کد خبر: 894771
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
شهردار اصفهان خبر داد
شهردار اصفهان: منطقه 9 شهرداري اصفهان با مشکلات متعددی روبه رو بوده که در جهت رفع آن‌ها تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، با حضور خانواده هاي شهید حسین ابراهیمی و شهید علی شاه سنایی، پروژه هاي منطقه 9 شهرداري اصفهان از سري برنامه هاي "اصفهان در مسير اميد" به بهره برداري رسيد.

قدرت الله نوروزي در حاشیه افتتاح اين پروژه ها در جمع خبرنگاران اظهارکرد: به دنبال افتتاح پروژه ها در شهر اصفهان براي افتتاح چند پروژه به منطقه 9 آمديم و نخستين پروژه اي که به بهره برداري رسيد فاز چهارم بوستان مهر با مساحت بالغ بر هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال بود. همچنين فاز دوم بوستان کوهسار با مساحت هفت هزار و ۶۰۰ مترمربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وي در ادامه با اشاره به افتتاح بوستان جنت، تصريح کرد: فاز دوم اين بوستان در زميني به مساحت ۱۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بهره برداري رسيد. همچنين ورزشگاه روباز شهيد بهشتي محله زهران با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی بود که با حضور خانواده شهدا در منطقه ۹ به بهره برداری رسید تا فرصت بسيار خوبي را براي جوانان فراهم کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اهالی منطقه ۹ لایق بهترین خدمات هستند، گفت: اميدواريم با تلاش مدیر منطقه و همراهی و پشتوانه مردمي بتوانیم مشکلات این منطقه را رفع و زمین‌های بیشتری برای احداث ورزشگاه و بوستان محلی تملک کنیم تا آباداني بيشتري را براي مردم منطقه فراهم کنيم.

وي منطقه 9 را از مناطقي ذکر کرد که در دوران دفاع مقدس هزينه هاي بسياري را پرداخت کرده، خاطرنشان کرد: مي طلبد مسئولين محترم در تمام حوزه ها توجه بيشتري به اين منطقه داشته باشند. با توجه به اینکه منطقه ۹ شهرداری اصفهان، دروازه ورودی شهر از سمت غرب بوده و با چند شهرستان همجوار است. اين منطقه با مشکلات متعددی روبه رو است که در جهت رفع آن‌ها تلاش می کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: باغ های متعدد و زمین های کشاورزی زیادی در این منطقه وجود دارد که در خشکسالی های اخیر به آن آسیب رسیده است، از طرفی دیگر با تجمیع و الحاق روستاها به این منطقه، میزان فرسودگی منطقه بیشتر شده به طوری‌که امروزه این منطقه را می توان دومین منطقه فرسوده شهری دانست.

وی عنوان کرد: سیاست های دولت برای بازآفرینی شهرها از سال آینده اجرایی می‌شود، اما این مهم در اصفهان با بازسازی بافت فرسوده همت آباد آغاز مي شود، امیدواریم با تجمیع، ترمیم يا بازسازي بافت فرسوده، شاهد نوسازی و رونق شهر باشیم.

در ادامه مدير منطقه 9 شهرداري اصفهان گفت: تمامی پروژه های منطقه 9 بنابر خواست مردم برنامه ریزی شده و شورایاری های این منطقه در کنار شهرداری حضور فعال دارند.

سید عباس روحانی اظهار کرد: این منطقه از چرخه توسعه و خدمات عمرانی دیگر مناطق شهر عقب نمانده و با توجه به بضاعت خود تلاش بر اين دارد نیازهای مردم را با تعریف پروژه ها برطرف کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این منطقه با کمبود فضاهای تفرجگاهی، بوستان ها و پارک های شهری روبرو هستیم افتتاح چند بوستان در دستور کار قرار گرفت. البته در این منطقه فضای سبز زیادی وجود دارد که اکثرا اکولوژیک هستند.

مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان عنوان کرد: فاز چهارم بوستان مهر افتتاح شد که البته توسعه 16 هزار مربعی این بوستان نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

فاز دوم بوستان کوهسار در ضلع غربی کوه آتشگاه و بوستان جنت در ضلع جنوبی خیابان آتشگاه امروز افتتاح شد تا محدوده آتشگاه به محور گردشگری ناژوان متصل شود.

وی با بیان اینکه بودجه محرومیت زدایی برای توسعه مناطق کم برخوردار شهری در نظر گرفته می شود گفت: منطقه 9 نیز یکی از این مناطق است اما در طی دو سال گذشته اختصاص این بودجه به این منطقه به خوبی مدیریت نشده زیرا توسعه متوازن را در نظر نگرفته اند.به طوریکه این بودجه در سال جاری در این منطقه 3 میلیارد تومان بوده است.

روحانی با اعلام اینکه منطقه 9 از قدمت زیادی برخوردار بوده و تمامی محلات آن به طور ارگانیک شکل گرفته اند گفت: بیشترین مادی های شهر در این منطقه قرار گرفته اند که باعث بروز ترافیک شده و اتصال 23 محله آن با شریان اصلی شهر با مشکل روبرو کرده و باعث شده مردم از حمل و نقل عمومی استقبال چندانی نداشته باشند.

وی افزود: به همین دلیل است که ایجاد یک گذر با طول و عرض کم در این منطقه از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به احداث اتوبان برخوردار است.

مدير منطقه 9 شهرداري اصفهان با اشاره به اين كه  بودجه در نظر گرفته شده  این منطقه برای سال جاری 56 میلیارد تومان پیش بینی شده بوده که تا بحال 50 درصد آن محقق شده است تصريح كرد: پیش بینی می کنیم این رقم تا پایان سال به 65 درصد برسد. در همین راستا اگر همکاری مردم با مسوولان منطقه نباشد توسعه اين مهم  به طور کامل محقق نمی شود.

وي با بيان اين كه تمامی پروژه های این  منطقه بنابر خواست مردم برنامه ریزی شده است  ادامه داد: شورایاری های این منطقه در کنار شهرداری حضور فعال دارند.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
سلام اگر امکان دارد جایی را در کانالتون در نظر بگیرید تا مردم بناهای فرسوده خطرناک را معرفی
کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
سلام. منطقه ۹ محله کالادان و اطراف منارجنبان کی رسیدگی میشه ؟؟ حیف این منطقه گردشگری نیست از موقعیتش استفاده نمیشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار