کد خبر: 870992
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
آيت‌الله موحدي‌كرماني در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران:‌
خطيب موقت هفته گذشته نمازجمعه تهران گفت: ايران درباره سلاح‌هايش وعده نداده و هيچ كشوري نمي‌تواند در زمينه اطلاع از آنها گامي بردارد.
خطيب موقت هفته گذشته نمازجمعه تهران گفت: ايران درباره سلاح‌هايش وعده نداده و هيچ كشوري نمي‌تواند در زمينه اطلاع از آنها گامي بردارد.
  
بايد بكوشيم دنياي اسلام غدير را بشناسد
به گزارش تسنيم، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به موضوع غدير، گفت: بايد بكوشيم غدير را جهاني كنيم و دنياي اسلام آن را به خوبي بشناسند كه اين وظيفه مهم ماست و اين امانتي است كه خداوند اداي آن را از ما مي‌خواهد. خيلي از جوامع اسلامي هنوز غدير را خوب نشناخته‌اند و كلمه غدير به گوش‌شان نرسيده است.
وي افزود: در اين زمينه از بنياد الغدير تشكر مي‌كنم كه فعاليت‌هاي خوبي داشته، اما كافي نيست، دولت بايد در اين زمينه بنياد را كمك كند، وظيفه مهم يك كشور كه بالاخره افتخارش اين است كه عدل علي حاكم است، بايد اين باشد كه علي را به دنيا معرفي كند، غدير را معرفي كند و با اين فضائلي كه اميرالمؤمنين دارد و دشمن تا توانست فضائل او را مخفي كرد، اما دنيا را فضائل علي پر كرده و اين تذكري است كه بايد گفته مي‌شد.
  
اگر مسئولان به وعده‌ها و قسم‌هايشان عمل نكنند، منافق خواهند بود
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به تحليف‌هاي مسئولان و قسم خوردن آنان، گفت:‌اين تحليف را هم رئيس‌جمهور و هم هيئت دولت انجام دادند و هم در شوراها اين عمل انجام گرفته و علاوه بر اين تحليف، وعده‌هايي را وزراي پيشنهادي به نمايندگان دادند و مردم هم شنيدند، من مي‌خواهم در اين مورد نكته‌اي را بگويم، قرآن مي‌فرمايد: بعضي از مردم با خدا پيمان مي‌بندند و مي‌گويند خدايا اگر به ما مالي دادي ما حتماً به فكر فقرا خواهيم بود، صدقه مي‌دهيم و ما حتماً در زمره بندگان صالح تو خواهيم بود و به وظيفه ثروتمندي عمل خواهيم كرد، ‌آيه ديگري مي‌گويد: وقتي خداوند از فضلش چيزي به آنها داد و آنها ثروتمند شدند، بخل ورزيدند، بنا بود به فقرا بدهند، اما ندادند، پشت كردند و فراموش كردند وعده‌هاي‌شان را و بالاخره فراموش كردند تحليف‌ها و قسم خوردن‌شان را و روي گرداندند از وعده‌هايي كه دادند. آيه سوم مي‌گويد: ‌وقتي به وعده و قسمي كه خوردند عمل نكردند، خداوند در دل‌هاي آنها نفاق ايجاد مي‌كند و اين نفاق يعني منافق كه تا روز قيامت اين نفاق ادامه دارد و در عالم برزخ اينها منافق شناخته مي‌شوند. دلسوزانه به اين عزيزاني كه مراسم تحليف داشتند توصيه مي‌كنم به خودتان رحم كنيد كه بدانيد به قسم‌تان عمل نكنيد، منافق خواهيد بود و در قيامت هم در اين زمره خواهيد بود. رئيس‌جمهور ببينيد در چه چيزهايي قسم خورده، قسم خورده در برابر قرآن خود را وفق مردم كند و بنابراين مراقب باشد.
  
سكوت مجامع بين‌المللي در برابر فجايع ميانمار بهت‌آور است
آيت‌الله موحدي‌كرماني كشتار مسلمانان ميانمار را مورد توجه قرار داد و اضافه كرد:‌خداوند حكومت ميانمار را ساقط كند. چه مي‌كنند؟ والله بدن آدم مي‌لرزد، ‌نمي‌دانم چطور بگويم، در اين جريان كارهايي كردند، سرهاي بچه‌ها را بريدند و بچه‌ها را زنده زنده سوزاندند و چه جنايت‌هايي مي‌كنند.
وي با اشاره به نقش رژيم‌صهيونيستي در كشتار مسلمانان روهينگيا اظهار داشت: سكوت مجامع بين‌المللي و سازمان ملل متحد بهت‌آور است، مردم را در يك كلبه چوبي جمع مي‌كنند و آنها را آتش مي‌زنند، برخي پيشنهاد مي‌دهند، تركيه پيشنهاد مي‌دهد كه بنگلادش مرزهايش را باز كند كه آنها هم متأسفانه بسته‌اند. سازمان ملل هم استقبال كرده، ‌جالب است! سازمان ملل هنر شما همين است، سازماني كه قرار بود به مظلومان برسد و از حقوق مردم دفاع كند، اين كار را مي‌كند؟ شما براي چه تشكيل شديد؟ براي حمايت از ظالمان تشكيل شد‌ه‌ايد؟
امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر يكپارچگي مسلمانان در برابر كشتار مسلمانان روهينگيا گفت: همه بايد مرگ بر حكومت ميانمار بگويند.
  
ايران درباره سلاح‌هايش وعده‌اي نداده است
آيت‌الله موحدي‌كرماني در ادامه سخنانش اظهارات مقام‌هاي امريكايي را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امريكا خيلي پررو است، ‌نه تنها ظالم است بلكه پررو هم است و مي‌گويد بايد اماكن نظامي ايران را بازديد كند، شما غلط مي‌كنيد، شما چه كاره هستيد؟ كي به شما چنين اجازه‌اي مي‌دهد.
اين آرزو را به گور خواهيد برد. راه‌هاي نظارتي بر مراكز هسته‌اي ايران كه در برجام تعهد كرديم، كاملاً روشن است و بازرسان آژانس از آن بازديد كرده‌اند و صريحاً گفته‌اند ايران هيچ تخلفي نداشته است. حالا آمانو مي‌گويد آژانس مي‌تواند از مراكز نظامي بازديد كند كه او هم اشتباه كرده است. ايران درباره سلاح‌هايش وعده نداده و هيچ كشوري نمي‌تواند در زمينه اطلاع از آنها گامي بردارد. خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين آزادسازي شهر ديرالزور سوريه و تلعفر عراق را تبريك گفت.
  
لزوم پاسخ به شبهات در فضاي مجازي
وي در بخش پاياني سخنانش خطاب به مسئولان فضاي مجازي در كشور گفت: در اين فضاي مجازي هر كسي هر حرفي مي‌خواهد بگويد، مي‌گويد آن هم بي‌نام و نشان! مي‌گويد فلان مسئول هزاران دلار دزديده يا فردي در كشور چنان و چنين كرده، اينها ذهن مردم را خراب مي‌كند، مردم را نسبت به نظام بدبين مي‌كند. به مسئولان توصه مي‌كنم چشم‌هاي‌شان را باز كنند، ببينيد چه‌ها مي‌شود. اگر جواب ندهيد مردم فكر مي‌كنند راست است و اگر هم بگويند راست است، وامصيبتا. بياييد در تلويزيون شفاف در اين زمينه صحبت كنيد. مردم را نسبت به نظام بدبين نكنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار