کد خبر: 779738
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
ذوب‌آهن – النصر، الاتحاد – سپاهان، امروز در هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا
روز دوم هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا امروز در حالي برگزار مي‌شود كه سپاهان و ذوب‌آهن دو نماينده اصفهاني كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا برابر تيم‌هاي عربستاني به ميدان مي‌روند، مسابقاتي كه با توجه به جوسازي دروغين سعودي‌ها درباره امنيت ايران در كشور ثالث برگزار مي‌شود
سعيد احمديان
روز دوم هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا امروز در حالي برگزار مي‌شود كه سپاهان و ذوب‌آهن دو نماينده اصفهاني كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا برابر تيم‌هاي عربستاني به ميدان مي‌روند، مسابقاتي كه با توجه به جوسازي دروغين سعودي‌ها درباره امنيت ايران در كشور ثالث برگزار مي‌شود و به همين خاطر ذوبي‌ها در عمان از النصر عربستان ميزباني مي‌كنند و سپاهان هم در دوحه مهمان الاتحاد است و فوتباليست‌هاي كشورمان وعده داده‌اند كه در زمين بازي مي‌خواهند پاسخ دروغ بزرگ سعودي‌ها را بدهند و كم كاري و اهمال مسئولان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش را در دفاع از امنيت ايران جبران كنند.
 
ذوب‌آهن – النصر، ساعت21

ذوبي‌ها در حالي امشب در عمان به مصاف نماينده عربستان مي‌روند كه شاگردان گل محمدي با نتايج خوبي كه تا اينجا در آسيا گرفته‌اند، در آستانه صعود به مرحله حذفي هستند. شاگردان گل محمدي با هشت امتياز از چهار بازي شان تيم اول گروه B هستند و نزديك‌ترين رقيبشان لخوياي قطر با پنج امتياز است. ذوبي‌ها تا قبل از آغاز بازي‌هاي هفته پنجم و بازي امشب با النصر با دو برد و دو مساوي در آسيا شكست ناپذير بوده‌اند. بر خلاف ليگ قهرمانان كه ذوبي‌ها اوضاع خوبي دارند در ليگ برتر در چهار بازي اخيرشان دو باخت و دو مساوي داشته‌اند، طوري كه از جمع مدعيان قرار گرفته‌اند. با اين حال يحيي گل محمدي گفته است كه بازيكنانشان ليگ را فداي آسيا كرده‌اند و بيشتر تمركز سبزپوشان اصفهاني روي ليگ قهرمانان است. گل محمدي ديروز در نشست خبري پيش از بازي درباره رويارويي با النصر گفت: «بازي در كشور ثالث تصميم خوبي نبود. دوست داشتيم اين بازي در ايران برگزار شود تا هواداران ما از تماشاي بازي در خانه و همچنين هواداران النصر از بازي در عربستان لذت ببرند. بازي پيش رو حساس‌ترين بازي گروه ما به شمار مي‌رود و تقريباً در اين بازي حق اشتباه نداريم و بايد بدانيم براي موفقيت و پيروزي بايد در تمام دقايق بازي تمركز كافي را داشته باشيم.»
در سوي ديگر النصر عربستان براي زنده نگه داشتن شانس صعود به پيروزي در اين مسابقه احتياج دارد. آنها با دو مساوي، يك باخت و يك برد و كسب پنج امتياز با تفاضل گل پايين‌تر تيم سوم گروه هستند و براي صعود به دنبال سه امتياز بازي هستند. با اين وجود آنها به رغم داشتن مهره‌هاي بنام ملي‌پوش چون نائف هزازي، محمد السهلاوي و حسين عبدالغني كهنه‌كار در كنار بازيكنان خارجي مشهوري چون آدرين ميرزجوسكي لهستاني كه به پرسپوليس هم فصل پيش گل زد و و هافبك چپ برزيلي، ماركينيوش گابريل و موريبو مايگاي ماليايي در خط حمله نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده كنند و در ليگ عربستان هم اين تيم وضعيت خوبي ندارد و مربي اين تيم در رائول كانداي اسپانيايي در آستانه اخراج است. او ديروز گفت: «فقط پيروزي مي‌تواند ما را به ادامه زندگي در آسيا اميدوار كند.»
 
 الاتحاد – سپاهان، ساعت 20:30

بر خلاف ذوب‌آهن كه در ليگ قهرمانان آسيا مدعي نشان داده، سپاهان ديگر تيم اصفهاني همان طور كه در ليگ برتر فصل كابوس واري را تجربه مي‌كند، در آسيا هم شاگردان استيماچ نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده كنند. سپاهان كه سال‌هاي اخير در آسيا يكي از مدعيان بود، در فصل جاري چهره‌اي از آن تيم مدعي ندارد و زردپوشان اصفهاني با سه باخت و يك برد، با تنها سه امتياز در قعر جدول گروه A قرار گرفته‌اند و شانس زيادي براي صعود ندارند. استيماچ، سرمربي سابق تيم ملي كرواسي كه روزهاي سختي را در اصفهان مي‌گذراند، درباره بازي با النصر گفت: «سپاهان امسال چالش‌هاي بسيار زيادي را پشت سر گذاشت. از جدايي بازيكنان كليدي اين تيم گرفته تا مشكل برخي بازيكنان در اينكه بتوانند براي باشگاه به ميدان روند و چالش‌هاي ديگر. با اين وجود اعتمادي كه به بازيكنانم دارم مطمئن هستم كه در ديدار امروز با همه انگيزه و توان مبارزه مي‌كنند و اميدوارم در كنار بازي زيبايي كه از آنها بارها شاهد بوديم نتيجه هم به نفع ما باشد.» البته او هم مانند گل محمدي به بازي در كشور سوم واكنش نشان داد و گفت: «بازي در كشوري ثالت خلاف روح فوتبال است، اما هر ترتيب با توجه به نظر كنفدراسيون فوتبال آسيا مجبور به بازي در اين شرايط هستيم.»
در سوي ديگر الاتحاد عربستان هم مانند سپاهان شرايط خوبي ندارد و با سه مساوي ويك باخت با سه امتياز تنها به خاطر تفاضل بهتر در رده سوم قرار دارد تا نبرد امروز جدال قعرنشينان گروه A باشد، گروهي كه لوكوموتيو ازبكستان و النصر امارات با 8 و 7 امتياز تيم‌هاي اول و دوم هستند. سولي مونتاري غنايي بدون شك مشهورترين بازيكن تيم الاتحاد است. اين بازيكن غنايي كه سابقه حضور در دو تيم بزرگ ميلان را در كارنامه خود دارد در خط مياني الاتحاد بازي مي‌كند. از معروف‌ترين بازيكنان داخلي الاتحاد مي‌توان به حمد المنتشري كهنه كار در خط دفاعي به همراه محمد نور كه به تازگي محروميت چهار ساله‌اش بابت دوپينگ بخشيده شد و احمد اسيري اشاره كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار