کد خبر: 919361
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
در بسته خبري که گزارش‌هاي بازداشت سارقان و مواد فروشان در آن ارايه شده است ماموران پليس تهران در عمليات‌هاي جداگانه سارقان و مواد فروشان را بازداشت کردند. بخشي از اين گزارش‌ها در ادامه مي آيد:

دستگیری سارقانی که مواد فروش هم بودند

رئیس کلانتری 176 حسن آباد، با اشاره به دستگیری دو سارق در این محدوده، گفت: این متهمان که هم سرقت می کردند و هم توزیع مواد مخدر با همکاری شهروندان، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ "سید جلال حسینی"، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با تماس شهروندان ساکن این محدوده در خصوص تردد های مشکوک و مزاحمت های اهالی یک خانه در خیابان بخشداری، تیمی از ماموران این کلانتری برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

در بررسی های انجام شده مشخص شد که محل مذکور یک خانه مجردی است که از سوی دو مرد اجاره شده و این دو تن علاوه بر انجام سرقت های متعدد به خرید و فروش مواد مخدر در پاتوق مشغول هستند.

به این ترتیب، نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که متعاقبا دستور بازداشت متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنها صادر شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با کسب دستور قضایی، ماموران به محل اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو سارق را که در حال استعمال مواد مخدر بودند، بازداشت کردند و در بازرسی از منزل و خودروهای موجود در حیاط، 10 عدد  گوشی تلفن همراه، یک عدد ضبط خودرو، یک عدد باندخودرو، یک عدد تلویزیون،یک حلقه لاستیک خودرو، یک عدد لپ تاپ، 2 قبضه سلاح سرد و تعدادی کیف زنانه و مردانه مسروقه کشف شد.

همچنین در بررسی های بیشتر از داخل کوله پشتی یکی از متهمان نیز هفت گرم تریاک در بسته بندی با لفافه کشف که به پرونده متهمان ضمیمه شد.

سرهنگ حسینی، تصریح کرد: متهمان به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت و توزیع مواد مخدر اعتراف و با تکمیل پرونده راهی دادسرا شدند.

 

***

80 فقره سرقت باتری خودرو در 8 ماه

رئیس کلانتری 161 ابوذر، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در این محدوده، گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به 80 فقره سرقت طی هشت ماه اعتراف کرد.

سرهنگ "اردشیر نادری"، گفت: با توجه به سرقت باتری های چند دستگاه خودرو طی چند شب در محدوده ابوذر و فلاح، تیمی از ماموران برای شناسایی سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده چهره متهم و همچنین نحوه سرقت های وی مشخص شد و با توجه به این که در آخرین سرقت اقدام به ربودن باتری یک کامیون کرده بود، ماموران موفق به شناسایی وی که یکی از سارقان سابقه دار بوده و چندی پیش نیز به مدت چهار سال در زندان به سر می برده، شدند.

این مقام انتظامی، عنوان داشت: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که بلافاصله دستور بازداشت متهم و بازرسی از مخفیگاه و خودروی وی صادر و ماموران با هماهنگی های انجام شده به مخفیگاه این متهم واقع در همان محدوده اعزام شدند.

سرهنگ نادری تصریح کرد: در یک عملیات ضربتی، متهم بازداشت و در بارزسی از مخفیگاهش چهار دستگاه باتری مسروقه خودرو کشف شد.

به این ترتیب، متهم پشت میز بازجویی قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر سرقت باتری خودروها اعتراف کرد که در نتیجه به سرقت 80 دستگاه باتری طی هشت ماه گذشته که از زندان آزاد شده بود، اقرار کرد.

گفتنی است، این متهم، دو سال پیش نیز به جرم سرقت باتری خودروها در محدود های، فلاح، رسالت، آذربایجان، شهرک ولیعصر(عج)، هفت چنار و گمرک، اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل شد.

 

***

دستگیری خرده فروش مواد مخدر با 1 کیلوگرم تریاک

رئیس کلانتری 117 جوادیه، با اشاره به دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر در این محدوده، گفت: از این متهم هنگام دستگیری یک کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ "اسدعلی الماسی"، گفت: با شکایت شهروندان ساکن محدوده جوادیه، در خصوص فعالیت یک توزیع کننده مواد مخدر، تیمی از ماموران مبارزه با مواد مخدر این کلانتری تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: با تحقیقات انجام شده از سوی ماموران مشخص شد که یک خرده فروش مواد مخدر ضمن پاتوق کردن محل سکونت خود اقدام به توزیع مواد مخدر می کند که این مساله به تجمع معتادان و ناامنی محله منجر شده است.

نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که طی آن دستور بازداشت متهم و بازرسی از مخفیگاهش صادر شد و تیمی از ماموران این کلانتری برای دستگیری متهمو وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طی یک عملیات ضربتی، ماموران به مخفیگاه متهم وارد شده و او را که در حال بسته بندی مواد مخدر بود، دستگیر کردند و به همراه یک کیلوگرم تریاک که در محل کشف شده بود به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ الماسی، تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر اعتراف و با تکمیل پرونده در اختیار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

 

**

 

 

3 فقره کیف قاپی در 5 روز

رئیس کلانتری 134 شهرک غرب، با اشاره به دستگیری دو سارق موتورسوار، گفت: این متهمان با موتورسیکلت مسروقه در پنج روز گذشته سه فقره کیف قاپی مرتکب شده بودند.

سرهنگ "ضرغام آذین"، گفت: با شکایت های ارجاع شده به کلانتری از سوی شهروندان در خصوص چند فقره کیف قاپی در این محدوده، تیم های عملیاتی این کلانتری وارد عمل شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران، مشخص شد که در تمامی سرقت ها ردی از دو سارق موتورسوار حضور دارد که با همدستی هم ضمن کیف قاپی از شهروندان این اموال را به مالخران اموال مسروقه می فروشند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: تحقیقات و تعقیب و مراقبت ها ادامه داشت تا این که روز گذشته ماموران این یگان دو موتورسوار را که در حال پرسه زنی و انتخاب سوژه سرقت بودند، مشاهده کرده و به تعقیب آنها پرداختند.

در این تعقیب و گریز که یک ربع بیتشر طول نکشید، هر دو سرنشین موتورسیکلت بازداشت و مورد تحقیق قرار گرفتند که با توجه به ضد و نقیض گویی هایشان برای بررسی بیشتر به کلانتری منتقل شدند.

این متهمان در بازجویی های انجام شده به جرم سرقت و کیف قاپی اعتراف و همچنین به سه فقره سرقت در پنج روز گذشته اقرار کردند و در بازرسی از وسایل آنها یک دستگاه گوشی تلفن همراه، چند کارت شناسایی و مقادیری وجه نقد مسروقه کشف شد.

گفتی است، با تکمیل پرونده، هر دو متهم برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

**

 

 

برادر سارق، به خواهر خود نیز رحم نکرد

رئیس کلانتری 177 خاورشهر، با اشاره به دستگیری یک سارق در این محدوده، گفت: این متهم به جرم سرقت انگشتر طلای خواهرش دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

سروان "محمد علی منصوری"، گفت: چندی پیش یکی از شهروندان ساکن این محدوده، ضمن مراجعه به کلانتری اظهار داشت که انگشتر طلای همسرش به سرقت رفته و او به برادر همسر معتادش، مشکوک است.

وی افزود: با توجه به موضوع مطرح شده، برادر همسر مالباخته به کلانتری دعوت و تحقیقات از وی آغاز شد اما این متهم منکر اتهام وارده شد اما زمانی که در برابر سوالات تخصصی ماموران قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم خود اقرار کرد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با اعتراف متهم به جرم خود مشخص شد که وی پس از سرقت، انگشتر مسروقه را به یک مالخر اموال مسروقه به مبلغ 500 هزار تومان فروخته است.

با راهنمایی های متهم، ماموران به محل اختفای مالخر مذکور اعزام و او را دستگیر و برای تحقیقات به کلانتری منتقل کردند که طی آن وی نیز به جرم خود اعتراف و انگشتر مذکور از مخفیگاه وی کشف شد.

به این ترتیب، هر دو متهم پس از تکمیل پرونده و با شکایت مالباختگان به دادسرا منتقل شدند.

 

***

دستگیری 3 سارق جیب بر و 18 معتاد متجاهر در متروی تهران

گروه استان ها - تهران بزرگ - فرمانده یگان انتظامی مترو از دستگیری سه جیب بر و 18 خرده فروش مواد مخدر در ایستگاه های متروی تهران خبر داد.

 

سرهنگ "علی راقی گفت: در اجرای تدابیر رئیس پلیس پایتخت و برخورد قاطع با مجرمان، روز گذشته ماموران پلیس مترو در ايستگاه هاي نواب و امام خميني (ره) موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر سارق جيب بر هنگام سرقت شدند و در بازرسی بدنی انجام شده تعدادی اموال مسروقه از قبیل: مدارک هویتی، گوشی همراه کشف کردند.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین تعداد 18 خرده فروش مواد مخدر که در ایستگاه های مختلف مترو اقدام به فروش مواد مخدر می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان انتظامی مترو در پایان به شهروندان توصیه کرد: در محیط های و شلوغ و پرجمعیت مانند ایستگاه های مترو، از مدارک و اموال خود مراقبت بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با پلیس های مستقر در مترو و یا با شماره تلفن 110 تماس حاصل کنند.

**

 

بیشترین سرقت های پایتخت مربوط به قطعات و محتویات خودرو است

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو را در صدر جرائم سرقت 4 ماه نخست سال جاری در شهر تهران اعلام کرد و از اجرای طرح ویژه برای پیشگیری و مقابله با این نوع جرم خبر داد.

سرهنگ "سید محمد حسینی" در مراسم اختتامیه پنجمین کارگاه آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان  کلانتری ها که با حضور  افسران گشت انتظامی و مأموران 110 برگزار شد، بیان داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری، کشفیات کلانتری ها در خصوص سرقت نسبت مدت مشابه به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است که اجرای طرح های رعد و امنیت محله محور که از ابتکارات رئیس پلیس پایتخت می باشد در آن تأثیر بسیار داشته است.
وی اظهار داشت: بیشترین نوع سرقت در شهر تهران در چهار ماهه نخست سال جاری سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو بوده که طرح ریزی های ویژه عملیاتی برای پیشگیری و مقابله با آن را به کلانتری ها ابلاغ کرده ایم.  ضمن آن که همکاری شهروندان و رعایت نکات پیشگیرانه می تواند ما را در اجرای این طرح یاری کند.
سرهنگ حسینی در ادامه افزود: پیشگیری انتظامی از وقوع جرائم در محلات با بهره گیری از ظرفیت های محلی مهمترین مأموریت گشت ها می باشد که عملکرد مأموران گشتی نقش مهمی در افزایش اعتماد شهروندان به کلانتری را به دنبال دارد.
این مقام انتظامی عنوان کرد: هدف از برگزاری چنین کارگاه هایی تعالی بخشیدن به رفتار کارکنان در مأموریت های متنوع می باشد تا موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم آورند که در مجموعه فرماندهی پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بهترین اساتید دانشگاهی برای آموزش نیروها استفاده می کنیم و از درگاه های مختلف همانند مرکز 197 و 110 در حال رصد رفتار میدانی مأموران هستیم که روزانه تعداد بسیاری تماس با شهروندان داریم تا نحوه عملکرد را ارزیابی کنیم.
سرهنگ حسینی در خاتمه بیان داشت: نحوه رفتار مأموران 110 در مأموریت محوله که به عنوان نخستین مداخله گر در صحنه حضور پیدا می کنند بسیار حائز اهمیت است بر این اساس ماموران انتظامی  می بایست ضمن آشنایی به قوانین و مقررات و آگاه سازی شهروندان، رفتاری متناسب با نوع مأموریت داشته باشند که نمونه آن حضور مأموران در صحنه های سرقت است که باید با شهروندان مالباخته از آنجا که مالشان از دست رفته است رفتاری تسکین بخش داشته و با حضور در محل سریعا نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

**

دستگیری دو سارق در شمال تهران

تهران بزرگ- فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامي يگان امداد فاتب از دستگیری دو سارق موتورسیکلت و لوازم داخل خودرو در دو عملیات مجزا و اعتراف آنان به بزه انتسابی خبر داد.

 سرگرد "يوسف سهل آبادي گفت: ماموران پایگاه هنگام گشت زنی در سطح حوزه،  متوجه رفتار مشکوک راکب یک دستگاه موتورسیکلت در بزرگراه زین الدین شدند که ماموران برای بررسی موضوع به موتورسیکلت نزدیک و پلاک انتظامی آن را استعلام کردند که راکب موتورسیکلت  به محض مشاهده ماموران قرارگاه، سعی کرد که با سرعت بالایی از محل متواری شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در استعلام صورت گرفته از پلاک انتظامی موتورسیکلت، مشخص شد، موتورسیکلت مسروقه  و دارای سابقه ثبت سرقت می باشد.
سرگرد سهل آبادی اظهار داشت: ماموران پس از دقایقی تعقیب  و گریز در یک عملیات ضربتی موتورسیکلت متهم را متوقف و ضمن دستگیر سارق، وی را تحت بازجویی اولیه قرار دهند.
فرمانده قرار گاه شمال در خبر دیگری افزود: یک سارق لوازم داخل خودرو در بزرگراه رسالت و دستگیر و تعداد باند خودرو در خودروی سارق خبر داد.
این مقام انتظامی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد:  در صورت امکان موتورسيکلت خود را در پارکينگ پارک  و از نگهبان آن رسيد دريافت کنند و از پارک کردن در مکان هاي خلوت و تاريک معابر عمومی خودداري کنند. همچنین هنگام پارک کردن در معابر عمومی حتماً موتورسيکلت خود را به وسيله قفل و زنجير مناسب قفل کنند و  هيچگاه به بهانه طول نکشيدن کار، موتورسيکلت خود را روشن رها نکنند.

 **

چهره غلط انداز زورگیران، آنها را گرفتار کرد

رئیس کلانتری 132 نبرد، با اشاره به دستگیری دو سارق زورگیر در خیابان کوثر، گفت: چهره غلط انداز و رفتار بد متهمان، ظن پلیس را برانگیخته و درنهایت به دستگیری هر دو زورگیر انجامید.

سرهنگ "جهانشاه تیموری"، گفت: روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان کوثر واقع در محدوده نبرد بودند که رفتار بد و چهره غلط انداز دو سرنشین یک خودروی سواری توجه و ظن آنها را برانگیخت و برای تحقیقات به آنها دستور توقف دادند.
وی افزود: سرنشینان خودروی مذکور علیرغم شنیدن دستور پلیس، تمکین نکرده و سعی کردند با انجام حرکات خطرناک و مارپیچ از محل دور شده و از دست پلیس فرار کنند که این اقدام به تعقیب آنها منجر شده و در نهایت با شلیک هوایی پلیس هر دو متوقف و دستگیر شدند.
کلانتر محله نبرد، عنوان داشت: هر دو متهم به همراه خودروی سواری شان به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت و زورگیری از شهروندان اعتراف و همچنین در بازرسی از خودروی آنها نیز، یک قبضه سلاح قلابی و یک قبضه سلاح سرد، کشف شد.
گفتنی است، در بررسی سوابق متهمان نیز ده ها قفره سابقه زورگیری و سرقت از شهروندان وجود دارد که با توجه به اعترافات متهمان، پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع داده شد.

 

**

تعقیب سارقان از سوی مالباخته به دستگیری آنها منجر شد

رئیس کلانتری 128 تهران نو، با اشاره به دستگیری دو سارق تلفن همراه در خیابان نبرد، گفت: با تیزهوشی مالباخته، مخفیگاه متهمان شناسایی و هر دو سارق از سوی پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ "رسول بهرامی"، گفت: با ارجاع چندین فقره شکایت از سوی شهروندان این محدوده در خصوص سرقت گوشی های تلفن همراه، تیمی از ماموران این کلانتری برای دستگیری متهم یا متهمان وارد عمل شدند.
وی افزود: بررسی و تحقیقات از مالباختگان و محل های سرقت ادامه داشت که یکی از شهروندان به پلیس مراجعه و اظهار داشت که از سوی دو سارق موتورسوار مورد سرقت قرار گرفته اما پس از تعقیب آنها موفق شده مخفیگاهشان به شناسایی کند.
با اعلام این موضوع، بلافاصله ماموران به محلی که مالباخته اشاره داشت، اعزام شدند و در یک عملیات ضربتی هر دو سارق را دستگیر و به همراه موتورسیکلتش به کلانتری منتقل کردند که طی بازجویی های انجام شده هر دو به جرم خود مبنی بر دو فقره سرقت غیر از سرقت از مالباخته اعتراف کردند.
سرهنگ بهرامی، تصریح کرد: با اعترافات متهمان و شناسایی از سوی مالباخته، هر دو متهم برای تحقیق پیرامون سرقت های احتمالی دیگر به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و تلاش پلیس برای شناسایی مالکان گوشی های تلفن همراه مسروقه که از مخفیگاه متهمان کشف شده بود، آغاز شد.

 **

دستگیری سارق خودرو به دستگیری سارقان منزل ختم شد

رئیس کلانتری 103 گاندی، با اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در این محدوده، گفت: سرنخ های به دست آمده در جریان بازجویی ها از این سارق، پلیس را به دو سارق خودرو رساند.

 سرهنگ "فرهاد حیدری"، گفت: با شکایت شهروندان این محدوده در خصوص سرقت خودرو و لوازم های داخلی خودروهایشان، تیمی از ماموران وارد عمل شده و تحقیقات پیرامون این مساله را آغاز کردند.
وی اظهار داشت: در بررسی های انجام شده و تحقیقات از مالباختگان و شاهدان عینی ماجرا و هچنین بررسی فیلم دوربین های مداربسته از محل های سرقت، چهره و مشخصات سارق و خودروی مسروقه ای که با آن اقدام به سرقت می کرد، به دست آمد.
متعاقبا، نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که در ادامه دستور بازداشت متهم و همچنین بازرسی از خودرو و مخفیگاه وی صادر و ماموران این کلانتری پس از چند شبانه روز تعقیب و مراقبت و بررسی های شبانه روزی، موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
متهم در بازجویی های انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود، بیان داشت که با دو سارق منزل در این مخفیگاه همخانه می باشد که با اطلاعات به دست آمده عملیات برای دستگیری این دو سارق نیز انجام و در نهایت عصر همان روز دو سارق دیگر نیز دستگیر شدند.
این در حالی بود که طی بازرسی از مخفیگاه متهمان دو عدد باند خودرو، چهار عدد ساعت مچی مردانه و زنانه، یک عدد دوربین عکاسی، تعدادی مدارک و کارت های شناسایی و دو چمدان پر از لوازم گرانقیمت مسروقه از جمله طلا، جواهرات و گوشی تلفن همراه، کشف شد.
سرهنگ حیدری، تصریح کرد: دو متهم بعدی نیز در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل شهروندان محدوده بلوار کاوه و اندرزگو اعتراف و با تکمیل پرونده به همراه همدستشان به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 ***

سرقت مسلحانه از خودروهای باربری به بهانه مبارزه با قاچاق کالا

باند سارقان مسلحی که در پوشش مأموران پلیس آگاهی و به بهانه توقیف محموله های کالای قاچاق اقدام به سرقت کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس پایتخت دستگیر شدند.

سرهنگ "علی ولی پور گودرزی"  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محموله به شیوه مسلحانه در مبادی ورودی شهر تهران که 4 مرد مسلح به اسلحه کمری، بی سیم، دستبند و ... ، در پوشش مأموران پلیس آگاهی به بهانه توقیف محموله های کالای قاچاق ضمن ربودن راننده خودروهای باربری، محموله های آنها به ویژه لوازم خانگی را به سرقت می بردند؛ پرونده ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی به اظهارات مشابه شاکیان پرونده اشاره و بیان کرد: در تحقیقات از رانندگان خودروهای باربری مشخص شد، سارقان پس از سرقت خودروهای شان، آنها را به مناطق بیابانی حاشیه شهر تهران منتقل و رها کرده بودند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: بنا به اظهارات یکی از شاکیان پرونده، ساعت 21:30 مورخه 17 خرداد ماه سال جاری با خودرو وانت حاوی لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال از قم به مقصد تهران – سه راه امین حضور در حرکت بودم که یک خودرو زانتیا به شماره انتظامی معلوم با 4 سرنشین مسلح دستور ایست دادند؛ پس از توقف خودرو، آنها مدعی شدند که محموله ماشین قاچاق است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: سه سرنشین دیگر خودرو که مسلح به سلاح کمری، بی سیم، شوکر و دستبند بودند ابتدا دست های فرد شاکی را بسته و در بیابان های منطقه کهریزک، وی را از ماشین پیاده و از محل دور شدند.

سرهنگ گودرزی با اعلام خبر دستگیری هر 4 عضو گروه سارقان مسلح مأمور نما و همچنین کشف خودروهای مسروقه به صورت رها شده در بیابان های اطراف تهران، افزود: با بررسی اظهارات رانندگان، مالک خودرو سواری زانتیا شناسایی و در تحقیقات بعدی مشخص شد که خودرو مورد نظر در اختیار فرزند صاحب خودرو بوده است.

گودرزی با بیان اینکه این شخص در محدوده منطقه مشیریه شناسایی و تصویرش به رؤیت رانندگان رسید، گفت: با شناسایی یکی از اعضای گروه سارقان مسلح مأمورنما، وی تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گرفت و در نهایت 3 عضو دیگر این گروه نیز شناسایی و در تحقیقات میدانی از محل های تردد و مخفیگاه های آنها، خودروهای سواری دیگر نیز کشف شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: سرانجام با اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه هایشان در مناطق مشیریه، خیابان نبرد شمالی و پیروزی، همه آنها طی چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند؛ متهمان در همان تحقیقات مقدماتی صراحتاً به سرقت محموله در پوشش مأموران پلیس در مبادی ورودی شهر تهران و همچنین محدوده نواب و خیابان فدائیان اسلام اعتراف کردند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه محل نگهداری اموال مسروقه شناسایی و در بازرسی از آن کلیه اموال سرقتی کشف و توقیف شد، گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.*

 

***

سارق و جاعل چک های مسروقه بازداشت شدند

رئیس کلانتری 141 شهرک گلستان، با اشاره به دستگیری یک سارق و یک جاعل چک در این محدوده، گفت: از این متهمان یکی چک شهروندان را می ربود و دیگری با جعل آن، اقدام به وصول از بانک می کرد.

سرهنگ "اکبر مرادی"، گفت: با اطلاع رسانی به موقع مدیر یکی از شعب بانک های محدوده شهرک گلستان، مبنی بر وصول چک جعلی از سوی فردی مشکوک، بلافاصله ماموران در محل حاضر شدند.
با حضور ماموران در محل و بررسی های نامحسوس، مشخص شد که فردی با در دست داشتن یک برگ چک جعلی به ارزش چهار میلیون تومان، سعی دارد آن را وصول کرده و برای این کار عجله زیادی دارد.
زمانی که ماموران این فرد را مورد تحقیقات قرار دادند وی دستپاچه شده و به ضد و نقیض گویی پرداخت که این اقدام ظن ماموران را بیشتر کرده و برای روشن شدن موضوع وی را به کلانتری منتقل کردند.
از آنجا که جعلی بودن چک حتمی بود، ماموران بازجویی را از فرد مذکور آغاز کردند که مظنون علیرغم انکار تمامی موارد اتهامی، در نهایت به جرم خود مبنی بر جعل چک اعتراف و اظهار داشت که این چک را از دوستش گرفته است.
کلانتر محله گلستان، عنوان داشت: با سرنخ های به دست آمده از متهم دوم، ماموران به مخفیگاه وی اعزام شدند و وی را دستگیر و برای تحقیقات به کلانتری منتقل کردند که طی بازجویی های انجام شده مشخص شد وی سارق است و هر بار پس از سرقت چک از شهروندان با همکاری متهم اولی، آن را جعل کرده و در بانک های مختلف نقد می کنند.
به این ترتیب، مخفیگاه متهم بنابر دستور مقام قضایی مورد بازرسی قرار گرفت که در نتیجه 16 فقره چک جعل با مبالغ مختلف کشف و هر دو متهم برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 

***

بازداشت سارقی که میلگردهای مسروقه را می فروخت

رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس، با اشاره به دستگیری یک سارق تجهیزات صنعتی در شرق تهران، گفت: این متهم پس از سرقت، اموال مسروقه را به فروش می رساند.

سرهنگ "منصور حشمتیان"، گفت: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان و اهالی محله احسان در خصوص سرقت تجهیزات و لوازم صنعتی از ساختمان های در حال ساخت، تیمی از ماموران این کلانتری تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.
وی افزود: در بررسی های انجام شده از محل های سرقت و همچنین نحوه سرقت های انجام شده مشخص شد که یک سارق ضمن ورود غیرقانونی به ساختمان های در حال ساخت این محدوده اقدام به سرقت میلگرد، آهن آلات و تهجیزات صنعتی کرده و هر بار پس از سرقت اقدام به فروش این تجهیزات می کند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: با رصد پرونده و به دست آمدن ماتریس از محل های سرقت ماموران موفق شدند این سارق را در حال سرقت از یک ساختمان در حال ساخت شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه بازداشت کنند.
کلانتر محله جوادیه، تصریح کرد: متهم در حالی که سعی داشت تعدادی میلگرد برده شده و آهن آلات را به خودروی وانت خود منتقل کند دستگیر و برای تحقیقات به کلانتری منتقل شد که تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف و از داخل وانت وی مقادیری میلگرد، آهن آلات و یک قیچی بزرگ آهن بر کشف شد.
گفتنی است، با شناسایی مالک ساختمان و حضور در کلانتری از متهم شکایت نتظیم شده و پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا منتقل شد.

 

 

 

 

**

دستگیری سارقان لوازم داخل خودرو در تهرانسر

رئیس کلانتری 150 تهرانسر از دستگیری دو سارق لوازم داخل خودرو در محدوده تهرانسر - شهرک آزادی و کشف یک دستگاه خودروی مسروقه خبر داد.

سرهنگ " حسین فاضلی " گفت: ظهر روز گذشته ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در محدوده شهرک آزادی   متوجه  شدند  که راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری در حال سرقت باطری و  کامپیوتر یک دستگاه وانت پیکان که در کنار خیابان پارک شده بود، هستند.
این مقام انتظامی با اشاره به استعلام پلاک انتظامی خودروی سارقان، تصریح کرد: در پاسخ استعلام انجام شده، مشخص شد که متهمان خودروی سواری مورد نظر را در محدوده کلانتری 133 زیبا شهر سرقت و  دارای ثبت سابقه سرقت در کلانتری 133 می باشد.
 رئیس کلانتری تهرانسر در ادامه، گفت: سارقان با مشاهده پلیس، به سرعت از محل متواری و سعی کردند با خودروی مسروقه از محل فرار کردند.
فاضلی گفت: در این تعقیب و گریز که به شلیک چند تیر هوایی منجر شد، هر دو سارق دستگیر و به همراه خودروی مسروقه به کلانتری منتقل شدند.
 وی افزود: سارقان در  تحقیقات صورت گرفته توسط  ماموران تجسس کلانتری، به بزه انتسابی، اعتراف کردند.

 

**

سرقت به بهانه کمک کردن

فرمانده یگان انتظامی مترو از دستگیری یک سارق کارت عابربانک خبر داد و گفت: این سارق به بهانه کمک کردن به مسافران مترو به منظور استفاده از دستگاه های شارژ کارت های تردد مترو، اقدام به سرقت می کرد.

 

سرهنگ "علی راقی"گفت: یکی از مسافران مترو  در ايستگاه مترو امام خميني (ره) به ایستگاه پلیس مراجعه و اظهار داشت که قصد شارژ کارت تردد مترو را با دستگاه مربوط داشتم که به دلیل نا آشنا بودن به روند شارژ کردن، فردی که در کنار دستگاه  ایستاده بود به من کمک و کارتم را شارژ کرد. ولیکن پس از مدتی  از کارتم مبالغی برداشت می شود و وقتی دقت کردم متوجه شدم که کارتم توسط آن فرد سرقت شده است و به جای آن کارت دیگری به من داده است.
این مقام انتظامی با اشاره به ارجاع مالباخته به کلانتری و متعاقب آن انجام اقدامات پلیسی برای دستگیری سارق، تصریح کرد: ماموران کلانتری موفق شدند سارق را که بلافاصله از کارت مالباخته مبالغی را سرقت کرده بود، شناسایی و دستگیر کنند.
وی افزود:  فرد كلاهبردار يا به تعبيري سارق كنار دستگاه هاي شارژ كارت هاي تردد مترو كه روي ديوار ايستگاه ها نصب شده است می ایستد و به بهانه صحبت با تلفن همراه منتظر سوژه مناسب خود مي ماند و زماني كه متوجه حضور مسافري می شود که قصد دارد از دستگاه استفاده ولی  به كاركرد آشنا نیست، وارد عمل شده و به بهانه كمك به او شروع به راهنمايي و در نهایت گرفتن کارت عابربانک و رمز مسافر می شود.
راقی با  تاکید بر اینکه کارت های عابربانک خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید، گفت: همشهریان گرامی در چنین مواردی بهتر است از ماموران مترو کمک بگیرند.

 ***

کشف کالای قاچاق550 میلیونی

گروه استان ها – تهران بزرگ- فرمانده قرارگاه جنوب گشت انتظامي يگان امداد از توقيف دو دستگاه خودرو سواری در دو عملیات مجزا و کشف مقاديري کالاي قاچاق به ارزش 550 ميليون ريال خبر داد و گفت: در این دو عملیات 20 دستگاه جاروبرقی و 5 هزار و 570 ثوب پوشاک کشف شد.


سرهنگ "عليرضا عجمي" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : ماموران گشت انتظامي اين یگان هنگام گشت زنی در محدوده بزرگراه خليج فارس به يک دستگاه خودروي سمند با دو سرنشين مشکوک که پس از متوقف خودرو و بازجویی اولیه تعداد 20 دستگاه جاروبرقي فاقد مجوزهای گمرکی کشف کردند.
وي با اشاره به دستگيري دو قاچاقچی، تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله را 300ميليون ريال برآورد کرده اند.
این مقام انتظامی در خبر دیگری بیان داشت: ماموران گشت انتظامي اين مقر در موقعيت بزرگراه آزادگان به يک دستگاه خودروي تيبا مشکوک که پس از توقف خودرو تعداد پنج هزار و 570 ثوب البسه زنانه از داخل خودرو کشف کردند.
عجمی اشاره کرد: در کارشناسي به عمل آمده ارزش محموله 250 ميليون ريال برآورده شده است.
وي در پایان با تاکيد بر مبارزه مستمر با قاچاق کالا و ارز، خاطر نشان کرد: متهمان تکمیل پرونده تحویل پلیس آگاهی تهران شدند.

 

**

اعتراف سارق خودرو به 2 فقره سرقت

رئیس کلانتری 127 نارمک، با اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در این محدوده، گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به سرقت 2 خودرو اعتراف کرد.

 سرهنگ "مجتبی سهرابی منش"، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: طی گزارشی هایی مبنی بر چند فقره سرقت خودرو، تیمی از ماموران این کلانتری به بررسی موضوع پرداخته و تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده از سوی ماموران، مشخصات ظاهری سارق و خودروی های مسروقه به دست آمد و تیم های انتظامی به تعقیب و کنترل در مسیرهای احتمالی تردد این متهم پرداختند.

سرهنگ سهرابی منش، عنوان داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که شب گذشته ماموران به نتیجه رسیده و موفق شدند سارق مذکور را در حال تردد با یک خودروی سواری مشاهده و به تعقیب وی بپردازند.

رئیس کلانتری 127، در همین زمان مشخصات خودرویی که متهم سوار آن بود از سوی مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام که طی آن مشخص شد این خودرو نیز مسروقه است و ساعاتی قبل متهم آن را به سرقت برده.

وی اظهار داشت: با مشخص شد این موضوع ماموران به متهم مذکور دستور توقف دادند و زمانی که وی سعی داشت با انجام حرکات مارپیچ از محل بگریزد، موفق شدند او را متوقف و بازداشت کنند.

سرهنگ سهرابی منش، تصریح کرد: به این ترتیب، متهم به همراه خودروی مسروقه مذکور به کلانتری منتقل شد و طی تحقیقات به جرم خود مبنی بر سرقت این خودرو و 2 خودروی دیگر در این محدوده اعتراف کرد.

در پایان عنوان داشت: متهم پس از تکمیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و تلاش برای شناسایی خودروهای مسروقه دیگر و مالکانشان آغاز شد.

 

**

انهدام باند سرقت لوازم خودرو با 80 فقره سرقت

رئیس کلانتری 161 ابوذر با اشاره به دستگیری 3 سارق لوازم داخلی خودرو، گفت: این متهمان در بازجویی های انجام شده به 80 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "اردشیر نادری" گفت: با شکایت های ارائه شده از سوی شهروندان محدوده ابوذر و فلاح، مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودروهایشان، تیمی از ماموران این کلانتری تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که 3 سارق با همدستی هم ضمن پرسه با خودرو در این محدوده اقدام به سرقت از خودروهای شهروندان می کنند که این اقدام به نارضایتی شهروندان ختم شده است.

کلانتر محله ابوذر، عنوان داشت: با به دست آمدن سرنخ های موجود و همچنین بررسی محل های سرقت، شیوه کار و مخفیگاه این متهم شناسایی شد و طی یک عملیات ضربتی در اولین روز مرداد ماه، هر سه سارق در مخفیگاهشان بازداشت شدند.

این در حالی بود که طی بازرسی های انجام شده از مخفیگاه آنها، تعدادی لوازم مسروقه کشف و همچنین متهمان در بازجویی های انجام شده به 80 فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام انتظامی افزود: با تلاش ماموران این کلانتری تا کنون 10 تن از مال باختگان شناسایی و ضمن حضور در کلانتری از متهمان شکایت کرده اند.#

 

**

جمع آوري 655 معتاد متجاهر و خرده فروش در پايتخت

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فاتب، گفت: روز گذشته با تلاش پلیس 543 معتاد متجاهر و 112 خرده فروش مواد مخدر در سطح محلات شهر تهران جمع آوري شد.

 

سرهنگ "محمد بخشنده" گفت: در 24 ساعت گذشته در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر  187 معتاد متجاهر که با تجمع در کوچه هاي اطراف بازار تهران و محله مولوي و درواز غار موجبات نا امني و نارضايتي شهروندان را فراهم کرده بودند،جمع آوري و به مراکز بازپروري منتقل شدند.

وي بيان داشت: علاوه بر جمع آوری معتادان متجاهر دروازه غار تهران، با همکاري ماموران يگان امداد و گشت هاي کلانتري،  356 تن از معتادان متجاهر مناطق دیگر مانند: ميدان راه آهن، بزرگراه آيت اله سعيدي، يافت آباد، خاک سفيد، ميدان امام حسين، خاني آباد نو، مولوي، شوش شرقي، بزرگراه فتح، ستارخان، خيابان وحدت اسلامي و نظام آباد جمع آوري و به مراکز بازپروري منتقل شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت تصریح کرد: در اجراي این طرح  112 خرده فروش مواد مخدر و يک قاچاقچي نيز دستگير و از آنان بيش از 3  کيلوگرم انواع مواد مخدر سنتي و صنعتي کشف شد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار