کد خبر: 870659
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
فرمانده نيروي انتظامي گفت: اگر فضا مجازي كنترل و مديريت نشود، مي‌تواند تهديد بزرگي براي جامعه تبديل شود.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسين اشتري در آيين اختتاميه دومين جشنواره چادرهاي آسماني كه پيش از ظهر ديروز در سالن خليج‌فارس مركز همايش‌هاي باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري درباره تهاجم و شبيخون فرهنگي گفت: در سال‌هاي اخير شاهد هستيم فضاي مجازي تأثيرات زيادي بر فضاي جامعه گذاشته است به طوريكه ما با يك هجمه عظيمي به سمت باورها، اعتقادات و مباني ديني روبه‌رو هستيم.
 معتقديم اگر اين فضا كنترل و مديريت نشود، مي‌تواند تهديد‌هاي بزرگي براي جامعه به بار آورد؛ البته ما منكر اين نمي‌شويم كه فضاي مجازي داراي فرصت‌هايي هم است، اما بررسي‌هاي ما نشان داده اين فضا در بعضي موارد اثرات سويي به جايي گذاشته است.
فرمانده ناجا با اشاره به تأثير عفاف و حجاب در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي گفت: يافته‌هاي ما نيز نشان مي‌دهد افرادي كه از حوادث مختلف آسيب ديده‌اند و به پليس مراجعه كرده‌اند خودشان هم چندان مسائل عفاف و حجاب را رعايت نكرده‌اند. بنابراين مي‌توان اينطور گفت كه حجاب از افراد صيانت مي‌كند و كساني كه عفيف‌ترند كمتر در معرض خطر قرار دارند. بنابراين اگر خانواده‌ها مي‌خواهند تا سالم در جامعه‌اي زندگي كنند و خطر كمتري در جامعه متوجه‌شان باشد هر چه عفيف‌تر باشند،  مي‌توانند سالم‌تر زندگي كنند.
 
سردار اشتري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بيش از 300 مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص عفاف و حجاب گفت: اين مصوبه به 26‌دستگاه ابلاغ شده است كه حدود 20 مصوبه آن مربوط به نيروي انتظامي است، اما سؤال اينجاست كه آيا تمام دستگاه‌هاي ديگر وظايف خود را انجام داده‌اند؟ نيروي‌انتظامي در اين 26 دستگاه به دليل اينكه ديگر دستگاه‌ها به وظايف خود عمل نمي‌كنند، هم در ايستگاه اول و هم در ميانه و ايستگاه آخر قرار دارد.
  
در حوزه عفاف و حجاب كوتاه نمي‌آييم
 فرمانده ناجا با بيان اينكه نيروي انتظامي قطعاً با برنامه، عقلانيت، تجربه و دانش و اختيارات خود با قوت در حوزه عفاف و حجاب به وظايف خود عمل خواهد كرد و حتماً در اين زمينه كوتاه نمي‌آييم تا شرمنده شهدا نباشيم، افزود: برخي مي‌گويند شما به اين موضوعات چكار داريد كه در پاسخ به اين افراد بايد بگوييم اين مسئله وظيفه ذاتي و قانوني ماست كه به ما ابلاغ شده و مگر مي‌توانيم آن را ناديده بگيريم‌؟! اين درحالي است كه وظايف ديني و شرعي ما امر مي‌كند كه تمام افراد جامعه نسبت به اين موضوعات حساس باشند. به جرئت مي‌گويم كه به‌رغم تمام تلاش‌ها در حوزه عفاف و حجاب در خيلي از موارد نتوانسته‌ايم همه خواسته‌هايي كه قانون از ما داشته را انجام دهيم و مواردي بر زمين مانده كه علتش نيز عدم همكاري دستگاه‌هاي مسئول در اين حوزه‌ها بوده است.  فرمانده ناجا با تأكيد براينكه در كنار اقدامات سلبي پليس اقدامات ايجابي را نيز دارد، گفت: ما معتقديم پيشگيري اجتماعي و فرهنگ سازي، آگاه‌سازي مخاطبان و استفاده از تمام ظرفيت‌ها مي‌تواند كاري كند كه كمترين امر و نهي را در اين حوزه داشته‌باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار