کد خبر: 923626
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه وابستگی به مصرف مواد مخدر در گروه سنی ۲۱‌تا ۲۴‌سال است، گفت: سن تجربه مصرف ماده مخدر گل در کشور پایین آمده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه وابستگی به مصرف مواد مخدر در گروه سنی ۲۱‌تا ۲۴‌سال است، گفت: سن تجربه مصرف ماده مخدر گل در کشور پایین آمده است.
پرویز افشار در نشست خبری روز گذشته ادامه داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰‌هزار نفر به صورت تفننی یا دائمی مصرف‌کننده انواع مواد مخدر در کشور هستند. وی درباره آمار معتادان کشور افزود: تخمین بنده به عنوان یک کارشناس آن است که از مجموع ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف‌کننده انواع مواد‌مخدر، نیمی از آن‌ها معتاد قطعی به مصرف این مواد هستند. افشار ادامه‌داد: حدود هشت‌تا ۱۰ درصد از کل معتادان کشور زن هستند و ۱/۲‌درصد دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه یکبار مصرف مواد‌مخدر را تجربه‌کرده‌اند. وی افزود: در حال حاضر وابستگی به مصرف مواد‌مخدر در گروه سنی ۲۱‌تا ۲۴‌سال است و سن تجربه مصرف ماده مخدر گل در کشور پایین آمده است. وی افزود: جرائم مواد مخدر امسال در مقایسه با سال گذشته یک‌درصد رشد دارد و تعداد زندانیان مرتبط با این جرائم تا خرداد امسال ۸/۴۰‌درصد بوده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه از کشف ۳۷۰‌تن انواع مواد مخدر در پنج‌ماهه اول امسال خبر داد و گفت: این میزان کشفیات در مدت مشابه سال گذشته یک‌درصد رشد دارد.
وی اظهار داشت: ۲۷۸ تن از مجموع این کشفیات در چهار ماهه اخیر بوده و استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، خراسان جنوبی بیشترین میزان کشفیات مواد را داشته‌اند. هروئین ۱۷‌درصد، مرفین ۵۸ درصد و تریاک سه درصد افزایش کشفیات داشته است.
وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون موفق شدیم ۸۰۰‌طرح مربوط به ۶۰۰‌سازمان مردم نهاد را حمایت کنیم که عمده این طرح‌ها، پیشگیرانه بود. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۱۰‌سازمان مردمی در حوزه پیشگیری، درمان کاهش آسیب پذیر فعالیت می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقدند برخی کار‌ها باید به مردم واگذار شود، گفت: واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی و سازمان‌های مردمی می‌تواند سرعت بیشتری به انجام امور بدهد.
افشار با بیان اینکه در حال حاضر ۷۴۰۰‌مرکز درمانی و کاهش آسیب در زمینه اعتیاد در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: ۲۵۴‌مرکز درمان در این زمینه فعالیت می‌کنند که به ارائه خدمات سرپایی می‌پردازند.
افشار تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز ارائه خدمات شبانه برای معتادان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر یکی دیگر از کار‌های ستاد مبارزه با مواد است که این مراکز در حاشیه شهر‌ها افتتاح شد و ۱۷‌هزار نفر در این مراکز خدمات دریافت کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار