کد خبر: 919202
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
روز شنبه رئیس کل جدید بانک مرکزی به جای «ولی‌الله سیف» نشست و از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز سخن گفت، این درحالی بود که دلار از ۹ هزارو ۳۰۰ تومان در همان روز به رکورد تاریخی ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت یافت تا بازار اینگونه از رئیس جدید استقبال کند.
روز شنبه رئیس کل جدید بانک مرکزی به جای «ولی‌الله سیف» نشست و از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز سخن گفت، این درحالی بود که دلار از ۹ هزارو ۳۰۰ تومان در همان روز به رکورد تاریخی ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت یافت تا بازار اینگونه از رئیس جدید استقبال کند.
اما در همین حین خبری از دولت رسید که معاون اول رئیس‌جمهور در پی رفع حصر و ایجاد جلساتی برای کم کردن محدودیت‌های سیاسی برخی از اشخاص است. اسحاق جهانگیری که در اوایل افزایش قیمت ارز اعلام کرد قیمت دلار ۴ هزارو ۲۰۰ تومان است و غیر از این قاچاق محسوب می‌شود و جریمه و جرم سنگینی در پی دارد، پس از چندی با شکست فاحش در این حوزه روبه‌رو شد. جالب این است که دولت خود بازار رانتی درست کرد و دلار ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی را در اختیار عده‌ای قرار داد تا به قولی بازار را تنظیم کنند، اما این افراد خود به دلال دلار تبدیل شدند و از دولت با نرخ پایین دلار گرفتند و با نرخ بالا کالا یا دلار خود را فروختند.
دلار جهانگیری که دونرخی دلار رسمی و بازار را پدید آورد نه تنها نتوانست مشکلی از مشکلات بازار را حل کند بلکه به رانت و فساد آن هم زیر سایه دولت کمک کرد. حالا آقای معاون اول در پی کار دیگری برآمده که اصلاً با مسائل و مشکلات مردم همخوانی ندارد.
در همین رابطه «الیاس حضرتی» قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اظهارات اخیر جهانگیری مبنی بر در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور طی روز‌های آتی، اظهار کرد: «تلاش آقای جهانگیری بر رفع محدودیت‌های آقای خاتمی است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضور داشته باشند.»
این در حالی است که اسحاق جهانگیری به گفته خودش، پس از زیاده‌روی در جریان تبلیغات انتخاباتی سال ۹۶ همان اعتباری را هم که داشت، از دست داده است.
اعضای فراکسیون امید مجلس هم در دیدار اخیر با روحانی یکی از دغدغه‌های اصلی‌شان رفع حصر بود. سخنگوی فراکسیون امید با بیان اینکه رفع حصر مطالبه قبلی فراکسیون امید و بدنه اجتماعی منتسب به اصلاح‌طلبان بوده، تصریح کرده: «این موضوع در شعار‌های آقای روحانی هم مطرح شده بود. ایشان در این دیدار توضیحاتی درباره حصر داد و گفت که همچنان مخالف حصر است، اما شرایط خاصی وجود دارد که باید طی شود، اگرچه پیشرفت‌ها خوب بوده، برخی موانع برداشته شده و حل این مشکل رو به جلو است. آقای روحانی همچنین امیدوار به حل این مشکل و رفع حصر هستند.»

دلیل حل نشدن مشکلات مردم
درز چنین اخباری در حالی که مردم به دنبال خبری هستند که مسائل مشکلات کشور را رفع کنند، نشان می‌دهد دولتمردان به کار‌ها و جلسات حاشیه‌ای مشغول هستند. امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که به طور ستادی و جهادی کاری برای بحران اقتصادی انجام شود و همه نیرو‌ها خصوصاً نیرو‌های درجه یک دولت از جمله معاون اول به طور شبانه‌روزی برای حل و فصل بحران اقتصادی تلاش کنند، اما خبر‌ها مشخص می‌کند که این افراد وقت خود را در جلساتی برای امور صرفاً سیاسی تلف می‌کنند.
با این اوصاف مردم باید بدانند که چرا مشکلات آن‌ها حل نمی‌شود چراکه ذهن مسئولان دولتی در پی حل این مسئله نیست و بیشتر تب و تاب کار‌های سیاسی و تبلیغاتی در این حوزه را دارند و بیشتر از اینکه درگیر مشکلات مردم باشند، درگیر فتنه‌گران سال ۸۸ شده‌اند. تا وقتی که دغدغه مسئولان دولتی این مسائل است و برای چنین اموری وقت و انرژی خود را می‌گذارند، مردم نیز نباید انتظار داشته باشند اوضاع اقتصادی و معیشتی آنان بهبود یابد.

یک اصلاح‌طلب: مشکل مردم با رفع حصر حل نمی‌شود
این موضوعی است که خود اصلاح‌طلبان هم به آن اعتقاد دارند، اما هنوز سیاسی‌کاری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
چندی پیش بود که «محسن صفایی‌فراهانی» با بیان اینکه مشکل مردم با رفع حصر حل نمی‌شود، گفت: «به نظر من راه‌حل رفع انتقادات مردم این موضوعات نیست. مردم که همه سیاسی نیستند، مردم می‌خواهند زندگی خود را بکنند. مردم اگر امروز ناراضی هستند، از نتایجی است که عامل می‌شود زندگی راحت‌تری نداشته باشند و ناراضی هستند.
آن‌ها با همه مسائل سیاسی درگیر نیستند و مانند شما مدام مسائل سیاسی را مورد تجزیه و تحلیل قرار نمی‌دهند. آن‌ها می‌خواهند زندگی عادی خود را داشته باشند، می‌خواهند صبح سر کار بروند و شب برگردند و می‌خواهند زندگی‌شان بچرخد.
بدیهی است که یک حرکت سیاسی امروز نتیجه آن فوراً به مردم برنمی‌گردد. نتایج طرح‌هایی مانند اصلاح اصلاحات معمولاً میان‌مدت است، یعنی در میان‌مدت نتیجه می‌گیرید، اما در کوتاه‌مدت این نتیجه را نمی‌گیرید.».
اما به نظر می‌رسد طبق یک عادت قدیمی دولتمردان رویه پیشین اصلاح‌طلبان که خود بدان معترفند که این روش اشتباه بوده را در حال طی کردن هستند. از این رو است که برخی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب بیان می‌کنند امروز با پدیده اصلاح‌طلبی بدون اصلاح‌طلب روبه‌رو هستیم. حال دولتمردان به‌جای پرداختن به مشکلات اقتصادی، رفع حصر سران فتنه را طلب می‌کنند و وقایعی را که این افراد با لجبازی سیاسی و قانون‌شکنی به وجود آورده‌اند از یاد برده و فراموش کرده‌اند که مقام معظم رهبری چند بار از این آقایان درخواست کردند از راه قانونی اعتراض خود را طرح کنند، اما بی‌اعتنایی کردند و با بیانیه‌پراکنی کشور را تا ناکجا پیش بردند.
به هر جهت رفع حصر سران فتنه دردی از مردم دوا نمی‌کند و برخی از دولتمردان در این شرایط خاص اقتصادی نشان می‌دهند که به دنبال سیاسی‌کاری و تبلیغاتی عمل‌کردن هستند و نه تنها مطابق شرایط فعالیت و حرکت نمی‌کنند بلکه به حربه پوسیده و نخ‌نما‌شده‌ای چنگ می‌زنند که دیر زمانی است، کارایی ندارد.

تکذیب شایعه‌پراکنی خانواده کروبی در مورد رفع حصر
شورای عالی امنیت ملی تا کنون هیچ مصوبه‌ای در مورد رفع حصر نداشته است.
یک عضو خانواده مهدی کروبی، از سران فتنه ۸۸، دیروز طی شایعه‌ای که به‌طور گسترده در رسانه‌های ضدانقلاب نشر یافت مدعی تصویب رفع حصر سران فتنه در شورای عالی امنیت ملی شد.
این در حالی است که شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ مصوبه‌ای در مورد رفع حصر نداشته است و اساساً موضوعات اولویت‌دار بسیار مهمی به‌ویژه در حوزه مدیریت وضعیت اقتصادی کشور و مقابله با هجمه ناجوانمردانه و غیرقانونی نظام سلطه علیه معیشت و زندگی روزمره مردم ایران وجود دارد که مجالی برای پرداختن به مسائلی، چون حصر باقی نمی‌گذارد.
منبع: جهان‌نیوز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ماکه نه به موفق به کشف فیض ... موسوی وکروبی شدیم ونه متوجه دلایل محبوبیت جهانگیری ....
همچنین نفهمیدیم این دولت چه باید بکند والبته یا نکند که طرفدارانش از خواب حماقت خارج شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار