کد خبر: 918441
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
سرنوشت زن و مرد محکوم به قصاص که در جریان پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل‌شده‌اند با انجام مراسم قسامه روشن خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اولین پرونده مربوط به قتل زن جوانی به نام مریم است که سال‌۹۵‌جسد وی چند روز بعد از قتل در خانه‌اش کشف شد.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی شواهد نشان می‌داد زن جوان بعد از جدایی از همسرش تنها زندگی می‌کرده و با مردان زیادی رابطه داشته است. به این ترتیب اولین مظنون به نام حسن‌۳۶‌ساله با بررسی فهرست مکالمات تلفن همراه مقتول شناسایی و بازداشت شد. مرد جوان در بازجویی‌ها قتل زن جوان را انکار کرد و در توضیح به مأموران گفت: «به واسطه دوستانم با مریم آشنا شدم و گاهی اوقات به خانه او می‌رفتم. مریم قبول کرده بود در قبال پرداخت پول با هم رابطه داشته باشیم تا اینکه آخرین بار وقتی با او تماس گرفتم جواب تلفنم را نداد.»
با انکار متهم، اما بنا به شواهد و قرائن موجود کیفرخواست علیه وی صادر و پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
متهم صبح دیروز مقابل هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی بابایی ایستاد و بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم، بار دیگر جرمش را انکار کرد. او در آخرین دفاعش گفت: «روز حادثه در محل نبودم و فقط با مقتول تماس گرفتم تا به دیدنش بروم، اما پاسخی نداد. باور کنید در قتل نقشی نداشتم و نمی‌دانم چه کسی زن جوان را کشته است.»
در پایان هیئت قضایی بعد از شور، پرونده را لوث تشخیص داد و حکم به برگزاری مراسم قسامه داد. به این ترتیب سرنوشت متهم با برگزاری مراسم قسامه تعیین خواهد شد.
سرنوشت مرموز تازه عروس
دومین متهم، زن ۳۴‌ساله به نام طاهره است که دوم فروردین سال‌۹۴ به اتهام قتل شوهرش به نام سجاد در خانه‌اش در نعمت‌آباد بازداشت شد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، متهم با انکار جرمش به مأموران گفت: «۱۰ سال از زندگی من و سجاد می‌گذشت و در این سال‌ها پزشکان گفته بودند به خاطر بیماری شوهرم صاحب فرزند نمی‌شویم. من این موضوع را از خانواده خودم و شوهرم مخفی کرده بودم، اما خانواده سجاد در زندگی‌مان دخالت می‌کردند که همین موضوع باعث می‌شد با هم درگیر شویم.»
متهم در خصوص روز حادثه گفت: «قرار بود در تعطیلات عید نوروز برای عروسی برادرزاده‌ام به شهرستان برویم به همین دلیل مشغول جمع‌آوری وسایلم بودم. آن روز سجاد بهانه‌گیر شده بود. وقتی برای خرید نان صبحانه بیرون رفتم او دوباره بهانه گرفت که چرا کره نخریده‌ام. در همان کشمکش‌ها خواهر سجاد زنگ زد. به او گفتم تلفن را جواب بده که طفره رفت و اصرار کرد من گوشی را بردارم. وقتی گوشی تلفن خانه را برداشتم یک لگد به دستم زد و تلفن روی زمین افتاد و این بهانه درگیری شد. سجاد از عصبانیت به داخل آشپزخانه رفت و یک کارد برداشت. وقتی از آشپزخانه بیرون آمد، دیدم چاقو داخل سینه‌اش فرو رفته است. از ترس چاقو را بیرون کشیدم و با داد و فریاد همسایه‌ها را خبر کردم.»
با انکار متهم، اما بنا به گزارش پزشکی قانونی که فرضیه خودکشی را نقض و اعلام کرده بود مقتول بر اثر ضربه چاقو از سوی فرد دیگر به قتل رسیده است، پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
متهم در اولین جلسه محاکمه با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد، اما این حکم در دیوان عالی کشور نقض و پرونده بار دیگر به همان شعبه ارجاع داده شد.
به این ترتیب پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت و با انکار‌های متعدد متهم، هیئت قضایی حکم به برگزاری مراسم قسامه داد، اما در اولین جلسه قسامه اولیای‌دم نتوانستند ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند، به همین خاطر آن‌ها مهلت گرفتند تا اینکه روز گذشته با انجام مراسم قسامه، هیئت قضایی در جلسه بعدی دادگاه با آخرین دفاع متهم حکم لازم را صادر خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار