کد خبر: 836784
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
شهردار تبریز خبر داد؛
دکتر نجفی از برگزاری دومین همایش ملی سه نسل با شعر معاصر، در راستای حمایت از فعالیت تشکل های دانشجویی خبر داد.
شهردار تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: دومین همایش ملی «سه نسل با شعر معاصر» ایده ارزشمندی است که به همت انجمن‌های علمی و دانشجویی پردیس تبریز دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در نظر گرفته شده و با توجه به محتوای شایسته و پربار خود، با حمایت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.
شهردار تبریز اضافه کرد: ابتکار برگزاری اولین همایش سه نسل شعر فارسی با دغدغه فرهنگی جمعی از جوانان مطرح شد و سال گذشته مورد تقدیر همایش خلاقانه برتر ادبی کشور قرار گرفت؛ همین امر، موجب شد شهرداری تبریز از دومین دور همایش حمایت کند.

وی یادآورد شد: شعر به عنوان یکی از شاخص‌های مهم فرهنگ و هویت ایرانی مطرح است و آذربایجان، با چهره‌های برجسته‌ای همچون خاقانی، نظامی، شهریار و پروین، در طول تاریخ، بخش مهمی از این هویت تاریخی را پشتیبانی کرده است.


دکتر نجفی یادآور شد: همایش ملی سه نسل با شعر معاصر، با مد نظر قرار دادن استمرار این سیر تاریخی در دوره معاصر، در نظر گرفته شده و با حضور شاعران برجسته جوان و پیشکسوت، روند ارتباط فکری شعر معاصر را بررسی می‌کند.
گفتنی است دومین همایش ملی سه نسل با شعر معاصر، با حضور داوود آزاد، امید صباغ‌نو، کریم صاح‌عظیمی، شمس لنگرودی، مفتون امینی، گروس عبدالملکیان، محمدعلی بهمنی، عباس سجادی و محمد سلمانی، پنج‌شنبه ۲۱ بهمن در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر