کد خبر: 873224
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : همزمان با شروع سال تحصیلی 96-97 بیش از یک میلیون و 200 هزار جلد کتاب درسی در این استان توزیع شد.
محمدرضا جهان افزود : در سال تحصیلی جدید بیش از پنج هزار کلاس درس و هزار مدرسه برای حضور دانش آموزان استان تجهیز شده است.
وی اظهارداشت : امسال بیش از 10 هزار معلم و نیروی آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را در استان بر عهده خواهند داشت و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در اول مهر همزمان با سراسر کشور در ساعت هفت و 45 دقیقه نواخته می شود.
جهان اضافه کردر: شعار سال تحصیلی جدید 'نماز، ورزش، مهارت رمز و راز صلابت' از سوی وزارت آموزش و پرورش در سمنان نامگذاری شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد : در سال تحصیلی جدید به ترتیب به 32 و 10 هزار متر مربع به آسفالت و نمای ایزوگام مدارس استان افزوده شد.
جهان اضافه کرد : معلمان استان با درایت و خلاقیت غیرقابل وصف در سال تحصیلی جدید برای رشد و بالندگی و تربیت دانش آموزان تلاش می کنند و گسترش سواد آموزی وظیفه ذاتی این نهاد تربیتی و آموزشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با بیان این که اکنون بیش از 35 درصد از مدراس این استان فرسوده است ، ادامه داد : با تخصیص اعتبار و همیاری خیران مدرسه ساز امیدواریم بخش قابل توجه ای این مدراس فرسوده در چند سال آینده نوسازی شود.
وی تصریح کرد : در سال گذشته پنج مدرسه با کمک خیرین مدرسه ساز در مناطق روستایی و شهری سمنان ساخته شد و برای امسال هم بهره برداری 10 مدرسه دیگر در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : شهرستان های سمنان و مهدیشهر بیشترین مدرسه فرسوده و غیرقابل استفاده را دارند و باید مسوولان امر با تخصیص اعتبار برای رفع این چالش اقدام کنند.
در سال تحصیلی 96-97 بیش از 120 هزار دانش آموز در استان سمنان تحصیل می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر