کد خبر: 918707
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
واکنش نماینده دادستان به دفاع وزیرخارجه امریکا از راننده اتوبوس مرگ
قاضی شهریاری نماینده دادستان در پرونده شهادت سه تن از مأموران ناجا تصاویری جدید و شفاف از اظهارات محمد ثلاث درباره چگونگی انجام جنایت خیابان پاسداران منتشر کرد.
قاضی شهریاری نماینده دادستان در پرونده شهادت سه تن از مأموران ناجا تصاویری جدید و شفاف از اظهارات محمد ثلاث درباره چگونگی انجام جنایت خیابان پاسداران منتشر کرد.
قاضی شهریاری نماینده دادستان در پرونده شهادت سه تن از مأموران ناجا با انتشار چهار فیلم از محمد ثلاث در اینستاگرامش نوشت: قاتل قهرمان نیست. مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا به روش تعدادی از افراد به اصطلاح منورالفکر داخلی در یادداشتی در دوم مرداد در روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی اعلام کرد که محمد ثلاث از دراویش گنابادی بر اثر شکنجه به اعتراف اجباری تن داده بود.
لازم دیدم چند نکته را جهت تنویر افکار اعلام نمایم:
پس از تهاجم عمدی اتوبوس به مأموران پلیس اینجانب شخصاً ابتدا با حضور پزشکی قانونی و تشخیص هویت، اجساد را در سردخانه بیمارستان لبافی‌نژاد دیدم که همگی در اثر صدمات متعدد برخورد اتوبوس به شهادت رسیده بودند و عده‌ای از مأموران پلیس نیز مجروح شده بودند.
۱- متهم محمد ثلاث به بیمارستان امام سجاد (ع) منتقل و در بیمارستان بستری بود. حدود ساعت ۳- ۲ بامداد ایشان را در بیمارستان مذکور ملاقات کردم. فیلم اول مربوط به همان شب است، یعنی به فاصله چند ساعت پس از تهاجم عمدی و هنوز هیچ‌کس از وی بازجویی نکرده بود و به آگاهی هم منتقل نشده بود. تمامی فیلم‌ها با موبایل خودم توسط خودم گرفته شده است. ایشان ضمن اعتراف به تهاجم عمدی به مأموران و زیر گرفتن آنان با اتوبوس، علت آن را عصبانی بودن خود اعلام کرد.
۲- فیلم صفحه دوم نیز فردای همان روز ساعت ۱۵در بیمارستان مذکور است که متهم محمد ثلاث اعتراف به تهاجم عمدی کرد در حالی که هنوز به اداره آگاهی یا هر مرجع انتظامی دیگری منتقل نشده بود.
۳- فیلم سوم و چهارم مربوط به اعترافات وی در چند روز بعد در دادسرا می‌باشد که نامبرده اعتراف به تهاجم عمدی کرد و فیلم‌های اعترافات وی در دادگاه هم موجود است. اما حقوق دفاعی متهم: در دادسرا وکیل تسخیری داشت. به روانپزشکی فرستاده شد که سلامت روانی وی تأیید شد. همان شب از وی آزمایش الکل، اعتیاد و... گرفته شد که جواب آزمایشات منفی بود. صحنه جنایت توسط متهم بازسازی شد که عکس‌ها و فیلم آن موجود است. در دادگاه و اجرای احکام دو نفر وکیل تعیینی داشت. اعاده دادرسی وی رد شد. قصاص هم با تقاضای اولیای دم می‌باشد که خواهان قصاص بودند. زینب طاهری وکیل تعیینی متهم در مرحله اجرا بدون مطالعه پرونده درخواست اعاده دادرسی کرد که در دیوان عالی رد شد. ایشان (خانم وکیل) را یک مرتبه در حال ملاقات با متهم ثلاث در زندان دیدم که شناختی از وی نداشتم که پس از معرفی خود تمامی فیلم‌ها را به ایشان نشان دادم و متهم ثلاث در حضور ایشان می‌گفت: من با اتوبوس زده‌ام، اولیای دم از بیمه ثالث استفاده کنند؟! خانم وکیل گفت: ثلاث دیوانه شده است که من به ایشان گفتم روانپزشکی سلامت وی را تأیید و الان هم دلیلی بر عدم‌سلامت روانی وجود ندارد. خانم وکیل عصبی شد از صحبت‌ها و اعترافات متهم ثلاث.
حالا قاتل قهرمان داستان‌سرایی ایشان شده است. مشخص نیست اطلاعات خود را به عنوان یک وزیر از کجا به دست آورده، گمان بر این است از دوستان مغرض داخلی خود گرفته است.
گفتنی است محمد ثلاث یکی از دراویش گنابادی بود که در جریان ماجرای درگیری خیابان پاسداران در زمستان سال گذشته، با اتوبوس سه تن از مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفت. ثلاث ۲۸ خرداد سال جاری اعدام شد. همراه با اعدام او برخی کاربران حامی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و دراویش‌گنابادی تلاش کردند با عوض کردن جای جلاد و شهید، او را یک اعدامی مظلوم نشان دهند. این موج البته حتی با کمک وزارت خارجه امریکا هم به جایی نرسید و نخواهد رسید. اعتراف ثلاث به حمله وحشیانه‌اش به نیرو‌های ناجا صریح و بی‌ابهام بود و سه شاکی خصوصی برای قصاص داشت. کاربران انقلابی توئیتر هم به درستی علیه موج ضدانقلاب وارد عمل شدند و برخی کاستی‌های رسانه‌ای قوه قضائیه را جبران کردند. حالا اگر چه دیر، اما همین که قاضی شهریاری سرانجام فیلم‌هایی از گوشی شخصی‌اش را در این زمینه منتشر کرده، باید به فال نیک گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار