کد خبر: 832208
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم برپایی دو جانبه هفته‌های فرهنگی ایران و آذربایجان برای آشنایی بیش از پیش دو ملت با داشته‌های فرهنگی و هنری همدیگر، تاکید کرد.

محمد محمدپور در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با  اشاره به اینکه تاریخ مشترک، فرهنگ مشترک، تعلقات فرهنگی و دین و مذهب مشترک در حوزه  ایران و آذربایجان وجود دارد، اظهار داشت: هر دو کشور ایران و آذربایجان دارای علایق مشترک زیادی در حوزه‌های فرهنگی هستند.

وی آذربایجان‌شرقی و تبریز را دارای پتانسیلی عظیم در همکاری‌های فرهنگی و هنری و پیشینه‌ای غنی دانست و گفت: گسترش روابط و ترویج گفتمان مشترک درمیان دو کشور، بر پایه ارزش های مشترک می‌تواند در معرفی این ظرفیت عظیم موثر باشد.

محمدپور، برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن‌های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌ها و ارائه تولیدات هر دو کشور ایران و آذربایجان با همکاری نهادهای فرهنگی دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین بر لزوم برپایی دو جانبه هفته‌های فرهنگی ایران و آذربایجان برای آشنایی بیش از پیش دو ملت با داشته‌های فرهنگی و هنری همدیگر، تاکید کرد.

محمدپور گفت: برگزاری هفته‌های فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن جایگاه فرهنگی و هنری کشورها است و فرهیختگان و هنرمندان و اصحاب قلم در طول برگزاری این هفته‌ها، جلوه‌هایی از جایگاه هنری و فرهنگی کشور خود را به نمایش می‌گذارند.

وی تقویت و گسترش تعاملات میان هنرمندان در رشته‌های مختلف را از اهداف برپایی هفته‌های فرهنگی عنوان کرد.

ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی و هنری ایران در گنجه، خواستار اجرا و  طرح آن در شورای برون مرزی و سیاستگذاری فرهنگی و هنری که ظرفیت بالایی دارد، شد.

وی برای سیاستگذاری و شیوه ی اجرای این هفته خواستار ملاقات والی گنجه با مقامات استان و انعقاد تفاهم نامه مشترک شد.

وی همچنین به استفاده از ظرفیت بالای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به همین منظور و جهت ساماندهی فعالیتهای فرهنگی و هنری در دستگاه‌های متولی تشکیل شده است اشاره کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون بیش از سی تفاهم نامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان منعقد شده است خواستار عملیاتی کردن آنها شد.

گفتنی است این نشست درخصوص گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری بین استان آذربایجان‌شرقی از ایران و جمهوری آذربایجان و شناخت نیازها و سطح کیفی برنامه‌ها برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر