کد خبر: 779424
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
از این مالباخته‌ها از دو تا ۱۰ میلیون تومان با همین شگرد کلاهبرداری شده بود
اين مرد با همكاري دوستش به شيوه‌ي عجيبي اخاذي مي‌كرد. شگرد آنها اين بود كه تنها با يك تماس تلفني جيب طعمه‌ها را خالي مي‌كردند!

تازه فصل زمستان سال گذشته شروع شده بود كه مردي به پليس آگاهي شهر زنجان مراجعه كرد و گفت مردي خودش را به جاي فاميل دورش جا زده و كلاهش را مثل آب خوردن برداشته است.

ماجرا از اين قرار است كه يك ماه قبل از اينكه مالباخته به پليس مراجعه كند، مردي با او تماس مي‌گيرد و مي‌گويد من فلاني هستم.

مالباخته كه از روي صدا فاميل دورش را مي‌شناسد بعد از كلي تعارف تيكه پاره كردن و احوالپرسي به تماس گيرنده تعارف مي‌زند كه بفرماييد امرتان!؟

فاميل دور هم كه حسابي دارد از پشت تلفن چرب زباني مي‌كند وسط اين گير و دار آن خواسته و غرض اصلي را بيان مي‌كند و مي‌گويد:« حقيقتش ما در فلان جاده قصد سفر به بهمان جا را داشتيم كه تصادف كرديم و در جاده مانديم.

نگران نباشيد خودمان سالم و سر و مرگنده‌ايم و فقط مشكل جيب‌مان است كه خالي است و در اين بيابان اين سه ميليون تومان را نياز داريم.

اگر اين مقدار را به اين حساب بريزيد بعدا در اسرع وقت همين مقدار را به آن حسابي كه برايم مي‌فرستيد، مي‌فرستم و...»

مالباخته هم از پشت تلفن، چنان با چرب زماني فاميل قلابي دورش در رودربايستي گير كرده كه مبلغ مورد نظر را در طبق اخلاص مي‌گذارد و آن لاين مي‌فرستد- ايضا- به همراه شماره حسابي كه بعدا (كه معلوم نيست كي هست) فاميل عزيزش پول‌هاي قرضي را بريزد داخلش.

يك ماه از اين ماجرا مي‌گذرد و از فاميل چرب زبان خبري نمي‌شود. مالباخته تماس مي‌گيرد اما شماره‌ي ايرانسل يكسره خاموش است.

شال و كلاه مي‌كند و مي‌رود خانه‌ي فاميل دور. مي‌بيند طرف سالم و سرحال در خانه‌اش نشسته و گذر ايام مي‌بيند. ماجرا را كه براي فاميل دور واقعي‌اش تعريف مي‌كند آنوقت متوجه مي‌شود كه چه كلاه گشادي سرش رفته است.

فاميل دور نه تصادف كرده، نه زنگ زده و نه پول گرفته(!) اينها آتشي است كه از گور آن مرد شياد ناشناس در آمده كه خودش را فاميل دور جا زده.

بعد از اظهارت مالباخته، چند شاكي ديگر هم به ادارات پليس زنجان مراجعه كردند كه درست به همين شگرد ازشان اخاذي شده بود.

از اين مالباخته‌ها از دو تا 10 ميليون تومان با همين شگرد كلاهبرداري شده بود. 3 ماه بعد از اين ماجرا،كلاهبردار زنجاني روز دوم فروردين 95 دم به تله داد و دستگير شد.

مرد شياد در بازجويي‌هاي پليس اعتراف كرد كه با همدستم طعمه‌ها را شناسايي مي‌كرديم. تحقيق مي‌كرديم كه آنها با كدام فاميل دورشان صميمي‌تر هستند بعد از اين تحقيقات آنها را با ماجراي ساختگي تصادف سركيسه مي‌كرديم. تا به حال 600 ميليون تومان با اين شگرد كلاهبرداري كرديم و...

تحقيقات پليس زنجان در مورد اين كلاهبردار حرفه‌اي و همدست فراري‌اش همچنان ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار