کد خبر: 801002
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
اولاد آدم
مخفي‌كاري يكي از كارهايي است كه بايد مورد توجه اولاد آدم قرار بگيرد! يعني در اين دنياي بلبشو كه هر كسي دارد از روي دست آدم كپي مي‌زند، حيف است كه آدم با دست ديگرش، جلو نگاه ديگران را نگيرد! يادش بخير از تقلب‌هايي كه در دوران كودكي مي‌كرديم. با آنكه گاهي اگر به دانسته‌هاي خودمان اكتفا مي‌كرديم، نمره بيشتري مي‌گرفتيم و....
لابد الان پيش خودتان مي‌گوييد باز كدام تكنولوژي را از ما ربوده‌اند؟ نكند در كشور ديگري هم براي مديرانشان، فيش‌هاي حقوقي نجومي مي‌دهند؟ نكند در جاي ديگري هم كارخانه‌هاي پتروشيمي در طول يك ماه، سه بار آتش مي‌گيرند و مديرانشان، راسخ‌تر به صندلي‌هاي خود مي‌چسبند و آخ هم نمي‌گويند و مورد مواخذه هم قرار نمي‌گيرند؟ نكند در كشورهاي ديگر هم مانند ايران براي هر شغلي كه ارائه مي‌شود، چهار داوطلب وجود دارد و آخرش هم، به كسي كه بيكار است داده نمي‌شود و مي‌دهند به آشناي چند شغله؟ نكند....
اولاد آدم براي اينكه راه به بيراهه نبريد، مجبور است كه خودش آستين‌هايش را بالا بزند و مصداقش را بگويد! اينطوري يك وقت ديدي هم سيخ سوخت و هم كباب! و شما در بين راه با هجوم اطلاعاتي مواجه شديد كه نبايد مي‌شديد! شما فقط بايد خوب گوش كنيد! بنابراين فقط گوش كنيد!
عارضم به حضور انور باسعادتتان، بعد از اينكه خودروهاي داخلي را در خارج به نصف قيمت و حتي كمتر فروختيم و شديم صادر‌كننده خودرو، به طوري كه ملت خودمان هوس مي‌كردند بروند و خودروهاي ايراني را از خارج بخرند و بياورند داخل، حالا برزيلي‌ها دارند همين كار را مي‌كنند! يعني ما مي‌خواستيم مرغ‌هايمان را صادر كنيم روسيه، كه ديديم، نخير، برزيلي‌ها از ايراني‌ها، چيزها ياد گرفته‌اند! يعني اولاد آدم نمي‌گويد بلكه رئيس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي با بيان اينكه مرغداران در دوسال اخير با ضرر به توليد ادامه مي‌دهند گفته: قيمت مرغ برزيلي در روسيه كيلويي دو دلار است، در حالي كه در خود برزيل ۴ دلار است. مي‌بينيد! عجب آدم‌هاي كپي‌برداري هستند اين برزيلي‌ها. تا ديدند كه ما سمندمان را به ثمن ناچيز داده‌ايم به اين و آن، آنها هم مرغ‌هايشان را پر داده‌اند!
البته الان ديگر خيلي ديرشده تا تجربه صادرات خودروي خود را به قيمت ناچيز، دوباره روي ساير محصولاتمان تكرار كنيم، اما اين درس عبرتي مي‌شود براي اينكه مخفي‌كاري كنيم و نگذاريم كه ديگران از شگردهاي ما استفاده كنند. البته اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه ما يك استاد مخفي‌كاري در كابينه تدبير و اميد داريم و همين امر موجب مي‌شود كه اولاد آدم اميدش را از دست ندهد. پس شما هم از دست ندهيد!
يعني شما از بيژن مخفي‌كارتر پيدا نمي‌كنيد! اصلاً بگذاريد يك نمونه از كارهايش را برايتان شرح دهم تا انگشت تعجب در دهان كرده و آن را بگزيد! تا حدي كه تورم پيدا كند!
در حالي كه وزير نفت ايران از امضاي قرارداد آزمايشي فروش گاز به گرجستان خبر داده است معاون وزير انرژي گرجستان گفت: هيچ اطلاعي درباره انعقاد قرارداد واردات گاز از ايران ندارد! مي‌بينيد! به اين مي‌گويند مخفي‌كاري در حد بوندس‌ليگاي آزمايشي! آفرين بر اينهمه هوش و ذكاوت و تدبير!
اولاد آدم در همين‌جا به شما بشارت بدهد كه اگر اين رويه را در دولت پيش بگيريم و از قراردادها و امكاناتي سخن بگوييم كه در اختيار مملكت و مردم قرار مي‌گيرد و نمي‌گيرد، درست همان رويه‌اي را ادامه داده‌ايم كه در سه سال گذشته ادامه داده‌ايم و اين يعني اينكه دولت ما از مسيري كه شروع كرده بود، منحرف نشده و تخت گاز، همين‌طور مي‌رود تا بنزين تمام كند. البته شايد به خط پايان هم برسد. آخر مسير سرازيري را بدون بنزين هم مي‌توان رفت...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار