کد خبر: 918755
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مردم نیکوکار استان در سه ماهه نخست سال جاری 6 میلیارد و 346 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 برابر شده است.

بهروز شریف  با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته 910 میلیون تومان زکات جمع آوری شد، افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در سه ماهه نخست امسال 91 درصد برای امور محرومان و 9 درصد به طرح های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 662 نفر عامل افتخاری و 413 مبلغ زکات در آذربایجان شرقی وجود دارد، افزود: در سه ماهه نخست امسال از یکهزار و 610 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان یکهزار و 25 روستا، زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات استان پرداخت کردند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه از زکات جمع‌آوری‌شده در سه ماهه نخست سال جاری برای بیش از 23 هزار خانوار نیازمند کمک‌معیشت پرداخت‌ شد، گفت: همچنین در این مدت کمک جهیزیه 40 نوعروس، هزینه تحصیل 20 دانش‌آموز تأمین و به 143 بیمار نیازمند هزینه درمانی پرداخت‌ شد.
وی افزود: در سال جاری برای ساخت مسکن 19 خانوار نیازمند استان آذربایجان شرقی کمک شده و واحد مسکونی 73 خانوار نیز تعمیر شده است.
شریف اعلام کرد: باغداران و کشاورزان این استان در کنار زکات واجب، بیش از یک میلیارد و 323 میلیون تومان زکات مستحبی در قالب ثمره و شجره طیبه برای محصولات سیب‌درختی، هلو، زردآلو، پیاز، سیب‌زمینی، هویج و سایر محصولات زراعی و باغی به کمیته امداد اهدا کردند.
وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال 17 طرح عمرانی عام‌المنفعه از جمله مسجد، غسالخانه و حسینیه با هزینه‌ای بیش از 549 میلیون تومان ساخته‌شد.
زکات بر گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو، گوسفند، مال‌التجاره بنا بر احتیاط لازم واجب است و اگر کسی مالک یکی از این 10 چیز باشد، با شرایطی باید مقداری که معین شده، به یکی از مصرف‌هایی که دستور داده‌اند برساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر