کد خبر: 872857
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان خبر داد
مدیر کل جذب سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت: با بررسی ظرفیت ها و برگزاری همایش های سرمایه گذاری ، از پارسال تاکنون 14 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه همکاری در بخش گردشگری در سطح استان به امضا رسیده است.
 منوچهر صادقی سه شنبه شب در نشست بررسی سرمایه گذاری در شرق استان که با حضور مسوولانی از استان و شهرستان های شاهرود و میامی در فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد، افزود: از سال گذشته تاکنون تلاش شد تا از مجموعه ظرفیت های داخل استان برای جذب سرمایه گذاری استفاده شود.
وی با اشاره به برگزاری هشت همایش تخصصی مرتبط با توسعه در استان، بیان کرد: همایشی درخصوص انرژی های نو همچون انرژی بادی و خورشیدی اردیبهشت ماه سازمان دهی شد.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان اضافه کرد: سرمایه گذاری در این بخش بیش از 70 متقاضی با بیش از 2 هزار و 400 مگاوات تولید برق داشته و تاکنون برای تولید بیش از یکهزار مگاوات مجوز صادر شده است.
صادقی از برگزاری همایش رونق تولید و صادرات هم یاد کرد و گفت: عوامل موثر در رونق تولید شامل چند بخش همچون تامین منابع و به روز کردن فناوری، داشتن بازار هدف و شریک خارجی است.
وی درباره توجه به مناطق ویژه اقتصادی استان هم گفت: تفاهم نامه ای با فدراسیون بین المللی مدیریت مناطق آزاد و ویژه بسته شده و وعده برگزاری یک همایش بین المللی در این زمینه در ماه اکتبر نیز به استان داده شده است تا بتوان از تجربه های بین المللی بهره برد.
صادقی همچنین بر لزوم برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه هم تاکید کرد و افزود: شرق استان قابلیت های خوبی در زمینه های کشاورزی، معدنی، گردشگری و زیرساخت دارد که می توان برای توسعه آن ها اقدام کرد.
به گفته مسوولان ، در یک سال و نیم گذشته بیش از هفتاد هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در سمنان با فعالان اقتصادی منعقد شده است که با عملیاتی شدن آن ها ، بیش از هشتاد هزار شغل در این استان ایجاد می شود.
نرخ بیکاری استان سمنان در سه ماه اول 8.8 درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2درصدبیشتر بود.
استان سمنان یکهزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر