کد خبر: 918580
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح از عواقب بازی با دم شیر می‌گوید
دشمنان به ویژه امریکا که مراکز استقرار و منافع او در دسترس قدرت آشکار و پنهان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است با دم شیر بازی نکنند که با پاسخ محکم، غیرقابل تصور، پشیمان کننده و در سطح بسیار وسیع در منطقه و جهان مواجه خواهند شد
ستیز دائمی ایالات متحده امریکا با نظام جمهوری اسلامی که از بدو تولد انقلاب آغاز شد و همچنان ادامه دارد، طی دو سال اخیر و با روی کار آمدن دونالد ترامپ به شکل عریان‌تری دنبال می‌شود، به صورتی که وی برخلاف اسلاف خود، دستکش مخملین را از دستان چدنی خارج و ماهیت نظام استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران را عیان ساخته است.
رئیس جمهور امریکا پس از خروج یکجانبه از توافق برجام که پیشتر و در جریان تبلیغات انتخاباتی وعده آن را داده بود، اکنون در تدارک تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران است تا به زعم خود، با گسترش نارضایتی‌های عمومی، اعتراضات اجتماعی علیه حاکمیت برآمده از ملت را مدیریت کند؛ موضوعی که با مواضع قاطع و انقلابی رئیس جمهور مواجه شد و دکتر روحانی در جمع سفرا و نمایندگی‌های خارج از کشور، خطاب به ترامپ گفت: با دم شیر بازی نکند.
این موضع قاطعانه که بازتاب گسترده‌ای در محافل داخل و خارج کشور داشته است، مورد حمایت و استقبال رؤسای قوا و احزاب و گروه‌های سیاسی قرار گرفت و برخلاف تصور هیئت حاکمه امریکا که همواره از شناخت ملت ایران عاجز بوده‌اند، نشان داد دولت و ملت ایران و مجموع قوای کشور در کنار همه اختلاف‌نظر‌هایی که ممکن است داشته باشند، همواره در مواجهه با دشمن، از وحدت و انسجام مثال‌زدنی برخوردارند. در ادامه همین حمایت‌ها، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مواضع رئیس جمهور، به دولتمردان امریکا هشدار داد در صورت اجرایی کردن تهدیدات، عملاً منافع خود و سرسپردگانشان را در هر گوشه از عالم در معرض قدرت یاوران انقلاب اسلامی قرار داده‌اند.
تصورات باطل ترامپ هرگز عملی نخواهد شد
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در این بیانیه تصریح کرده است: تصورات باطل رئیس جمهوری امریکا در مقابل توانمندی‌های حیرت‌آور ملت قهرمان ایران و نیرو‌های مسلح هرگز عملی نخواهد شد.
سرلشکر باقری در این بیانیه با اشاره به مواضع جنگ‌افروزانه هیئت حاکمه امریکا و در رأس آن‌ها رئیس جمهور کم خرد این کشور، تأکید کرده است: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت امر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و تدابیر شورای عالی امنیت ملی، هرگونه تهدید و در هر سطحی علیه ملت ایران را با پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده مواجه خواهند ساخت.
باقری با تأکید بر این نکته که «باید خدا را شکر کرد که دشمنان ما از احمق‌ها آفریده شده‌اند»، به توهم رئیس جمهوری امریکا به عنوان منفورترین شخصیت جهان برای ایجاد شکاف و آشوب در صفوف ملت متحد و منسجم ایران از طریق اعمال فشار‌های اقتصادی اشاره کرده است.
وی افزود: ملت سلحشور و انقلابی ایران به عنوان ولی نعمتان نظام اسلامی طی چهار دهه گذشته در فراز و نشیب‌های گوناگون و فشار‌هایی به مراتب بیشتر از این دوره زمانی، همواره نشان داده‌اند، کاستی‌های از این دست را با تلاش مضاعف به فرصتی برای رشد بیشتر تبدیل می‌کنند و در مواجهه با دشمنان، به ویژه امریکای جنایتکار و رژیم جعلی صهیونیستی و مزدوران آنان در منطقه و جهان با حفظ وحدت و انسجام مثال‌زدنی، همه توطئه‌های ریز و درشت دشمن را ناکام کرده و به شکست کشیده و در این دوره نیز با پیروزی قاطع بر دشمن غلبه کرده که وقایع و حوادث تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی گویای این واقعیت است.
منافع امریکا در دسترس قدرت آشکار و پنهان ایران
عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به اینکه فرزندان سلحشور ملت در نیرو‌های مسلح شکست را به کام دشمن نشانده‌اند، این آمادگی‌ها را محصول تجربه مقابله با دشمن در میدان‌های گوناگون ازجمله دستاورد‌های گرانبهای هشت سال دفاع مقدس و عزم پولادین آن‌ها در حراست از کیان کشور و ملت ایران دانسته و هشدار داده است: همان‌طور که در سخنان رئیس جمهور به‌درستی اشاره شده است: دشمنان به ویژه امریکا که مراکز استقرار و منافع او در دسترس قدرت آشکار و پنهان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است با دم شیر بازی نکنند که با پاسخ محکم، غیرقابل تصور، پشیمان کننده و در سطح بسیار وسیع در منطقه و جهان مواجه خواهند شد.
در بخش دیگری از این بیانیه با تأکید بر اینکه تاریخ پرافتخار ملت سلحشور، انقلابی و صلح‌دوست ایران حاکی از این است که این ملت آغازگر هیچ جنگی نبوده، آمده است: جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار صلح و ثبات و آرامش در منطقه بوده و با ارتباط مناسب، دوستانه و برادرانه با کشور‌های هم‌جوار توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی خود را برای کمک به استقرار و استمرار صلح و دفع هرگونه تجاوز از هر نوع قرار داده و به عنوان قدرت مسلط در خلیج فارس و تنگه هرمز همواره ضامن امنیت کشتیرانی در این آبراه حیاتی و اقتصاد جهانی بوده و قدرت اعمال هر تدبیری در این منطقه را نیز دارد.
هرگونه توطئه را در نطفه خفه می‌کنیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزوده است: رئیس جمهوری امریکا با یک تصور کودکانه، باطل و محاسبات غلط که می‌تواند بدون تحمیل هزینه بر ملت ایران فشار بیاورد، در تدارک تحریم‌های اقتصادی و نفتی جدید و توطئه‌های پنهان دیگر است، حال آنکه در صورت اجرایی کردن این تهدیدات، عملاً منافع خود و سرسپردگانش را در هر گوشه از عالم در معرض قدرت یاوران انقلاب اسلامی قرار داده است.
این بیانیه با تأکید بر آمادگی برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و سیاست‌های کلان نظام و وجود وحدت، همدلی و انسجام در قوای کشور آورده است: فرزندان ملت در نیرو‌های مسلح در اوج آمادگی به سر می‌برند و اطمینان می‌دهند، هرگونه توطئه علیه ملت ایران را در نطفه خفه کرده و همچون گذشته درس فراموش نشدنی به دشمنان خواهند داد.
باید خیمه امریکا را برسرشان خراب کنیم
حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در جمع فرماندهان و کارکنان پایگاه هوایی برادران شهید دل‌حامد و گروه پدافند هوایی چابهار با اشاره به مأموریت ارتش در دفاع از تمامیت ارضی کشور اظهار داشت: مأموریت اصلی و اساسی نیرو‌های مسلح ازجمله ارتش حفظ تمامیت ارضی کشور است.
وی افزود: با وجود نیرو‌های مسلح مقتدر ازجمله ارتش هیچ متجاوزی نباید به خود اجازه دست‌اندازی به میهن اسلامی ما را بدهد. امریکایی‌ها از ۲۰ هزار کیلومتر دورتر در منطقه ما و در کنار گوش‌مان خیمه زده‌اند. باید این خیمه را بر سرشان خراب کنیم. برخی‌ها به جای اینکه به این میهمان ناخوانده بگویند در منطقه چه‌کار می‌کنی؟ به ما می‌گویند در منطقه چه‌کار می‌کنید؟ غافل از اینکه منطقه خانه ماست و جز اهل منطقه حضور سایرین نامشروع است. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با طرح این سؤال از دولتمردان امریکایی که در منطقه چه کار می‌کنند، یادآور شد: ما با عراق و سوریه همسایه هستیم و منافع مشترک داریم، اما امریکا چرا باید از هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر و بدون دعوت در منطقه حضور داشته باشد. امریکا میهمان ناخوانده منطقه است و هرگز جایی در آن ندارد. باید میهمان ناخوانده را از منطقه بیرون کرد تا برای دیگران درس عبرت شود چرا که منافع و امنیت مشروع ما اقتضا می‌کند عرصه را بر اجانب تنگ کنیم تا گمان نکنند می‌توانند به حضور غیرقانونی خود ادامه دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
اولین هدف حیفا و تل آویو است که با خاک یکسان می شود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار