کد خبر: 896126
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: در عین تلاش بسیار برای برگزاری برنامه های گسترده در دهه فجر در سطح شهر قضاوت هایی در این مورد شد که ناعادلانه بود، تمرکز ما در حوزه فعالیت مان بر حمل و نقل عمومی، بحران آب و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،قدرت الله نوروزی امروزدر صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: برنامه ریزی ها برای برگزاری جشن‌های دهه فجر از دی ماه سال جاری به صورت محله محور برای مشارکت بیشتر مردم و نسل جوان و تلاش برای کاهش هزینهها و افزایش اثر بخشی آن با خلاقیت و بهره گیری از شور و شوق انقلابی مردم در قالب  500 برنامه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح محلات شهر انجام شد.

وی با بیان اینکه در دهه فجرحدود 80 پروژه در شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و این موضوع نشان می‌دهد شهرداری در مقایسه با سایر ارگان‌ها بیشترین فعالیت را داشته است، افزود: برای یک ایرانی جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر است. شعار ما برای سرنگونی رژیم پهلوی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. شهدا با این شعار شهید شدند و استقلال ایران را طلب می‌کردند. به این جهت شعار "برای ایران" انتخاب شد، همان طور که در رادیو جوان شعار من ایران را دوست دارم پخش می‌شود و شور انقلابی در جوانان ایجاد می‌کند. این شعار به معنای کمرنگ کردن نقش اسلام توسط ما نیست، بلکه در حمایت از شعاری است که جوانان انقلابی در 40 سال پیش سر داده اند و هیچ نوع بدبینی بر خلاف نظر برخی که نگران این شعار بودند وجود نداشته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ای کاش قبل از قضاوت نادرست در مورد کسانی که برای ارتقاء سطح زندگی مردم و ایجاد شور و نشاط طبق موازین شرعی تلاش می‌کنند در مورد فعالیت های آنها پرسش شود، ادامه داد: خدمات نیروهای شهرداری در دهه فجر برای شاد کردن دل مردم طبق موازین شرعی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان بوده است و در آینده قضاوت خواهند کرد که مسیر ما جز منافع ملی و خدمت به مردم نیست.

وی در مورد بودجه پیشنهادی سال 97 افزود: اعتبار تخصیص شده برای بودجه شهرداری در سال آینده مبلغ 3000 میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل 250 میلیارد تومان افزایش یافته است. مبلغ افزایش یافته صرف بخش حمل و نقل عمومی، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا می شود. در بخش روابط عمومی و برگزاری جشن‌های دهه فجر هزینه‌ها و بودجه‌ تخصیص یافته کاهش چشمگیری داشته است.

نوروزی تصریح کرد: خط 2 و 3 مترو از 17 سال پیش قرار بود شروع شود، که خط 2 شروع شده است، اما خط 3 باید با توافق بنیاد مستضعفان و مشارکت بانک‌های داخلی و خارجی و دریافت اوراق مشارکت از بانک مرکزی انجام شود. حمل و نقل عمومی و رفت و آمد آسان شهروندان یکی از اهداف شهرداری است و برای آن مبلغ 1200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با هزاران میلیارد تومان بدهی و تورم نیروی انسانی مواجه هستیم، اما سعی کردیم حقوق معوقه نداشته باشیم. اگر در برخی شرکت ها معوقاتی داریم، در این دوره نبوده است. با همه این مشکلات خود را برای اجرای چارت سازمانی شهرداری آماده کرده ایم.

وی ادامه داد: گردشگری اولویت اول شهرداری است، اقدامات زیربنایی زیادی انجام شده است. راه اندازی مترو، معافیت از عوارض مالیاتی و عرضه‌ صنایع دستی فاخر علاوه بر این دستور داده شده مطالعات ویژه‌ای برای نیازهای گردشگران انجام شود. در حال حاضر موضوع ثبت 400 اثر در یونسکو پیگیری می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای آب رودخانه زاینده رود به عنوان ماموریت اصلی خودم تلاش‌های بسیاری کرده ام و در ملاقات های خود با وزرا و استاندار مساله آب را مطرح کردم و از همه مهم تر به مقام معظم رهبری نامه‌ای در مورد بحران آب نوشته‌ام و خواستار رسیدگی به موضوع شدم، زیرا این مسئله تنها مربوط به شهر اصفهان نیست و تالاب گاوخونی و کشاورزان شرق اصفهان نیز درگیر این مسئله اند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار