کد خبر: 779550
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
پاسخ آملي‌لاريجاني به ادعاهاي دروغ امريكا عليه ايران
رئيس قوه قضائيه در واکنش به هجمه‌هاي اخير حقوق بشري امريكا و گزارش وزارت امور خارجه اين کشور گفت: امريكايي‌ها بار ديگر نشان دادند که در همه ساحت‌ها ظالم و بدعهدند و از طرح و نشر سخنان دروغ و سخيف هيچ ابايي ندارند.
رئيس قوه قضائيه در واکنش به هجمه‌هاي اخير حقوق بشري امريكا و گزارش وزارت امور خارجه اين کشور گفت: امريكايي‌ها بار ديگر نشان دادند که در همه ساحت‌ها ظالم و بدعهدند و از طرح و نشر سخنان دروغ و سخيف هيچ ابايي ندارند.
به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، به برگزاري اجلاس سازمان همکاري کشورهاي اسلامي در استانبول و مواضع ضدايراني برخي از اعضاي اين سازمان در طول برگزاري اجلاس اشاره کرد و با ابراز تأسف از اين مواضع گفت: جاي تعجب و تأسف است که سازماني که براي مقابله با رژيم صهيونيستي پديد آمد، امروز کشورهايي را که در صف مقدم مقابله با اين رژيم هستند هدف قرار داده و در بيانيه خويش اتهام‌هاي کاملاً واهي عليه آنان مطرح مي‌کند. رئيس دستگاه قضا با تأکيد بر تلاش کشورهاي سلطه از جمله امريكا براي نفوذ در سازمان همکاري کشورهاي اسلامي، به سابقه سياه و ننگين عربستان در اعمال خشونت و کشتار مردم بيگناه و ايجاد گروه‌هاي تروريستي و شرور اشاره و تصريح کرد: جاي تأسف است که چنين کشوري با لابي‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي ايران و حزب‌الله لبنان که افتخار جهان اسلام در مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستي هستند، موجب صدور چنين بيانيه‌اي مي‌شود. آملي‌لاريجاني از واکنش و مواضع هيئت ايراني و رئيس‌جمهور کشورمان در اين اجلاس تشکر کرد و افزود: کشوري مانند عربستان با کارنامه سياه تجاوز به يمن و کشتار کودکان و زنان بيگناه حق اظهارنظر درباره ايران را ندارد و اميدواريم در دوره‌هاي آينده با توصيه دولتمردان و فشار نخبگان جهان اسلام، سازمان همکاري کشورهاي اسلامي رويه خود را اصلاح کند و به اصول خود در دفاع از کشورهاي اسلامي در مقابله با رژيم صهيونيستي بازگردد.
    پاسخ به ادعاهاي حقوق بشري امريكا
رئيس قوه قضائيه در ادامه به هجمه‌هاي اخير حقوق بشري امريكا و گزارش وزارت امور خارجه آن کشور که «حاوي ادعاهاي دروغ عليه جمهوري اسلامي ايران است»، اشاره کرد و با محکوم کردن چنين گزارش‌هايي که همواره تکرار مي‌شود، گفت: امريكايي‌ها بار ديگر نشان دادند که در همه ساحت‌ها ظالم و بدعهدند و از طرح و نشر سخنان دروغ و سخيف هيچ ابايي ندارند.
آيت‌‌الله آملي‌لاريجاني با تأکيد بر اينکه در اين گزارش توهين‌هاي ناروا و ادعاهاي رکيک و نادرستي عليه جمهوري اسلامي ايران و قوه قضائيه کشورمان مطرح شده است، افزود: انسان متعجب مي‌شود که دستگاه رسمي کشوري که مدعي حقوق بشر و اقتدار جهاني است، چنين حرف‌هاي نادرستي مطرح مي‌کند و در لابه‌لاي آن مي‌گويد چون در ايران سفارت نداريم به گزارش‌هاي مردمي و «ان‌جي‌او‌«ها اعتماد کرده‌ايم، چنين استدلالي عذر بدتر از گناه است که شما هر دروغي را از سوي نيروهاي مخالف يک کشور بپذيريد و آن را رسماً منتشر کنيد.
رئيس قوه قضائيه سپس به برخي از موارد تصريح شده در گزارش وزارت امور خارجه امريكا از جمله ادعايي مبني بر صدور حکم اعدام براي قتل اشاره کرد و گفت: در قوانين جمهوري اسلامي ايران اعدام براي قتل نداريم بلکه اين قصاص است که نوعي حق است، حقي است که اولياي دم دارند و لزوماً هميشه اين حق اعمال هم نمي‌شود چراکه گاهي اولياي دم از حق قصاص خود مي‌گذرند. بنابراين مجازات اعدام براي قتل، يک سخن سخيف است. آملي‌لاريجاني ادعاي مطرح شده درباره اعدام به اتهام اهانت به مقامات عالي‌رتبه کشور و توطئه عليه امنيت ملي را نيز دروغ اعلام کرد و افزود: همچنين در اين گزارش ادعا شده که دشمني با خدا نيز حکم اعدام در پي دارد در حالي‌که اشاره آنها به بحث فقهي و حقوقي محاربه است که شرايط خاص خود را دارد.
رئيس قوه قضائيه ايراد امريكايي‌ها به برخي اعدام‌هاي مرتبط با قاچاق مواد مخدر را جنبه ديگري از دروغ‌هاي گزارش اخير برشمرد و گفت: همه مراتب مبارزه با قاچاق مواد مخدر به اعدام ختم نمي‌شود و جمهوري اسلامي ايران در روند مقابله خود با جرائم مواد مخدر که دربرگيرنده هزينه‌هاي بسيار است؛ در واقع تلاش مي‌کند مواد مخدر توليدي در افغانستان، کشوري که در اختيار امريكاست به اروپا و ساير کشورها نرسد، با اين حال عجيب است که کشورهاي غربي به جاي تشويق ايران در اين مبارزه، ما را مورد هجمه قرار مي‌دهند.
    مصونيت قضايي مسئولان دولتي و امنيتي دروغ است
آيت‌‌الله آملي‌لاريجاني يکي ديگر از ادعاهاي دروغين در گزارش وزارت امور خارجه امريكا را «اعدام به دليل توهين به ياد و خاطره امام(ره) و رهبري» اعلام کرد و با تأکيد بر اينکه «دروغي بالاتر از اين وجود ندارد» افزود: ماده 514 قانون مجازات اسلامي تصريح مي‌کند که هر کس به حضرت امام(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب به نحوي از انحا اهانت کند به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم مي‌شود؛ [ماده ديگري در همين قانون تصريح دارد که سوءقصد به جان رهبر نظام اسلامي ايران حکم اعدام دارد که البته اين ماده ربطي به موضوع توهين ندارد و در اينجا بحث ترور مطرح است].
آيت‌‌الله آملي‌لاريجاني مصونيت قضايي مسئولان دولتي و نيروهاي امنيتي ايران را دروغي ديگر در گزارش امريكايي‌ها اعلام کرد و افزود: اين ادعاي دروغ در حالي مطرح شده که يکي از عالي‌ترين مقامات دولت سابق در جمهوري اسلامي ايران را محاکمه کرديم و اکنون حکم او در حال اجراست و سازمان قضايي نيروهاي مسلح نيز همواره جرائم مسئولان امنيتي و نظامي را رسيدگي و احکام لازم را صادر مي‌کند.
    اقتدار قضايي مانع نفوذ دشمنان و فتنه‌گران
رئيس دستگاه قضا طرح چنين ادعاهاي دروغي عليه جمهوري اسلامي ايران و به ويژه قوه قضائيه را نشانگر نفوذناپذيري دستگاه قضايي و عمل به وظايف قانوني در مقابله با فشارها و هجمه‌هاي دشمنان دانست و تأکيد کرد: قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران با اقتدار کار خود را به پيش مي‌برد و جلوي نفوذ دشمنان و فتنه‌گران را گرفته است و مصداق آن سخن حضرت امام(ره) است که فرمودند هرگاه ديديد ديگران عليه شما سخن مي‌گويند بدانيد که کار خود را درست انجام داده‌ايد. رئيس قوه قضائيه ادعاي مربوط به مرگ و مير در زندان‌هاي ايران را سخن نامربوط ديگري در گزارش وزارت امور خارجه امریکا توصيف و تصريح کرد: مرگ و مير زندانيان به ويژه افراد مسن و برخي افراد گرفتار به مواد مخدر موضوعي تقريباً ممکن در همه زندان‌هاست و البته اثبات اينکه ممکن است برخي از مرگ‌ها بر اثر شکنجه باشد موضوع ديگري است که صرفاً يک ادعاست و بدون دليل نمي‌توان آن را پذيرفت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار