کد خبر: 835941
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
عضو كميسيون امنيت ملي:
نماينده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه منع صدور ويزا براي ايرانيان نقض صريح برجام است، گفت: هرگونه اقدام اتحاديه اروپا، امريكا و ساير دولت‌هاي غربي كه مانع برقراري روابط سياسي و تجاري مناسب در شرايط پسابرجام شود، نقض برجام است.
حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: به نظر مي‌رسيد بعد از برجام سياست‌هاي ضدايراني امريكا مقداري كاهش يابد اما به‌عكس افزايش يافت و دولت ترامپ از زماني كه روي كار آمده است راهبرد خود را براساس قواعد بوش پدر عليه ايران و جهان اجرايي مي‌كند. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ترامپ نيز مانند سياست‌هاي بوش پدر درصدد تفسير اقتدارآميز تمام موافقتنامه‌هاي بين‌المللي است، عنوان كرد: برجام نيز يكي از اين موافقتنامه‌ها است كه دولت جديد امريكا به‌دنبال تفسير آن است و در ساير كشورها نيز شاهد اين‌گونه كارشكني‌هاي سياستمداران هستيم.

فلاحت‌پيشه با ابراز اينكه ترامپ يك ساختارشكني گسترده را تاكنون در دنيا انجام داده است عنوان كرد: ترامپ نماينده نسل ناسيوناليست‌هاي امريكا است و در سخنراني‌هايش از مردم ايران به‌عنوان تروريست ياد كرده است. رئيس گروه تحقيق درباره پرونده دعاوي حقوقي ايران و امريكا با اشاره به اينكه ترامپ در اوايل شروع تبليغات انتخاباتي خود همواره اصرار بر پاره كردن برجام داشت، اضافه كرد: ترامپ اما بعد از مدتي مجبور به تعديل سياست‌هاي خود در قبال برجام شد و اعلام كرد كه درصدد بازبيني قرارداد برجام است. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اظهار اينكه رئيس‌جمهور جديد امريكا با ايجاد فضاي رواني عليه برجام درصدد اين است كه ايرانيان نتوانند از فضاي پسابرجام استفاده كنند، گفت: براساس گزارش چهارم وزير امور خارجه به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، برجام به‌خلاف خيلي از كارشكني‌هاي امريكا تاكنون خوب پيش رفته و بسياري از تحريم‌ها در حال برداشته شدن است. وي نقش امريكا و ساير بازيگران كشورهاي عربي را در ايجاد فضاي رواني منفي عليه ايران در شرايط پسابرجام بسيار پررنگ دانست و اظهار كرد: در اين سه ماه ترامپ در حال ايجاد فضاي رواني براي بهره‌برداري از شرايط موجود بوده است.

نماينده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شوراي اسلامي افزود: براساس «قانون تابعيت و مهاجرت» امريكا موسوم به INA وزارت امنيت داخلي امريكا با همكاري وزارت خارجه اين كشور موظف است كشورهايي را كه درباره آنها نگراني‌هاي امنيتي و ترديدهايي درباره حمايت از تروريسم وجود دارد مشخص و معرفي كند. وي با بيان اينكه براساس اين دستور اتباع كشورهاي ايران، عراق، يمن، سوريه، سومالي، ليبي و سودان تا 90 روز آينده نمي‌توانند وارد امريكا شوند، گفت: پس از آن نيز به‌احتمال زياد اين ممنوعيت به‌صورت سختگيري و محدوديت‌هاي بسيار زياد، ادامه خواهد داشت. فلاحت‌پيشه با اشاره به اينكه يكي از سياست‌هاي ضدايراني ترامپ ارزيابي اطلاعاتي از اتباع ايراني است، ادامه داد: به‌گفته خود ترامپ بعد از اين ارزيابي ليست مصداقي افراد تروريست مشخص مي‌شود. وي با ابراز اينكه سياست خارجي ترامپ در شرايط كنوني براساس منافع ملي امريكا و نه بر اساس امنيت ملي اين كشور شكل گرفته است، اضافه كرد: با وجود يكساني برخي از شاخص‌ها در امنيت ملي و منافع ملي امريكا اما ديد سياسي ترامپ نسبت به ساير كشورها بيشتر يك نگاه تجاري است.

فلاحت‌پيشه درباره دلايل اصلي خصومت مقامات امريكايي با ايران گفت: واقعيت اين است كه اين دشمني و كارشكني امريكايي‌ها همواره وجود داشته و خواهد داشت و ساختارشكني كار خود ترامپ نيست بلكه سياستمداران امريكايي معتقدند كه امريكا بعد از جنگ سرد اهرم‌هاي قدرت خود را كنار گذاشته و چندجانبه‌گرايي را در پيش گرفته است كه بر اين اساس آنها مي‌خواهند با ساختارشكني به روال گذشته برگردند. وي با بيان  اينكه ممكن است در آينده نيز كارهاي حادتري از ترامپ را عليه ايران شاهد باشيم كه نيازمند آمادگي همه‌جانبه دستگاه ديپلماسي و وزارت امور خارجه ايران است، گفت: وزارت خارجه دولت ايران بايد با يك برنامه كنسولي جامع و وضع قوانين، حمايت‌هاي جدي خود را از اتباع ايراني نشان دهد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه در برجام تمام كارشكني‌ها به امريكا برمي‌گردد و قانون منع صدور ويزا براي اتباع ايراني نقض صريح برجام است عنوان كرد: در همه سطوح ايراني‌ها جزو ثروتمندترين و متخصص‌ترين شهروندان امريكايي هستند و در همه عرصه‌هاي تخصصي از دانش آنها استفاده مي‌شود اما متأسفانه روح خصومت با ايرانيان همواره در ذات سياستمداران امريكايي ديده مي‌شود. نماينده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شوراي اسلامي با اظهار اينكه به‌طور يقين پشت اين قضيه يك لابي فعال وجود دارد، گفت: لابي‌هاي صهيونيست و محافظه‌كار كه براي غارت اموال ايران نقشه كشيده‌اند در سه ماه آينده بخشي از اموال ايران را تفكيك خواهند كرد و به مصادره اموال ايران خواهند پرداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار