کد خبر: 821864
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
بازدید مسئول سازمان اردویی راهیان نور از غرفه روزنامه جوان
مسئول سازمان اردویی راهیان نور در جریان حضور در غرفه «روزنامه جوان» با اشاره به ارائه خدمات سپاه و بسیج با زائران اربعین گفت: خدمات ارائه به زائران اربعین از فردا آغاز می شود.
مدیریت اربعین حسینی باید با مردم باشدمسئول سازمان اردویی راهیان نور در جریان حضور در غرفه «روزنامه جوان» با اشاره به ارائه خدمات سپاه و بسیج با زائران اربعین گفت: خدمات ارائه به زائران اربعین از فردا آغاز می شود.
 
سردار یعقوب سلیمانی، مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین ضمن حضور در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه «روزنامه جوان» بازدید کرد.
 
سردار سلیمانی ضمن تشکر از تلاش های مجموعه جوان در انتشار و انعکاس اخبار، با اشاره به خدمات سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان به زائرین اربعین گفت: سپاه و بسیج هم در کنار سایر دستگاه ها و با رویکرد تقویت موسسات مردم نهاد و با این نگاه که مدیریت اربعین حسینی باید با مردم باشد، در زمینه خدمت به زائران اربعین نقش آفرینی می کنند.
 
سلیمانی افزود: حضور مردم در اربعین بی نظیر است و در همین راستا ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج هم اقدامات خوبی انجام داده و همه ظرفیت ها را به کار می گیرند. تقویت موسسات مردم نهاد در موضوع پشتیبانی، فرهنگی است. یکی از اقداماتی که سپاه و بسیج انجام می دهد این است راهیان نور را موقتا متوقف می کند و کلیه ظرفیت های راهیان نور را در زمینه اسکان، ترابری، بخش تغذیه و زائرسراها کلا در اختیار زائرین اربعین قرار می دهد.
 
وی بابیان اینکه پیش بینی شده که 500 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مرز مهران و چزابه مستقر شوند، گفت: چند سال است که این اقدامات انجام می شود و امسال تقویت شده و ظرفیت ها به کار گیری شود و امسال در مرز مهران با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد قریب به 300 دستگاه اتوبوس و مینی بوس ساماندهی شده که زائران را به صورت رایگان به شهرهای نزدیک مثل کرمانشاه، همدان، شلمچه و ایلام بازگردند.  
 
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین اظهار داشت: قریب به 85 هزار ظرفیت اسکان پیش بینی شده که بخشی از آن را موسسات مردم نهاد در عراق، نجف، کربلا و سامرا به عهده دارند. 20 پست امدادی کنار اسکان ایجاد و بیمارستانی صحرایی نیز تدارک دیده شده است. یک اردوگاه ده هزار نفری در مرز مهران استقرار یافته و همچنین ده دستگاه نانوایی سیار با صد هزار پرس نان در مرز مهران مستقر می شود. به طور کل هر آنچه که نیاز بود ظرفیت ها را به عنوان پشتیبانی آماده کرده تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه خدمات به زائرین اربعین از فردا آغاز می شود، گفت: نقطه ای که امروز به رشد و تعالی رسیده، فرهنگی است که به مردم ایران تسری پیدا کرد. اخیرا بازدیدی از مرز شلمچه و چزابه داشتیم در آنجا هم مثل عراق مردم موکب می زنند و خدمات ارائه می دهند و از زائران استقبال می کنند. وقتی کار مردمی شود آثار آن مشاهده می شود و استمرار پیدا می کند.     

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر