کد خبر: 919627
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
مدیرکل انتقال خون سمنان خبر داد
مدیرکل انتقال خون استان سمنان بر لزوم تقویت مشارکت 6 درصدی بانوان در اهدای خون تأکید کرد و گفت: نقش بانوان در امر اهدای خون کمرنگ است.

پژمان صالحی‌فر در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت نهم مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ، افزود :: در چهار ماهه امسال، 14 هزار نفر متقاضی خون به این سازمان مراجعه کردند که تنها 11 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون سمنان افزود : در حالی که بیش از نیمی از مصرف کنندگان فرآورده های خونی زنان هستند، در استان سال گذشته فقط 6.4 درصد اهداکنندگان خون زنان بودند و این آمار چهار ماه امسال به 5.5 درصد کاهش یافته است

وی با بیان اینکه انتظار ما در سال 97، افزایش هفت درصدی اهدای خون است، افزود: استان سمنان این توانایی را دارد و باید مردم را برای روی آوردن به این سنت حسنه و اهدای خون ترغیب کرد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان به شاخص کشوری اهدای خون اشاره کرد و افزود: شاخص جهانی اهدای خون 27 در هزار نفر بوده؛ اما در سمنان 46 به هزار نفر است.

 

وی به راه‌اندازی شبکه ملی خون‌رسانی اشاره کرد و اظهار داشت: از استان سمنان هفته‌ای 350 تا 400 واحد خونی به تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود که ارسال به این استان‌ها به لحاظ شرایط خاص این استان‌هاست.

 

صالحی‌فر خاطرنشان کرد: سن اهدای خون از 18 تا 60 سال بوده؛ اما اهداکنندگان مستمر تا 65 سال مجاز به اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: شیوه خدمات‌رسانی انتقال خون تغییر کرده و تلاش شده است تا سایر ملزومات با بهترین امکانات به‌روز تهیه شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

صالحی‌فر به تلاش و فرهنگ‌سازی برای پایین آوردن سن اهداکنندگان اشاره کرد و افزود: سن اهداکنندگان خون به مرحله بازنشستگی نزدیک می‌شود؛ برای جایگزینی اهداکنندگان نیازمند نیروهای جوان هستیم که تلاش می‌شود تا روی سنین دهه‌های 70 که واکسینه شده‌اند، متمرکز شویم چراکه که می‌توانند سال‌های متمادی خون اهدا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار