کد خبر: 835160
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
هشدار موکد به خانوداده ها
بدترین و خشن‌ترین جرائمی که جامعه با آن مواجه هست ، ناشی از اختلالات روانی است واخیراً مجرمی دستگیر شد ه که قتل، تجاوز، ایجاد آتش‌سوزی و سلب امنیت در پرونده‌اش ثبت شده که ناشی ازورود مکرر به فضاهای مجازی بود

بدترین و خشن‌ترین جرائمی که جامعه با آن مواجه هست ، ناشی از اختلالات روانی است واخیراً مجرمی دستگیر شد ه که قتل، تجاوز، ایجاد آتش‌سوزی و سلب امنیت در پرونده‌اش ثبت شده که ناشی ازورود مکرر به فضاهای مجازی بود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای اصفهان مجازی صبح امروز در سمینار روانشناسی فضای مجازی که به همت اداره کل بهزیستی استان اصفهان  برگزار شد گفت: تأثیر بازی بیش تراز فیلم است چرا که بر خلاف فیلم که معمولاً یک بار دیده می‌شود بازی برای چندین بار تکرار شده و از سوی دیگر در بازی فرد خودش را جای فاعل می‌بیند.

معاون دادسرای اصفهان صبح امروز در نخستین همایش روانشناسی فضای مجازی اظهار کرد: شاید کسانی که نظریه دهکده جهانی را دادند در آن زمان به آسیب‌هایی که می‌تواند ایجاد کند فکر نکردند.

محمدرضا قنبری: امروزه نیمی از جمعیت کره زمین درگیر فضای مجازی هستند و آمار فروش سیم‌کارت و استفاده از اینترنت نشان می‌دهد نه تنها ورود کردند بلکه در حال جایگزینی با فضای مجازی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای اصفهان با بیان این که فضای مجازی دو لبه تیغ است، ادامه داد: در مقابل تهدیدات فضای مجازی و همه تهدیدات سه راهکار داریم، به کلی ممانعت کنیم، محدودیت ایجاد کنیم و یا فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود: می‌توان گفت ممانعت در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست، محدودیت هم جدای از تأثیرش به گسترش پراکسی‌ها و فیلترشکن‌ها کمک کرده و تجارتی پرسود در این زمینه به وجود آورده است.

قنبری فرهنگ‌سازی صحیح را تنها راهکار دانست و یادآور شد: طبق پژوهش انجام شده یکی از عوامل اصلی طلاق در استان اصفهان استفاده از فضای مجازی است که توانسته ورود به بحث‌های غیراخلاقی را آسان کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای اصفهان با اشاره به بازی‌های غیراخلاقی و تأثیر آن بر کودکان و نوجوانان گفت: تأثیر بازی بیش از فیلم است چرا که بر خلاف فیلم که معمولاً یک بار دیده می‌شود بازی برای چندین بار تکرار شده و از سوی دیگر در بازی فرد خودش را جای فاعل می‌بیند وهمین امر  بنیان خانواده  راازهم فرومی پاشاند

 *سالانه مرکز روانشناسی پلیس حدود 40 هزار مراجعه دارد.

در ادامه این سمینار معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت بدترین و خشن‌ترین جرائمی که با آن مواجه هستیم ناشی از اختلالات روانی است، اخیراً مجرمی دستگیر شدن که قتل، تجاوز، ایجاد آتش‌سوزی و سلب امنیت در پرونده‌اش داشت که ناشی از همین اختلالات بود.

جهانگیر کریمی اذعان داشت :در سال‌های اخیر و با افزایش جرائم اینترنتی کارکنان افسران انتظامی متوجه شدند اطلاعات لازم در این حوزه را ندارد و فقدان یک بخش تخصصی احساس شد و به دنبال آن پلیس فتا شکل گرفت؛

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت روانشناسی در جامعه امروز تأکید کرد: مرکز روانشناسی پلیس نیز در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در سال حدود 40 هزار مراجعه کنند دارد.

وی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده در استان اصفهان نشان می‌دهد 27 درصد طلاق‌ها به دلیل استفاده مکرر وممتد ودرواقع اعتیاد به فضاهای مجازی ودرانزوا قرار گرقتن  است و به این معنا فرد دچار افسردگی قرار گرفته که این مهم  در طلاق‌ها تأثیرگذار است.

وی با اشاره به دلایل افزایش جرائم در فضای مجازی ادامه داد: پیشرفت فنّاوری و در دسترس بودن آن و درگیر شدن با زندگی روزمره میزان جرائم را بیشتر کرده است.

کریمی با بیان این تأثیر جرائم در فضای مجازی تصاعدی است، اضافه کرد: سرقت‌های کشف شده طی یکسال در فضای مجازی با کل سرقت‌های انجام شده استان اصفهان در 10 سال اخیر در فضای حقیقی برابری می‌کند که نشان از تأثیرگذاری این جرائم دارد.به گزارش جوان آنلاین همایش روانشناسی فضای مجازی به همت اداره کل بهزیستی استان اصفهان و مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با حضور مسؤولان و کارشناسان برگزار شد.

*ضریب افزایش امنیت و حفاظت را  در فضای مجازی بالا ببریم

در حاشیه سرهنگ شهریاری پیرامون این سمینا به خبرنگارجوان آنلاین گفت : امروزه به دلیل اینکه تکنولوژی، تجارت الکترونیک و بسیاری از خدمات و امکاناتی که در دنیای مجازی پیشرفت زیادی کرده است امنیت آن بسیار اهمیت داردوعلاوه بر آن ارتباط با دیگران، نشر عقاید، فروشگاهها، خبرگزاری ها و آموزش های الکترونیک همه و همه با اینترنت انجام می گیرد که در این میان سارقان و کلاهبرداران سایبری تلاش می کنند از اطلاعات شخصی مردم سوء استفاده کنند و بخاطر همین کاربران باید با نکاتی که ایمنی در فضای مجازی را بالا می برد، آشنا شوند.

 

این کارشناس حوزه رسانه بااشاره به جلوگیری از سوء استفاده اطلاعات روی گوشی ها و وافزایش ضریب حفاظت بیان داشت : برای اینکه امنیت را در فضای مجازی بالا ببریم رعایت این نکات ضروری است.  بر روی گوشی یا کامپیوتری که با آن وارد فضای مجازی می شوید آنتی ویروس فوق العاده قوی بریزید و این آنتی ویروس باید هر سری که آپدیت آن می آید بروز رسانی کنید،  اگر می خواهید در وب سایت ها رمزتان را تغییر دهید حداقل ده کاراکتر باشد و از حروف کوچک و بزرگ و اعداد به صورت ترکیبی استفاده کنید ،  اگر از کارت بانکی برای خرید استفاده می کنید دو هفته یک بار رمزتان را عوض کنید و هر روز صوت حسابتان را کنترل کنید.،اگر فرزندتان در منزل از اینترنت استفاده می کند به راحتی با نرم افزار کنترل والدین می توانید او را کنترل کنید.، بروی گوشیتان رمز بگذارید و طوری تنظیم کنید که وقتی با آن کار ندارید به طور خودکار قفل شود.، مراقب ایمیل های فیشینگ باشید و هر ایمیلی را باز نکنید، زیرا اطلاعات و هویت شما به سادگی سرقت می شود ، در شبکه های اجتماعی حسابتان را محدود و به گونه ای تنظیم کنید که شخصی غیر از شما وارد حساب کاربریتان نشود و اگر با وبسایت های جعلی، سایت هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی، کلاهبرداری های اینترنتی و جعل عنوان روبه رو شدید از طریق آدرس Cyberpolice.ir  اطلاع دهید.

 

 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار