کد خبر: 779560
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی از امضای تفاهم همکاری بین ایران و کره در حوزه ورزش و پخش سریال‌های کره‌ای خبر داد.
ایسنا: کیم جونگ داک (Kim Jondeok) در حاشیه همایش روزنامه‌نگاران برای صلح که روز دوشنبه در سئول برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره‌ی برنامه توسعه همکاری‌های فرهنگی بین ایران و کره، گفت: همان‌طور که می‌دانید خانم پارک گون هی (Park Geun-hye)، رییس جمهور کره جنوبی ماه آینده به ایران سفر می‌کند. این نخستین بار است که رییس‌جمهوری از کره به ایران سفر می‌کند و این می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ روابط بین ایران و کره باشد.

او درباره امضای تفاهم‌نامه همکاری برای پخش سریال‌های کره‌ای گفت: همان‌طور که می‌دانید موج کره‌ای که از طریق سینما و سریال و موسیقی آغاز شد، در ایران هم مخاطبان خود را یافته است. این اقبال وجود خواهد داشت که بین دو ملت کره و ایران درک عمیقی به وجود بیاید.

کیم جونگ داک سپس نظرش را درباره ایرانی‌ها چنین بیان کرد: من قبل از اینکه وزیر شوم، رییس دانشگاه بودم و در ارتباط کاری با ایرانی‌ها قرار گرفتم. من شخصا علاقه و احترام خاصی برای فرهنگ ایران قائل هستم.

وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره در پاسخ به این که چه پیامی برای مخاطبان ایرانی دارد؟ گفت: من نه تنها به مخاطبان ایرانی که به مخاطبان کره‌ای عرض می‌کنم، در میان کشورهای خاورمیانه ایران نزدیکترین کشور به کره است. ما باید درباره‌ی فرهنگ ایران بیشتر بدانیم. ایران فرهنگ غنی و بسیار جالبی دارد. کره‌ای‌ها علاقه زیادی به شناخت فرهنگ ایران دارند. امیدوارم در فصل تازه روابط بین دو کشور ارتباط فرهنگی ما تقویت شود و درک عمیق‌تری از فرهنگ با ارزش دو طرف به دست آوریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار