کد خبر: 806531
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
شهردار مشکین‌دشت گفت: در این شهر روزانه بیش از 40 تن زباله تولید و جمع‌آوری می‌شوند.

محبوب فروزنده اظهار داشت: یکی از معضلات مناطق پر جمعیت برای مدیریت شهری، جمع‌آوری و بازیافت زباله است.

 وی تصریح کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته از بازیافت زباله درآمدزایی کرده و این امر در کاهش آسیب‌رساندن به محیط زیست تاثیرات بسیار خوبی دارد.

شهردار مشکین‌دشت گفت: از سوی دیگر جمع‌آوری زباله به صورت منظم و صحیح نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارد و یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در این منطقه اصلاح سیستم جمع‌آوری زباله است.

فروزنده بیان داشت: تاکنون زباله‌های تولید شده در این شهر به صورت سنتی و دستی جمع‌آوری و در منطقه حلقه دره دفن می‌شود و برای اصلاح سیستم جمع‌آوری زباله برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

 وی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 40 تن زباله در مشکین‌دشت تولید و جمع‌آوری می‌شود و باید برای اصلاح سیستم جمع‌آوری و دفن زباله، تدابیر ویژه در این شهر اندیشیده شود.

شهردار مشکین‌دشت ادامه داد: برای تحقق این مهم در فاز نخست طرح تهیه بیش از 600 سطح زباله مکانیزه در شورای شهر به تصویب رسیده است.

 فروزنده اظهار داشت: برای خرید این تعداد سطل زباله مکانیزه اعتبارات لازم پیش‌بینی و تخصیص یافته است و تا پیش از پایان سال جاری، طرح فوق عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر طرح تغییر شیوه جمع‌آوری زباله از سنتی به مدرن در مشکین‌دشت در حال اجرا است و برای تحقق این مهم از نظرات کارشناسان خبره این حوزه استفاده می‌کنیم.

 شهردار مشکین‌دشت افزود: برای اصلاح سیستم فوق با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی طرح نیازمند همراهی‌های همه جانبه و به ویژه از سوی مردم هستیم.

فروزنده گفت: مردم باید با شهرداری و مدیریت شهری تعامل لازم را داشته و با اصلاح فرهنگ تولید زباله و حرکت به سمت کاهش تولید و انباشت زباله‌، گام‌های اساسی در حفظ محیط زیست را برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار