کد خبر: 805623
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
خطيب جمعه تهران:
چند روز پس از آنکه شش نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به رئيس‌جمهور از عدم حضور وي در فعاليت‌هاي دولت به‌ دليل صرف وقت براي پروژه انتخابات رياست جمهوري و سپردن اداره کشور به معاون اول اظهار تأسف کردند...
چند روز پس از آنکه شش نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به رئيس‌جمهور از عدم حضور وي در فعاليت‌هاي دولت به‌ دليل صرف وقت براي پروژه انتخابات رياست جمهوري و سپردن اداره کشور به معاون اول اظهار تأسف کردند، دامنه اين اعتراضات به تريبون نماز جمعه تهران هم کشيده شد و خطيب جمعه تهران با بيان اينکه سال چهارم سال پاياني دولت‌هاست، گفت: نبايد در سال آخر همه مسائل تحت‌الشعاع انتخابات قرار بگيرد و به کارهاي مردم بها داده نشود.

آيت‌الله سيداحمد خاتمي با اشاره به در پيش بودن هفته دولت تصريح کرد: ما در نظام اسلامي زندگي مي‌کنيم و معتقديم همه دولت‌هاي بعد از انقلاب مشروع بوده‌اند و تنفيذ ولايت را داشته‌اند، بنابراين اپوزيسيون دولت بودن در نظام اسلامي جايي ندارد. وي با تأکيد بر اينکه نقد سازنده و ايراد راهگشا را منع نمي‌کنيم، يادآور شد: هفته دولت به مناسبت شهادت دو دولتمرد الگو يعني شهيدان رجايي و باهنر نامگذاري شده است و آنها براي خدمت به محرومان، ساده‌زيستي، عدم وابستگي به دنيا و تلاش شبانه‌روزي داشته‌اند؛ امام نيز روي اين نکته تأکيد کرده‌اند که رياست آنها را عوض نکرد.
   
مبادا انتخابات معيشت مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد
آيت‌الله خاتمي اين دولتمردان را الگوي تمام مسئولان در تاريخ جمهوري اسلامي عنوان کرد و افزود: در ارتباط با عملکرد قواي سه‌گانه سه نوع رفتار وجود دارد؛ يکي رفتار متملقانه است، اگر کساني انتظار داشته باشند فقط بايد از آنها تعريف شود درست نبوده و رفتاري غيراسلامي است و امام علي(ع) فرموده‌اند اين يک درد بي‌درمان است.
خطيب موقت تهران رويکرد دوم را يک رفتار بدبينانه برشمرد و اظهار داشت: در اين شرايط افراد همه چيز را سياه ديده و عيب‌جويي مي‌کنند که اين هم اشتباه است و امام علي(ع) مي‌فرمايد عيب‌جويي يک بيماري مسري است که بايد از رفاقت با آنها اجتناب کرد. وي رويکرد سوم را رفتار ناصحانه عنوان کرد و گفت: در اين ديدگاه خوبي‌ها را بايد ديد و تجليل کرد و نارسايي‌ها را نقد سازنده داشت، بنابراين يک سبک ديني و رفتار اسلامي است که ما نقاط ضعف و قوت را با هم ببينيم.
آيت‌الله خاتمي با اشاره به سال پاياني دولت يازدهم ادامه داد: سال چهارم دولت‌ها سال پاياني دوره آنهاست که انتخابات را در پيش داريم، اما آسيبي که ممکن است به وجود بيايد و در برخي ادوار نيز بوده، اين است که در سال چهارم همه چيز تحت‌الشعاع انتخابات قرار بگيرد و خروجي آن بها ندادن به کار مردم باشد. وي خطاب به دولت تصريح کرد: بنده به عنوان خطيب جمعه دوستانه به شما مي‌گويم که با قوت و قدرت تا روزهاي پاياني که در خدمت مردم هستيد، عاشقانه، کار کنيد و عشق به خدمت در دلتان باشد و آن را در عرصه عمل به نمايش درآوريد و مبادا انتخابات آينده سبب شود همه چيز را سياسي کرده و مسئله معيشت مردم را تحت‌الشعاع قرار دهيم چراکه رهبري فرمودند دغدغه من معيشت مردم است.
   
جنازه در حال احتضار منافقين زنده نمي‌شود
خطيب موقت تهران در ادامه به برنامه‌ريزي استکبار براي زنده کردن منافقين اشاره کرد و گفت: احساس مي‌شود اين روزها دنياي استکبار برنامه جديدي عليه ملت بزرگ ما دارد و آن هم اين است که مي‌خواهد جنازه در حال احتضار منافقين امريکايي استکباري را دوباره زنده کند، در حالي که بايد بداند اين جنازه در حال احتضار کامل است و هرگز زنده شدني نيست.
آيت‌الله خاتمي تصريح کرد: منافقين سياه‌ترين پرونده را در پيش ملت ايران دارند و آنها 17 هزار ترور بي‌گناهان را در پرونده خود دارند. آنها نه فقط نظامي‌ها بلکه کارگران، کشاورزان، معلمان، عالمان وارسته اخلاق را نيز به شهادت رساندند. خطيب موقت تهران با اشاره به ترفندهاي ضدانساني منافقين در کشتار مردم بي‌گناه گفت: آنچه اين روزها در رابطه با داعش مي‌شنويم نسل دوم و نسل سوم هستند چراکه اين اقدامات آنها در سال‌هاي 59 و 60 توسط منافقين در ايران پياده شد، آنها کشتند، پوست کندند و زنده‌زنده سوزاندند و مثله کردند. اين اقدامات پرونده اين جنايتکاران وحشي و نوکران استکبار است.
 
وي ادامه داد: در رابطه با پرونده خارجي منافقين بايد گفت آنها وقتي عمله صدام شدند به دستور صدام شيعيان و کردهاي عراق را کشتند و الان هم در کنار داعش در عراق و سوريه مسلمان‌کشي مي‌کنند. قراردادي بين آنها و دولت جلاد عربستان براي همکاري ميلياردي منعقد شده است که حاصلش نيز اين است که بايد جاسوسي کنند تا پول بگيرند.
   
منافقين، داعشي‌هاي ايراني هستند
آيت‌الله خاتمي پرونده منافقين را بسيار سياه توصيف کرد و افزود: آنچه واقعاً مايه تأسف است اينکه کشورهايي که پرچم مبارزه با تروريست را بلند کرده‌اند، ملجأ و مأواي تروريست‌هاي آدمکش شده‌اند که اين نيز نشانه‌اي است تا همگان بدانند قصه حقوق بشر و تروريسم نيست. خطيب موقت تهران يادآور شد: منافقين در ماه‌هاي پاياني جنگ پياده‌نظام صدام شدند و به جنگ فرزندان ملت ايران آمدند، آنها خودشان گفتند که مي‌خواهند به کرمانشاه و سپس به همدان و تهران بيايند. در حالي که اين يک توهمي بيش نبود، يک هفته مانده به عمليات مرصاد رفتار زندانيان منافق عوض شده بود و به زندانبان‌ها مي‌گفتند هفته بعد ما زندانبان شما هستيم. اسم اين کار تباني نيست، اين محاربه است.
وي با اشاره به رويکردهاي قرآني که شديدترين مجازات‌ها را نسبت به محاربين دارد، خاطرنشان کرد: بنابراين هم کساني که به جنگ فرزندان ملت ايران آمده بودند، محارب بودند و هم کساني که در زندان همراهي داشتند محارب بودند، چراکه گفتند ما بر سر موضع خود هستيم و اين يعني چون زنداني هستيم به جنگ ملت ايران نيامده‌ايم. آيت‌الله خاتمي با تأکيد بر اينکه منافقين عنوان محارب و باغي دارند، يادآور شد: امام علي(ع) در نهج‌البلاغه به رفتار ناکثين و کشتن فرماندار و مسئول ماليات و کشتن مردم بي‌گناه در حکومت خود اشاره مي‌کنند و بعد مي‌فرمايند اگر يک نفر از اصحاب مرا کشته بودند من مي‌توانستم شرعاً همه آنها را مجازات و اعدام کنم.

خطيب موقت تهران بر همين مبنا تأکيد کرد: آنچه امام راحل عظيم‌الشأن در سال 67 صورت دادند کاري قرآني، فقهي، انقلابي و خدمتي بزرگ به ملت مسلمان ايران بود. در اروپا همايشي براي منافقين مي‌گذارند و در داخل هم افرادي با منافقين و داعش همراه مي‌شوند در حالي که منافقين، داعشي‌هاي ايراني هستند. وي ادامه داد: کساني در کشور با امريکا و اتحاديه اروپا و بي‌بي‌سي آلوده همکاري مي‌کنند، لذا مسئولان بايد به هوش باشند، من براي آگاهي نسل جوان مي‌گويم اگر آن روز امام آن خدمت جانانه را نکرده بود امروز ما گرفتاري‌هاي فراواني داشتيم و امنيت هم نداشتيم لذا امنيت امروز ما مديون آن اقدام انقلابي امام است.
   
چرا مدعيان خط امام ساکتند؟
آيت‌الله خاتمي يادآور شد: از کساني که در مکتب امام تربيت شده و دم از امام مي‌زنند بايد پرسيد چرا اجازه مي‌دهند امام مظلوم و غريب شود، بنده به عنوان تکليفم دفاع کردم و باکي هم ندارم چراکه رسانه‌هاي آلوده غربي تا جايي که مي‌توانستند اين طلبه ناچيز را تخريب کردند و من را خشن معرفي کرده و عکس‌هاي فتوشاپ آنچناني از من درست کردند که اگر من خودم هم در خواب ببينم وحشت مي‌کنم. بنابراين بنده هيچ بيمي از اين حرف‌ها ندارم.

خطيب موقت تهران در سومين موضوع خود در خطبه‌هاي عبادي- سياسي جمعه تهران به در پيش بودن روز جهاني مساجد اشاره کرد و گفت: اين روز به مناسبت آتش کشيده شدن مسجدالاقصي است، ما بايد مساجد الهي را آباد نگه داريم و آباد نگه داشتن آن هم زندگي ما را آباد مي‌کند. لذا عمران فرهنگي بسيار مهم است و مسجد بايد کانون متدينان براي رشد اخلاقي و روشنگري باشد.
آيت‌الله خاتمي در خطبه اول نماز جمعه تهران به راه‌هاي مقابله با تهمت و افترا در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بايد اصل را بر خوش‌بيني گذاشت مگر آنکه خلاف اين مسئله ثابت شود البته ما خودمان هم نبايد زمينه تهمت و غيبت را فراهم کنيم. چراکه زمينه گناه را فراهم کردن حرام است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار