کد خبر: 925028
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
جایزه ادبی یوسف،
مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان از برگزاری جایزه ادبی یوسف در زمینه داستان کوتاه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سعید صرامی در مورد برگزاری جایزه ادبی یوسف در اصفهان اظهار داشت: متأسفانه در اصفهان نویسنده دفاع مقدس نداریم و اگر هم وجود داشته باشد، تعداد این افراد بسیار کم و بیشتر آثار موجود به صورت خاطره است.

وی با بیان اینکه در گذشته به مقوله خاطره‌نویسی دفاع مقدس بسیار پرداخته شده و آثار ارزشمندی نیز توسط رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس خلق شده است، افزود: شرایط روز جامعه می‌طلبید که داستان‌نویس دفاع مقدس تربیت شود. به همین منظور جایزه ادبی یوسف با عنوان داستان کوتاه با موضوعاتی پیرامون دفاع مقدس شامل عملیات‌های مختلف و شهدای دفاع مقدس با مشارکت فرهنگسرای پایداری برگزار می‌شود.

صرامی با بیان اینکه فراخوان شرکت در جایزه ادبی یوسف از 15 مرداد آغاز شده و علاقمندان تا 17 شهریورماه برای ارسال آثار خود مهلت دارند، ادامه داد: سیره شهدا، عملیات‌های مختلف، اینکه چرا به جنگ دفاع مقدس گفته می‌شود، اردوهای راهیان نور و ... موضوعاتی است که نویسندگان می‌توانند در قالب آن قلم بزنند.

مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان گفت: بهترین آثار ارسال شده به این جایزه ادبی در مراسمی معرفی و جوایزی به نویسندگان آنها اهدا می‌شود. ضمن اینکه آثار برگزیده توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان به چاپ خواهد رسید.

وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان واقع در خیابان 22 بهمن، چهارراه علامه امینی (ره)، ضلع غربی باغ غدیر و یا به صورت تایپی به نشانی الکترونیکی yusof.esfahan@gmail.com ارسال کنند.

گفتنی است، به نفر اول این جایزه ادبی 2 میلیون تومان، نفر دوم 1.5 میلیون تومان و به نفر سوم یک میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود. آثار نفرات اول تا پنجم نیز به جایزه سراسری ادبی یوسف ارسال می‌شود.

بخش ویژه جایزه هم با موضوع مقاومت 45 روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر برگزار می‌شود که به نفر برتر این بخش یک میلیون تومان و به نفر تقدیری 500 هزار تومان جایزه اهدا خواهد شد.

فرهنگسرای پايداری وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در جوار گلستان شهدای اصفهان قرار دارد و رسالت آن زمينه‌سازی آشنايی هر چه بيشتر نسل امروز با حماسه دفاع مقدس و حماسه‌آفرينان آن است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار