کد خبر: 923848
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی پروژه راه‌آهن تبریز –میانه گفت: تکمیل این مسیر، فاصله تهران تا تبریز را به مدت 5 ساعت کوتاه می‌کند و امیدواریم با تأمین 450 میلیارد تومان اعتبار آن تا سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از آن باشیم.

مجید خدابخش اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌های مهم و تأثیرگذار آذربایجان‌شرقی از جمله چند پروژه راه‌سازی، طرح‌های بزرگ معدنی و تولید برق با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود که نشان‌دهنده تعامل مثبت بخش خصوصی و بخش دولتی در این استان است.

وی با اشاره به پروژه راه‌آهن تبریز –میانه خاطرنشان کرد: تکمیل این مسیر، فاصله تهران تا تبریز را به مدت 5 ساعت کوتاه می‌کند و امیدواریم با تأمین 450 میلیارد تومان اعتبار آن تا سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از آن باشیم.

خدابخش در خصوص متروی تبریز هم گفت: با پیگیری‌های انجام شده یک دستگاه حفاری تی‌بی‌ام جدید وارد این پروژه شده که در هفته دولت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و به این ترتیب اجرای خط دوم متروی تبریز سرعت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هم‌اکنون یک نیروگاه با سرمایه‌‌گذاری 235 میلیون یورویی بخش خصوصی در هریس در حال احداث است که امیدوارم تا پایان سال بتواند به میزان 300 مگاوات برق تولید کند.

خدابخش در خصوص اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه نیز از پیشرفت 50 درصدی طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز خبر داد و گفت: انتقال 120 میلیون مترمکعب آب از این تصفیه‌خانه به دریاچه یکی از طرح‌های ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه است که سال آینده اولین مرحله آن اجرایی می‌شود.

وی افزود: در کنار این اقداماتی مانند بستن چاه‌های غیرمجاز و تغییر الگوی کشت در پیرامون دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است که در جلوگیری از خشکی کامل این دریاچه موثر بوده است.

خدابخش، عدم تأمین اعتبار طرح‌های احیای دریاچه ارومیه را مهم‌ترین مشکل این حوزه عنوان کرد و گفت: اگر اعتبار مورد نیاز تأمین شود با تکمیل پروژه‌های مصوب شاهد بازگشت حیات به این دریاچه خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی از آغاز تولید گازوئیل یورو5 در پالایشگاه تبریز در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری 42 میلیون یورویی و ظرفیت تولید 3 میلیون لیتر در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خدابخش، در خصوص رویداد تبریز 2018 نیز به احداث 7 هتل جدید در تبریز و اجرای 29 طرح بوم‌گردی روستایی در استان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما در این رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر تبریز است.

وی در خصوص مشکل حاشیه‌نشینی شهر تبریز هم به سکونت بیش از 400 هزار نفر در بافت حاشیه این شهر اشاره کرد و گفت: بعضی از واحدهای مسکونی حاشیه شهر می‌توانند در همان محل خود بهسازی شوند، اما بخش قابل توجهی از آنها نیاز به جابه‌جایی دارند.

خدابخش افزود: برای این منظور شهرداری تبریز با مشارکت بخش خصوصی 175 واحد مسکونی جدید احداث و تحویل متقاضیان داده و 600 واحد دیگر نیز در دست احداث دارد.

وی تأکید کرد: بهسازی بافت فرسوده و حاشیه‌نشین شهر تبریز را به عنوان یک پروژه مهم و اولویت‌دار دنبال می‌کنیم؛ البته نمی‌توانیم همه مشکلات این مناطق را یک‌جا حل کنیم، اما روند سامان‌دهی این مناطق شروع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر