کد خبر: 898103
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
سرپرست اداره کل حمل و نقل سمنان خبر داد
سرپرست اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی نصب سامانه‌های توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

احسان منصورکیایی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است؛ از این‌رو، کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار غیرمجاز هستند، اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا و در جهت استفاده از تکنولوژی‌های روز سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، عملیات اجرایی نصب سامانه‌های توزین در حال حرکت (WIM) در محورهای دامغان- سمنان و محور شاهرود- میامی آغاز شد.

سرپرست اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان سمنان مهم‌ترین شاخصه این سامانه را کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنها دانست.

منصورکیایی افزود: این مورد مزایایی چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد؛ بدین صورت که با استفاده از سنسورهای نصب‌شده در سطح جاده، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ شناسایی و به‌طور هوشمند به پلیس راه اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: مکان‌یابی اجرای دو سامانه توزین در حال حرکت دیگر نیز در محورهای مواصلاتی استان در حال انجام است.

سرپرست اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان سمنان یادآور شد: راه‌های ارتباطی استان سمنان مجهز به 59 سامانه ثبت تخلف و 54 دستگاه تردد شمار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر