کد خبر: 779571
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
حجت‌الاسلام پناهیان در جمع طلاب شهرستان بناب:
مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طلاب باید خودباوری را در خود تقویت کرده و به تولید علم بپردازند و بهترین محل تولید علم، قرآن و روایات هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان  در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان با بیان اینکه کار تبلیغ صرف خوب حرف زدن نیست، اظهار داشت: با وجود گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد ما در قالب شهرها غیرسیاسی هستند و مردم ترجیح می‌دهند که امام جماعت‌های مساجد غیرسیاسی باشند و این حرکت و اقدام بستگی به نوع تبلیغ دارد.

وی افزود: متأسفم برای جامعه‌ای که چنین تلقی و برداشت غلطی را پذیرفته است؛ من اگر سراسر کشور را بگردم تعداد سئوالات مردم از من درباره نماز بیش از مسائل بهداشتی و غذا خوردن است، در حالی که میزان کثرت روایات آداب غذا خوردن و بهداشت غذا با نماز قابل مقایسه نیست.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: دشمنان اسلام قصد دارند با معرفی کردن دین ما به عنوان مجموعه‌ای از تقدس‌ها و ارزش‌ها به جهانیان اینگونه القا کنند که شیعیان ایرانی واقع‌بین نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وجود ایمان، دفاع از منافع را می‌آموزد و هدف شرع دعوت به عقلانیت است، تشریح کرد: مهم‌ترین شاخصه معنویت، قدرتمند شدن انسان است.

پناهیان با اشاره به ضرورت پرداخت به کار تربیتی در جامعه، یادآور شد: باید مردم مسئولان مملکت را ارشاد کنند و نگذارند در کشور یک مسئول بی‌تقوا در رأس مدیریت‌ها باشد و ریشه تربیت نیز در دست مدیران جامعه است.

وی عنوان کرد: ریشه فساد در جامعه در دست مدیران است، از این رو طلبه‌ها در شرایط فعلی جامعه وظایف سنگینی بر عهده دارند که یکی از این وظایف آموختن علم است.

پژوهشگر حوزه علوم انسانی، مهم‌ترین شاخصه معنویت را قدرتمند شدن انسان عنوان کرد و گفت: ما باید همچون امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در برابر مشکلات کمر خم نکنیم.

پناهیان با بیان اینکه طلاب باید خوب زندگی کردن را به یکدیگر آموزش دهند و به علم روز آشنا و مسلط باشند بر ضرورت افزایش علم و سواد توسط طلاب تأکید کرد و چنین توضیح داد: جهان عرب به تبلیغات شما نیاز دارد و باید طلاب عزیز نسبت به انتشار و آموزش اندوخته‌های خود به مسلمانان مبادرت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها