کد خبر: 809627
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
اصرار نمایندگان بر شکایت از نایب‌ رئیس دوم مجلس
نامه علي مطهري نايب رئيس دوم مجلس به مصطفي پورمحمدي مخالفت‌هايي جدي را در مجلس متوجه او كرده تا حدي كه صحبت‌ها به بركناري او از نايب‌رئيسي مجلس رسيده و صحبت از رأي عدم‌كفايت اوست.
نامه علي مطهري نايب رئيس دوم مجلس به مصطفي پورمحمدي مخالفت‌هايي جدي را در مجلس متوجه او كرده تا حدي كه صحبت‌ها به بركناري او از نايب‌رئيسي مجلس رسيده و صحبت از رأي عدم‌كفايت اوست.
جنجال‌هايي كه علي مطهري ايجاد مي‌كند و در رسانه‌هاي اصلاح‌طلب نه صرفاً با عنوان حقيقي خودش بلكه با عنوان «پسر شهيد مطهري» مورد استقبال قرار مي‌گيرد، تازگي ندارد. او روزي مقصر فتنه را نه فقط سران فتنه بلكه دو سوي انتخابات 88 مي‌داند، روزي ديگر رئيس‌جمهور سابق را براي طرح سؤال به مجلس مي‌خواند. يك روز ديگر همه تلاشش براي رفع حصر سران فتنه را انجام مي‌دهد و حتي گلايه پيش رهبري مي‌برد و وقتي با عتاب رهبري مواجه مي‌شود هم، باز از اصرار بر خواسته‌اش دست برنمي‌دارد، حتي به رئيس‌جمهور نامه مي‌نويسد و تهديد مي‌كند اگر سران فتنه رفع حصر نشوند و روحاني به وعده انتخاباتي‌اش عمل نكند، او را به مجلس خواهد كشاند. روزي عكس دختران ساپورت‌پوش را به مجلس مي‌برد و از ال‌سي‌دي‌هاي بزرگ مجلس براي اعتراض به بي‌حجابي استفاده مي‌كند، روزي ديگر برابر شوراي نگهبان مي‌ايستد و از كانديداي كشف حجاب كرده‌ انتخابات مجلس دفاع مي‌كند، روزي براي دفاع از انجام كنسرت در مشهد مي‌گويد چيزي به نام حريم امام رضا نداريم! و...
مورد اخير او فراتر از همه اينهاست. او اين بار از مقامات كشور مي‌خواهد تا در مورد اعدام‌هاي منافقين در سال 67 توضيح دهند. اين درخواست توضيح هم بعد از همايش منافقين در پاريس و پيوند منافقين و سعودي‌ها و همزمان با انتشار يك فايل صوتي از جلسه محرمانه تني چند از مقامات وقت نظام با آيت‌الله منتظري توسط فرزندان او در دفاع از منافقين، حتماً بازي در پازل احياي منافقين خواهد بود.
او به پور‌محمدي نامه مي‌نويسد و درخواست مي‌كند در مورد آن اعدام‌ها توضيح دهد. آن اعدام‌هاي منافقين در سال 67 و بعد از عمليات مرصاد كه منافقين قصد فتح تهران را كرده بودند، به دستور امام خميني(ره) انجام شد و در اين سال‌ها بارها در مورد آن توضيح داده‌اند اما مطهري همچنان پي توضيح است.
 
    هيئت معترض به نامه مطهري تشكيل مي‌شود
نماينده مردم فلاورجان در مجلس گفت: پس از تعطيلات سه‌هفته‌اي نمايندگان، هيئتي متشكل از معترضان به نامه علي مطهري تشكيل مي‌شود.
حجت‌الاسلام سيدناصر موسوي‌لارگاني در گفت‌وگو با فارس با اشاره به روند پيگيري نامه علي مطهري به پورمحمدي وزير دادگستري درباره فايل صوتي منتظري اظهار داشت: اين نامه طبق ماده 26 آيين‌نامه داخلي مجلس در حال پيگيري است. در حقيقت اين ماده بيان مي‌كند عملكرد يك يا چند نفر از اعضاي هيئت رئيسه زماني كه زير سؤال برده شود 25 نفر از معترضان مي‌توانند اعتراض خود را به هيئت رئيسه و هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان اعلام كنند. وي افزود: پس از اينكه اعتراض آنان به هيئت رئيسه ابلاغ شد، هيئتي متشكل از معترضان و هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان تشكيل مي‌شود كه در صورت عدم‌نتيجه مطلوب اين اعتراض به صحن مطرح شده و بدون بحث و بررسي يعني بدون اينكه موافقان يا مخالفان نظرات خود را مطرح كنند به رأي گذاشته مي‌شود. نامه علي مطهري نيز طبق اين روند در حال بررسي است و هيئتي از معترضان پس از تعطيلات سه هفته‌اي نمايندگان تشكيل مي‌شود كه در صورت به نتيجه نرسيدن اعتراض بر اين هيئت نامه اعتراض در صحن علني مجلس مطرح خواهد شد. اگر در نهايت نمايندگان به عدم‌كفايت عضو هيئت رئيسه رأي دهند او بركنار خواهد شد.
  
 اعتراض كوهكن به نامه مطهري و فريادهاي «مرگ بر منافق» در مجلس
اولين اعتراض به او در صحن علني توسط محسن كوهكن نماينده لنجان انجام شد. او در تذكري در صحن علني مجلس گفت: «‌آقاي مطهري خواهش من از شما اين است تا زماني كه به عنوان نايب‌رئيس مجلس در خانه ملت تشريف داريد از هر گونه نطق يا نامه‌ حاشيه‌ساز در شرايط فعلي كه مشكلات اوليه مردم ما بيكاري فرزندان، تبعيض‌ها و مشكلات اقتصادي است، دوري گزينيد. زيبنده نيست اعضاي هيئت رئيسه نامه‌اي بنويسند يا حرفي را بگويند كه خوراك تبليغاتي براي بيگانگان فراهم كند. در اين هفته رئيس‌جمهور و نخست‌وزير كشور به دست منافقان به شهادت رسيدند.
حال در چنين وضعيتي ما نبايد مطالبي بگوييم يا نامه‌اي بنويسيم كه اذهان عمومي را از مسئله اصلي كه پرداختن به خدمات دولت است، دور كند. منافقين در اين كشور دهها هزار نفر را به شهادت رساندند و اين موضوع سياسي و گروهي نيست، به همين دليل ما نبايد مطالبي را بگوييم كه به نوعي ديگران از آن برداشت كنند تا مسائل آنطور كه مدنظر امام خميني بود، مطرح نشود.
اين سخنان با فريادهاي مرگ بر منافق تعدادي از نمايندگان مجلس همراه شد. پس از آن تعدادي از نمايندگان مجلس كه گفته مي‌شود 35 نفر هستند، از علي مطهري به هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان شكايت كردند و حالا گفته مي‌شود در صورت عدم‌نتيجه‌گيري مطلوب شاكيان علي مطهري، اين شكايت در صحن مجلس مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت. با این همه به نظر می‌رسد علی مطهری نیز نسبت به پررنگ‌شدن چنین جنجال‌هایی بی‌میل نیست. اغلب فعالیت‌های نمایندگی او معطوف به همین اظهارات و نامه‌نگاری‌های شاذ می‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار