کد خبر: 779589
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
استاد سیاست عمومی دانشگاه مریلند لغو احتمالی توافق هسته‌ای از سوی آمریکا را با عکس‌العمل شدید طرف‌های اروپایی همراه دانست.
تسنیم: پروفسور «مک دستلر» عکس‌العمل طرف‌های اروپایی مذاکره با ایران را در صورت لغو احتمالی آن از سوی ایالات‌متحده، بسیار جدی عنوان کرد و افزود: طرف‌های اروپایی در صورت هرگونه لغو احتمالی برجام واکنش منفی شدیدی نشان خواهند داد. چراکه آن‌ها همچنان به دنبال گسترش روابط اقتصادی خود با ایران است. البته تا زمانی که ایران همچنان به رعایت شرایط مذاکرات پایبند باشد.

او با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت تا نامزدهای ریاست جمهوری در این مقطع از انتخابات، سیاست‌های اعمالی خود را به‌صورت قطعی بروز دهند، گفت: درواقع سیاست خارجی موضوع غالب در مبارزات انتخاباتی نیست و این موضوع برای هر دو حزب صادق است. چیزی که باید گفت این است که هرکدام از نامزدهای سعی کرده‌اند تا اظهارنظرهای مختلفی را در خصوص سیاست خارجی آمریکا داشته باشند؛ بنابراین باید منتظر باشیم تا ببینیم در صورت پیروزی هر یک از این نامزدها چقدر از این گفته‌ها، محقق می‌شود. این را هم باید اضافه کنم که چیزی که شاهد آنیم عدم تأثیرگذاری مبارزات انتخاباتی بر سیاست خارجی ایالات‌متحده آمریکا است.

کارشناس سیاست خارجی آمریکا با اشاره به دیدگاه نامزدهای ریاست جمهوری ایالات‌متحده نسبت به مذاکرات با ایران افزود: کروز و ترامپ هر دو مذاکره با ایران را محکوم کرده‌اند؛ اما این سؤال که آن‌ها در صورت پیروز چه عکس‌العملی خواهند داشت پاسخ دقیقی نمی‌توان داد. به‌هرحال چیزی که آن‌ها بر آن تأکیددارند این است که ایالات‌متحده می‌بایست همچنان مواضع خود را در مقابل ایران حفظ می‌کرد. لذا در صورتی یکی از این دو بتواند به کاخ سفید راه یابد که بعید به نظر می‌رسد، ممکن است سعی کنند تا امتیازات بیشتری را (ولو به‌صورت نمادین) از ایران بگیرند. یا اینکه ممکن است از راه‌های دیگری به ایران فشار بیشتری وارد کنند.

وی ادامه داد: درهرصورت این دو نامزد در این موضع حرف‌هایی را زده‌اند که سیاست محکمی و جسورانه‌ای را از سوی ایالات‌متحده طلب می‌کند. سیاست‌های پیشنهادی هر یک از این دو نامزد به‌گونه‌ای بیان‌شده است که حتی این امکان وجود داشت که در صورت عدم تصویب شراکت ترانس-پسیفیک، این موافقت‌نامه تجاری را کنار می‌نهادند.

دستلر هیلاری کلینتون را برخلاف دو رقیبش، طرفدار و موافق مذاکرات با ایران عنوان کرد و گفت: اگر کلینتون پیروز انتخابات شود که احتمال آن زیاد است، می‌توان او را طرفدار و پایبند به انتخابات دانست. احتمالاً او در بیشتر موارد ادامه‌دهنده سیاست خارجی اوباما خواهد بود؛ اما شاید او آمادگی بیشتری برای استفاده از نیروی نظامی آمریکا در خاورمیانه و منطقه خلیج‌فارس از خود نشان دهد؛ اما در خصوص شراکت ترانس-پسیفیک او به دنبال راهی برای اصلاح و بهبود آن است به‌گونه‌ای که اگر به مرحله اجرا دربیاید او تلاش خود را خواهد کرد تا آن را تقویت و تحکیم کند.

وی همچنین سیاست خارجی سندرز را در صورت پیروزی ملایم‌تر از سایر رقیبان دانست و تأکید کرد: اگر ساندرز بتواند به کاخ سفید راه پیدا کند احتمالاً نسبت به مذاکرات هسته‌ای با ایران پایبند خواهد بود ولی شراکت ترانس-پسیفیک را رها خواهد کرد و درنتیجه من انتظار سیاست ملایم‌تری را نسبت به او دارم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اریایی از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
قدیمامی گفتند مرد و قولش حالاما همین اشتون و موگرینی وکلینتون وزن ها را داشته باشیم شاید بهترازمردان غربی باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار