کد خبر: 919397
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
اعلام برنامه کرش برای جام ملت‌های آسیا
ابهامات تمامي ندارد؛ درست مثل نگراني‌ها، ‌واقعيت داستان کرش و فدراسيون مشخص نيست. قراردادي که برخي از امضاي آن و برخي ديگر از عدم امضاي آن صحبت مي‌كنند و برنامه‌هايي که بر ميزان نگراني‌ها مي‌افزايد، بي‌آنکه تدبيري برايش انديشيده شده باشد.
دنیا حیدری
ابهامات تمامي ندارد؛ درست مثل نگراني‌ها، ‌واقعيت داستان کرش و فدراسيون مشخص نيست. قراردادي که برخي از امضاي آن و برخي ديگر از عدم امضاي آن صحبت مي‌كنند و برنامه‌هايي که بر ميزان نگراني‌ها مي‌افزايد، بي‌آنکه تدبيري برايش انديشيده شده باشد.
تکليف تيم ملي مشخص نيست. کرش برنامه مي‌دهد، اما هنوز به درستي مشخص نيست او با تيم ملي ادامه خواهد داد يا نه. برنامه‌ها نشان از همکاري طولاني‌مدت با مرد پرتغالي دارد، اما قراردادي که بعد از جام جهاني گفته شد امضا شده، هنوز ابهامات زيادي براي امضا شدن دارد و در مرحله مذاکره است، نه فقط چون شرط‌هاي سرمربي تيم ملي برآورده نشده، بلکه در خصوص مسائل مالي هم هنوز حرف و حديث‌هاي زيادي شنيده مي‌شود، آن هم در حالي که کرش از شش ماه قبل از جام جهاني کوچک‌ترين دريافتي از فدراسيون نداشته و با اين شرايط حاضر به ادامه كار شده است. محمود شيعي، عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال مي‌گويد هيئت رئيسه بر ادامه همکاري با کرش تأکيد دارد: «يک بحث کوچکي به وجود آمده، اما حقوق کرش حاضر است. در واقع حقوق او دو ماه است که آماده است و تنها مشکل اين است که سيستم بانکي ما نتوانسته اين پول را به حساب او واريز کند، وگرنه هيئت رئيسه به ماندن کرش و ادامه همکاري با او تأكيد دارد.»
رودررويي به صلاح نيست
فدراسيون بعد از جام جهاني و با توجه به نتايج و عملکرد تيم ملي بود که بار ديگر خواهان ادامه همکاري با کرش شد. با وجود اين، اما هنوز برخلاف آنچه تاج بلافاصله بعد از بازگشت از روسيه گفت، قرارداد مرد پرتغالي نيمکت تيم ملي براي ادامه همکاري به امضای طرفين نرسيده است. با اين حال تاج چرخش محسوسي به سمت کرش داشته و در خصوص اختلاف‌نظرها از سرمربي تيم ملي حمايت مي‌کند و تأکيد دارد که رودررويي او با مخالفان و منتقدانش در ليگ و مربيان به صلاح نيست: «اگر فکر مي‌کرديم رودررويي کرش با منتقدانش در ليگ نتيجه خوبي مي‌دهد، اين کار را انجام مي‌داديم. با حرف‌هايي که از طرفين شنيديم به اين نتيجه رسيديم كه اين کار در حال حاضر نتيجه‌اي ندارد.» از صحبت‌هاي رئيس فدراسيون مي‌توان به اين نتيجه رسيد که فدراسيون برنامه‌اي براي حل اختلافات مربيان ليگ با کرش ندارد و اين مسئله يعني ادامه‌دار بودن اختلافاتي که تاکنون بارها با جنجال همراه بوده و حالا با اعلام برنامه‌هاي سرمربي تيم ملي مي‌تواند آغازي بر جنجالي تازه باشد، چراکه تيم ملي در پاييز جام ملت‌ها را پيش‌رو دارد و تعطيلي ليگ و برگزاري اردوهاي تدارکاتي تيم ملي، همان داستان دردسرسازي است که پيشتر نيز بارها باعث گلاويز شدن کرش و برخي مربيان ليگ شده است. دردسري که طبق گفته‌هاي تاج، فدراسيون هم هيچ برنامه‌اي براي پيشگيري از آن ندارد.
برنامه نگران‌کننده
کرش براي حضور پرقدرت در جام ملت‌هاي آسيا درخواست اردوهاي مختلفي کرده است. طبق برنامه کرش، ۹ تا ۲۱ شهريور اولين اردوي آماده‌سازي تيم ملي برگزار خواهد شد که در تاريخ ۱۵ و ۲۰ شهريورماه دو بازي دوستانه براي تيم ملي در نظر گرفته شده است. اردوي دوم نيز از ۱۳ تا ۲۵ مهر و با دو ديدار تدارکاتي در روزهاي ۱۶ و ۱۹ مهر برگزار مي‌شود. سومين مرحله اردوي تيم ملي هم با يك ديدار تداركاتي از ۲۴ تا ۲۹ آبان است. تاريخ اردوي بعدي نيز ۲۹ آذر تا اول دي‌ماه است. آخرين اردو هم قبل از جام ملت‌ها از ۸ تا ۱۲ دي‌ماه برگزار مي‌شود، اردوهايي که هزينه آن ۵ ميليون و ۸۰۰ هزار دلار تخمين زده شده که البته با توجه به اختلاف‌نظرها بيش از هزينه مالي، هزينه‌هاي رواني دربرخواهد داشت، اگر تعطيلي ليگ را به دنبال داشته باشد. تعطيلي که پرواضح است از همان ابتدا به بزرگ‌ترين معضل کرش و مربيان ليگ تبديل خواهد شد، جنجالي که تاج صراحتاً مي‌گويد ‌برنامه‌اي براي پيشگيري از آن ندارد. حال آنکه شايد اگر پيش از اين برنامه، ترتيب ديداري دوستانه بين سرمربي تيم ملي و مربيان ليگ داده مي‌شد، اعلام برنامه آماده‌سازي تيم ملي براي جام ملت‌ها تا ‌ اين اندازه نگران‌کننده نبود، نگراني‌هايي که بدون شک به زودي به جنجالي بزرگ تبديل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار