کد خبر: 924230
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز گفت: البته حرف زدن نمایندگان و شخص رئیس جمهور در مجلس و ارجاع به قوه قضائیه مشکل مردم را حل نمی‌کند بلکه اصل خود قوه مجریه است و باید تغییر اساسی در خود بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل  در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور و حضور آقای روحانی در مجلس برای پاسخگویی اظهار کرد: این کار فایده‌های زیادی داشت چراکه اولاً نشان داد نظام جمهوری اسلام یک نظام پاسخگو است و در ثانی اتهامات نسبت به مجلس بی‌اساس است.

وی افزود: البته حرف زدن نمایندگان و شخص رئیس جمهور در مجلس و ارجاع به قوه قضائیه مشکل مردم را حل نمی‌کند بلکه اصل خود قوه مجریه است و باید تغییر اساسی در خود بدهد.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید به اینکه قوه مجریه نباید خود را به مجلس تحمیل کند و هر روز یک وزیر عوض شود، افزود: یک تغییر اقتصادی در قوه مجریه انتظار می‌رود و باید افراد انقلابی و جوان روی کار بیایند چراکه پاسخگویی با متانت هیج فایده‌ای ندارد و باید قوه مجریه متوجه اهمیت موضوع شود که اگر مجلس که صدای مردم است از حرف‌های رئیس جمهور قانع نشده، پس باید تغییرات اساسی در خود بدهد.


مذاکره با آمریکا امکان‌پذیر نیست چون اصلا قابل اعتماد نیست

وی اذعان داشت: مطابق با فرمایش رهبر معظم انقلاب، دوست و دشمن بدانند آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و باید از آنها قطع امید شده و به هیچ عنوان با این خبیث که آشکارا با ایران خصومت می‌کند، امکان مذاکره وجود ندارد و در هیچ سطح و هیچ وقت هم  وجود نخواهد داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز در ادامه، آغاز محاکمه اخلالگران اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کار بسیار خوب در وقت خود انجام می‌گیرد و با توجه به اینکه فشارهای درست و نادرست علیه قوه قضائیه شروع شده بود، این کار بهترین زمان برای برگرداندن اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه بود تا هرچه سریع‌تر مفسدان کشور را به اشد مجازات برسانند.

مطهری‌اصل ادامه داد: البته معرفی دو قاضی فاسد توسط قوه قضائیه بسیار امیدوارکننده بود، باید افراد دولتی و مردمی که به هیچ چیز جز پول ارزش نمی‌دهند، دستگیر شده و اشد مجازات برای آنها اعمال شود.

وی با اشاره به مناسب‌های تقویمی هفته بیان کرد: هفته آینده سه مناسبت مهم دینی وجود دارد که مربوط به اهل‌بیت(ع) است.

 امام جمعه موقت  تبریز با تاکید به اینکه محبت اهل بیت(ع) اهمیت زیادی دارد، گفت: ائمه اطهار(ع) گفته‌اند که محبت به اهل بیت خوب است ولی شفاعت شامل افرادی است که به نماز و اصول و فروع دین توجه داشته باشند و افرادی که نماز را خفیف می‌شمارند شامل شفاعت نخواهند شد.

امام جمعه موقت تبریزف روز تشکیل قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دهم شهریورماه را مورد اشاره قرار داد و گفت: نعمت صحت بدن و جوانی همچنین امنیت بسیار مهم هستند که اگر آنها را از دست بدهیم تازه متوجه این این نعمات خواهیم بود. 

وی افزود: هیچ‌گاه فراموش نکردیم که در دوران هشت سال دفاع مقدس با یک آژیر قلب‌ها از جایشان کنده می‌شد ولی در حال حاضر با تلاش خادمان و سربازان انقلاب، امنیتی بی‌بدیل داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز گفت: در حال حاضر حتی یک پرنده ناشناخته نیز از تیررس سربازان پدافند هوایی پنهان نمی‌ماند و همه حرکات و ترددها از آسمان کشور رصد می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های کشور در محورهای دولتی، خصوصی و تعاون است که متاسفانه تعاون همیشه مغفول بوده است از این‌رو دولت باید توجه ویژه روی آن داشته باشد و البته این توجه باید روی تعاونی‌های درست و شایسته باشد چراکه نیروهای فعال، متخصص و توانمند زیادی در کشور وجود دارد.

مطهری‌اصل افزود: با حمایت دولت می‌توان اقتصاد کشور را جلو برد و به تبع آن اشتغال‌زایی ایجاد کرد. 

وی در ادامه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و گفت: خانواده از جایگاه والایی در دین اسلام برخوردار است به طوریکه خداوند فرموده مراقب فرزندان خود باشید و اجازه ندهید به سمت فساد بروند و حتی خطاب به پدر و مادرها  فرموده است که سعی کنید فرزندان خود را در مسیر تقوا و ولایت نگه دارید.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: دهم شهریور روز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا است ولی واقعیت این است که مردم از بانک‌ها راضی نیستند و حتی رهبر معظم انقلاب نیز رضایت ندارند.

وی افزود: جمع کردن پول مردم و حبس آنها، سرمایه‌گذاری روی مسائل نامعلوم و یا افزودن سودها و ارائه تسهیلات با رقم‌های بالا  از جمله چالش‌های اصلی در بانک‌هاست.

امام جمعه موقت تبریز افزود: نباید خدایی ناکرده با سوءمدیریت فقرا فقیرتر و پولدارها، پولدارها شوند چراکه ما انقلاب برای این قیبل امور نبوده، از این‌رو باید مسوولان و نمایندگان مجلس با سرعت هر چه تمام‌تر قانون‌‌هایی را  اصلاح کرده و به اجرا در بیاورند که رفاه همگانی در جامعه ایجاد شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر