کد خبر: 919940
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از انعقاد قرارداد طرح مطالعه بافت تاریخی شاهرود خبر داد و گفت: علاوه براین زمینه سازی های لازم برای ثبت جهانی برخی جاذبه های تاریخی و گردشگری شاهرود در حال انجام است.

مصطفی یغمائیان در دیدار با کرم‌محمدی معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی شاهرود، اظهار کرد: ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و جنگل‌های هیرکانی که جنگل ابر نیز بخشی از این جنگل‌هاست، در دستور کار است.

وی با بیان اینکه قرارداد طرح مطالعه بافت شاهرود منعقد شده است، افزود: بر اساس این طرح، پس از تعیین ضوابط برای محدوده بافت، در حوزه بافت فعالیت می‌شود.

یغمائیان با اشاره به اینکه شاهرود دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری است، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای هفت مرکز اقامتی، 24 اقامتگاه بوم‌گردی و 9 دفتر خدمات مسافرتی است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز گفت: یک هزار و 700 هنرمند صنایع دستی در 42 رشته صنایع دستی در شاهرود در حال فعالیت هستند.

همایون جورابلو با بیان اینکه مهم‌ترین برند صنایع دستی شاهرود، سفال و سرامیک است، افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه و فروش صنایع‌دستی، از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر