کد خبر: 803727
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
وزیر اقتصاد روسیه از احتمال لغو تمام تحریم‌های بخش کشاورزی علیه ترکیه تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.
فارس: «الکسی اولیوکایوف» وزیر اقتصاد روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد، تحریم‌های بخش کشاورزی و دامپروری ترکیه احتمالا تا پایان سال 2016 میلادی لغو خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، وزیر اقتصاد روسیه با اعلام اینکه مسائل برجسته در خصوص تحریم‌های اعمال شده در بخش‌های کشاورزی، دامپروری و مرغداری ترکیه باید به صورت دوجانبه برطرف شود، تأکید کرد: «ما توافق کرده‌ایم که این یک فرایند تدریجی است.»

وی افزود: «ما باید مطمئن شویم که کیفیت محصولات ترکیه‌ای با ملزومات و مقررات سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه مطابقت دارد».

بنا بر این گزارش، به دنبال سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو-24 روسیه توسط جنگنده‌های اف-16 ترکیه بر فراز سوریه در ماه نوامبر سال 2015 میلادی، روابط مسکو و آنکارا تیره شد و روسیه یک سری تحریم‌ها را علیه ترکیه اعمال کرد که شامل واردات محصولات کشاورزی و دامپروری از این کشور می‌شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه که حدود دو ماه پیش با ارسال نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در خصوص این حادثه ابراز تأسف و عذرخواهی کرده بود، روز گذشته به روسیه سفر کرده و با پوتین دیدار و گفت‌وگو کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار