کد خبر: 870448
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
فرهنگسرای رازی به مناسبت عید غدیر برگزار می کند
به مناسبت عید غدیرخم و با هدف گرامیداشت این عید بزرگ شیعیان، جشنواره موسیقی " نغمه ها و مناقب علوی" برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رازی و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11، این جشنواره با حضور پیشکسوتان موسیقی اقوام ایرانی و زیر نظر هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی اقوام طی 2 روز در کنار دریاچه رازی برگزار خواهد شد.

این جشنواره با حضور گروههای موسیقی هیوا،شاهودالاهو،عاشیق سلجوق شهبازی و گروه نجوای کتول و تک خوانان ،صمد حبیبی،احمد حسن راهی مالکی، هنرمند غزل خوان ،آقا محمد کد خدایی،خالد سعادتی،غفور محمد زاده،سید مصطفی زاده وهوشنگ جاوید ، هنرمندان موسیقی آیینی و اقوام در شب های 17 و 18 شهریور میزبان شهروندان خواهند بود.

هوشنگ جاوید متولد ۱۳۳۸ تهران از پژوهشگران شاخص موسیقی نواحی و آیینی ایران و بنیانگذار جشنواره‌های مختلف موسیقی نواحی و آیینی در ایران است و در سال ۱۳۹۰ سازمان یونسکو برای ثبت معنوی موسیقی بخشی‌های شمال خراسان از وی تقدیر کرد.

وی از شاگردان دکتر محمود روح الامینی، دکتر محمدتقی مسعودیه و دکتر فریدون جنیدی است. مدیر و طراح نخستین جشنواره نی نوازی کشور ۱۳۷۰ حوزه هنری، مسئول موسیقی استان کردستان در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ ، مسئول و مؤسس واحد موسیقی صدا و سیمای مرکز کردستان از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری تهران، دبیر و مدیر اجرایی و طراح جشنواره موسیقی آئینی ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ ، دبیر و مدیر و طراح جشنواره موسیقی بومی زنان مناطق و نواحی ایران ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ حوزه هنری، دبیر و مدیر اجرایی و طراح نخستین همایش منقبت خوانان ایران ۱۳۸۳ حوزه هنری، مدیر و طراح جشنواره موسیقی رمضان در بخش آواها و نواهای قرآنی نخستین جشنواره هنرهای قرآنی ۱۳۸۳ وزارت ارشاد، از جمله فعالیت های وی بوده است.

وی هم چنین دارای تالیفات متعدد در زمینه موسیقی اقوام و نواحی ایران است که "نقش زن در موسیقی مناطق ایران"، "موسیقی آیینی قوم ترکمن: سیری بر جایگاه اهل بیت"،" آشنایی بر موسیقی مناطق و نواحی ایران "،" موسیقی رمضان در ایران "،"پرند ستایش در ایران"،" موسیقی رسانه"،" آخرین خنیاگر" و "مناقب خوانی" از جمله آنهاست.

جشنواره موسیقی " نغمه ها و مناقب علوی" ساعت 20 روزهای جمعه و شنبه مورخ 17 و 18 شهریور همزمان با عید غدیر در کنار دریاچه رازی بوستان رازی میزبان شهروندان است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره55423353.تماس بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار