از اوایل هفته قبل آغاز شده با موج خدمت‎رسانی گروه‎های جهادی در اکثر استان‌ها ادامه یافت و حالا تقریباً تمام کشور را در بر گرفته است. گروه‌های جهادی متشکل از بسیجیانی که دسته دسته به روستا‌ها عازم شده و با تمام وجود در مسیر رفع محرومیت و اعتلای ایران اسلامی گام بر می‌دارند آن قدر با صلابت پیش رفته‌اند که از استان‌ها خبر می‌رسد مردم نیز به صورت خودجوش به آن‌ها پیوسته و دوشادوش یکدیگر اتحادی مثال زدنی را رقم زده‌اند.
 
رزمایش اقتدار عاشورایی بسیجیان که با شعار وحدت و پیشرفت کار خود را آغاز کرد در دو مرحله اجرایی می‌شود. به طوری که در مرحله اول طی دو بخش شامل اعزام گروه‌های جهادی و رزمایش هزار گردان بیت‌المقدس از ۹ شهریور آغاز و تا ۲۹ شهریور ادامه خواهد داشت. همچنین این رزمایش پس از مرحله اول شاهد توقف سه تا چهار روزه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و تاسوعا و عاشورای حسینی و نیز هماهنگی و حضور همه جانبه نیرو‌های مسلح در رژه سراسری ۳۱ شهریور ماه خواهد بود. سپس در مرحله دوم پس از حضور سازمان یافته با حضور ۷ هزار نیروی بسیجی در میادین و شهر‌های بزرگ کشور ادامه خواهد داشت.

۱۴۰ گروه جهادی یزدی در خدمت نیازمندان

مسئول بسیج سازندگی سپاه‌الغدیر استان یزد از حضور بالغ بر ۱۴۰ گروه جهادی و خدمت‌رسان در رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) خبر داد. سیدمحمد میرقانعی با بیان اینکه جامعه هدف این رزمایش قشر‌های مختلف جامعه هستند، گفت: در این بازه زمانی بالغ بر ۱۴۰ گروه جهادی و خدمت‌رسان در حال فعالیت در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی و آبادانی، بهداشتی و درمانی، آموزش، منابع طبیعی، خدمات مشاوره‌ای و اشتغالزایی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی هستند که تاکنون نزدیک بر ۴۰ گروه جهادی در این رزمایش در حال فعالیت هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه‌الغدیر استان یزد از حضور بیش از ۲ هزار نفر در این رزمایش خبر داد و اظهار داشت: در واقع نوع فعالیت‌ها در این رزمایش با توجه به حضور خواهران و برادران متفاوت است که در عرصه‌های مختلف نمود بسیار مطلوبی را در پی‌داشته است. میرقانعی، هدف از برگزاری اقدامات خدمت‌رسانی را خدمت به مناطق حاشیه شهر‌ها و کمتر برخوردار از امکانات عنوان کرد و بیان داشت: در حقیقت این رزمایش با محوریت حواشی شهر‌ها در حال انجام است و جامعه هدف برای گروه‌های جهادی تعریف شده است. این مقام مسئول تأکید کرد: در کنار این گروه‌های جهادی، گروه‌های خدمات‌رسان محله محور در سطح پایگاه‌ها نیز با قوت در حال فعالیت هستند؛ حتی در حال حاضر بیرون از استان نیز این رزمایش در حال اجراست؛ چنانچه در حال حاضر تعدادی از گروه‌های جهادی نیز در منطقه کوهبنان برای بازسازی منازل زلزله زدگان در حال خدمت‌رسانی هستند.
 
 اعزام ۳۰۰ گروه جهادی به مناطق حاشیه‌نشین گلستان

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان هم از اعزام ۳۰۰ گروه جهادی به مناطق حاشیه‌نشین و محروم شهر‌های استان خبر داد.
حسین معروفی گفت: حرکت بزرگ جهادی که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب بسیج سازندگی پر افتخار جوشش پیدا کرده به دستور مقام معظم رهبری است و تمام اقدامات که سپاه و بسیج مستضعفان در قالب اردوه‌های جهادی انجام می‌دهند به دستور معظم‎له است. وی افزود: ۳۰۰ گروه جهادی به مناطق حاشیه‌نشین و محروم شهر‌های گلستان با هدف اقدامات خیرخواهانه و محرومیت‌زدایی بدون نگاه به قومیت و مذهب در حاشیه شهر‌ها اعزام شدند. فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تأکید کرد: برخی افراد در اردو‌های جهادی روزه می‌گیرند و برخی خانوادگی می‌آیند و ناهار خود را بین یکدیگر تقسیم می‌کنند. همچنین حضور خودجوش مردم در کنار این گروه‌ها خدمات‌رسانی‌ها را سرعت بخشیده است.

نمایش قدرت و انسجام گیلانی‌ها

رزمایش اقتدار عاشورائیان سپاه محمدرسول الله (ص) گیلان با حضور بیش از ۱۷ هزار نفر بسیجی در گیلان آغاز شد و حاضرین در این رزمایش اقتدار و وحدت نظام را به رخ جهانیان کشیدند. این رزمایش با شعار وحدت، ایستادگی و پیشرفت در سطح استان گیلان با رویکرد دفاعی _امنیتی و محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود و در آن ۷۲ گردان بیت‌المقدس با ۱۷ هزار بسیجی حضور دارند.
در این رزمایش بسیجیان سرزمین میرزا کوچک جنگلی به صورت متمرکز در ۱۶ شهرستان و سایر شهر‌های گیلان آخرین شیوه رسم و شیوه دفاع از مرز و بوم را با حضور و تمرین عملیاتی در سطح شهر تمرین کردند و اقتدار و عزت ایران اسلامی را به رخ متجاوزان و یاوه گویان کشاندند. حجت‌الاسلام رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در جمع بسیجیان حاضر در این رزمایش بسیج را ارزشی ماندگار از امام خمینی (ره) دانست و گفت: بسیجیان انقلاب اسلامی در تمام میادین با قدرت حضور دارند تا دشمنان فکر آسیب رساندن به انقلاب را در ذهن‌هایشان نپرورانند و این آرزو را نیز به گور خواهند برد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز با اشاره به حضور ۷۲ گردان در این رزمایش اظهار کرد: بسیجیان در این رزمایش بخشی از اقتدار دفاعی امنیتی خود را نشان داده‌اند. سردار محمد عبدالله‌پور با اشاره به حضور بیش از ۲۰۰ گروه جهادی در گیلان برای از بین بردن محرومیت‌های مناطق مستضعف افزود: از آغاز رزمایش تاکنون ۶۷ گروه جهادی به مناطق مختلف استان در بخش‌های عمرانی، بهداشت و درمان و آموزشی به مناطق محروم اعزام شده‌اند. سرهنگ دوم پاسدار شهرام قاسمی فرمانده سپاه ناحیه شفت نیز با بیان اینکه نمایش قدرت و انسجام بیشتر بسیجیان از مهم‌ترین اهداف برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی است، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش ایجاد هماهنگی و آمادگی بیشتر در بسیجیان برای انجام عملیات‌های مختلف در زمان‌های بحرانی است.

وی با بیان اینکه در این رزمایش گردان عملیاتی بیت‌المقدس حوزه مقاومت عمار یاسر حوزه شهری شهرستان شفت شرکت می‌کنند، ادامه داد: با اجرای رزمایش گردان بیت‌المقدس قرارگاه خدمات‌رسانی نیز با برپایی اردو‌های جهادی تا ۲۹ شهریور ماه با هدف خدمات‌رسانی ایجاد امید و انگیزه و ترویج فرهنگ جهادی در بین بسیجیان در سطح شهرستان شفت برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار