کد خبر: 924179
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مودریچ به سلطنت 10 ساله مسی و رونالدو پایان داد
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و مدعیان فتح این جام معتبر حریفان خود را شناختند. سران یوفا که در شهر موناکو گردهم آمده بودند، علاوه بر قرعه‌کشی این رقابت‌ها، بهترین بازیکن سال قاره سبز را هم انتخاب کردند و از برگزاری یک تورنمنت جدید خبر دادند.
شیوا نوروزی
قرعه‌کشي ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد و مدعيان فتح اين جام معتبر حريفان خود را شناختند. سران يوفا که در شهر موناکو گردهم آمده بودند، علاوه بر قرعه‌کشي اين رقابت‌ها، بهترين بازيکن سال قاره سبز را هم انتخاب کردند و از برگزاري يک تورنمنت جديد خبر دادند. به اين ترتيب از سال 2021 علاوه بر ليگ قهرمانان و ليگ اروپا يک رقابت جديد که هنوز نامش انتخاب نشده با حضور 32 تيم اروپايي برگزار خواهد شد. لوکا مودريچ، ستاره تيم ملي کرواسي و رئال‌مادريد جايزه مرد سال يوفا را ازچنگ رونالدو و صلاح درآورد.
بارسا در گروه مرگ
مرحله گروهي فصل جديد ليگ قهرمانان 27 شهريورماه آغاز مي‌شود و طبق برنامه ديدار نهايي اين فصل هم در ورزشگاه واندارمترو پوليتانو اتلتيکومادريد انجام خواهد شد. در اين بين سخت‌ترين گروه رقابت‌ها قطعاً گروه B است، جايي که تيم‌هاي بارسلونا، اينترميلان، آيندهوون و تاتنهام در آن جاي گرفته‌اند و هر يک براي رسيدن به مرحله حذفي برنامه ويژه‌اي دارند. البته ساير مدعيان نيز براي رسيدن به اهداف بزرگ خود راه دشواري در پيش دارند و بايد تيم‌هاي صاحب‌نام اروپا را شکست دهند. ضمن اينکه نبرد مورينيو با يوونتوسي که حالا رونالدو را در اختيار دارد نيز جالب توجه خواهد بود. گروه‌بندي اين رقابت‌ها به شرح زير است:
گروه A: اتلتيکومادريد، دورتموند، موناکو، کلوب بروخه
گروه B: بارسلونا، تاتنهام، آيندهوون، اينتر
گروه C: پاري‌سن‌ژرمن، ناپولي، ليورپول، ستاره سرخ
گروه D: لوکوموتيو مسکو، پورتو، شالکه، گالاتاسراي
گروه E: بايرن‌مونيخ، بنفيکا، آژاکس، آاک آتن
گروهF: منچسترسيتي، شاختار، ليون، هوفنهايم
گروه G: رئال‌مادريد، رم، زسکا، ويکتوريا پلژن
گروه H: يوونتوس، منچستريونايتد، والنسيا، يانگ بويز
سرمربي آلماني ليورپول از اينکه مجبور است با پاري‌سن‌ژرمن مصاف دهد ابراز نگراني کرد. يورگن کلوپ که فصل پيش تيمش را به فينال ليگ قهرمانان رساند در واکنش به همگروهي بندرنشينان با پاريسي‌ها گفت: «انتظار قرار گرفتن در گروهی سخت را داشتيم، ليگ قهرمانان همين است. پاري‌سن‌ژرمن يکي از جذاب‌ترين تيم‌هاي اروپا به شمار مي‌رود و هدف آنها قهرماني در ليگ قهرمانان است، به همين خاطر انتظار دو ديدار سخت را در مرحله گروهي برابر هم داريم. الان که با پاري‌سن‌ژرمن بازي داريم بايد بازي‌هاي اين تيم را بيشتر ببينم. من، توخل مربي اين تيم را مي‌شناسم. او پروژه خوبي را در پاريس شروع کرده است.»
انتخاب مودريچ در غياب کريس
ستاره کروات رئال به آرزويش رسيد و در حالي که کريستيانو رونالدو در مراسم يوفا غايب بود به عنوان بهترين بازيکن سال اروپا انتخاب شد. مودريچ 32 ساله فصلي رويايي را با کهکشاني‌ها به پايان رساند و در تيم ملي کرواسي نيز تا فينال پيش رفت. با اين انتخاب در حقيقت مودريچ به سلطنت 10 ساله مسي و رونالدو در اروپا پايان داد. همچنين در اين مراسم سرخيو راموس عنوان بهترين بازيکن، کيلور ناواس بهترين دروازبان، لوکا مودريچ بهترين هافبک و کريستيانو رونالدو هم عنوان بهترين مهاجم فصل گذشته ليگ قهرمانان را از آن خود کردند تا اين چهار جايزه ارزشمند همگي به تيم قهرمان برسد. با اين حال خورخه مندس، مديربرنامه‌هاي رونالدو به شدت از تصميمات يوفا انتقاد کرده و انتخاب مودريچ را مسخره خوانده است. ستاره کروات حالا شانس کسب توپ طلا را هم دارد. مودريچ اميدوار است به افتخارات بزرگ‌تري دست پيدا كند: «رئال‌مادريد بهترين باشگاه جهان است و خيلي خوشحالم که در اين تيم حضور دارم. مي‌خواهم ساکت و متمرکز مانند شش سال گذشته بهترين عملکرد را در رئال‌مادريد داشته باشم و بهتر از قبل عمل كنم. امسال چه از نظر فردي و چه از نظر تيمي بهترين سال دوران فوتبالم را داشتم و خيلي خوشحال هستم كه به اين افتخارات دست يافتم. هميشه دوست دارم به بالاترين افتخارها در فوتبال برسم. اميدوارم روند خوب خودم را در ادامه فصل ادامه دهم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار