کد خبر: 832216
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:
مدیرکل بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی عزم خود را برای شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم جزم کرده، گفت: غربالگری اوتیسم کودکان دو تا پنج سال اجرایی می‌شود.

سعید صادقی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی بین هر ۶۵ تا ۸۰ نفر در جهان یک نفر مبتلا به بیماری اوتیسم است، اظهار داشت: از این رو باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر و در استان اصفهان آمار دقیقی از بیماران مبتلا به اوتیسم وجود ندارد.

وی  با بیان اینکه اوتیسم یک اختلال رشدی است به طوری که فرد مبتلا به این بیماری، ارتباط کلامی، چشمی و حتی غیرکلامی ندارد، اضافه کرد: این بیماری از نوزادی و حدود یک سالگی آغاز می‌شود و این کودکان بازی‌های تخیلی ندارند و ارتباطی با سایر کودکان برقرار نمی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: کودکان مبتلا به اوتیسم حرکات تکراری دارند و گاه کلیشه ای عمل می‌کنند، برای مثال دور خودشان می‌چرخند و یا در راه رفتن حرکت رفت و برگشت مشابه دارند که این‌ها از علائم این بیماری محسوب می‌شود.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر اداره کل بهزیستی استان اصفهان عزم خود را برای شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم جزم کرده است، افزود: از این رو برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اوتیسم برای کودکان دو تا پنج  سال در استان اصفهان آغاز شده است.

صادقی با بیان اینکه این طرح از نیمه دوم دی ماه و در کمتر از یک هفته گذشته کار خود را آغاز کرده است، ابراز داشت: در حال حاضر این طرح در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، نجف آباد، گلپایگان و شاهین‌شهر و میمه به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنانچه والدین نسبت به ابتلای کودکانشان به اوتیسم مشکوک هستند باید به مراکز بهزیستی استان اصفهان مراجعه کنند، تصریح کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که در استان اصفهان چهار مرکز برای درمان بیماران اوتیسم وجود دارد و افزیش این مراکز امری ضروری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار