کد خبر: 779399
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جمعیت استان در بافت های فرسوده ساکن هستند لزوم اتخاذ تدابیر ویژه در این زمینه را ضروری دانست.

 هیربد معصومی در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان البرز، با اشاره به اینکه در استان البرز حدود یک هزار و ۷۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری وجود دارد خواستار اتخاذ تدابیر جدی در این زمینه شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به صورت جدی به دنبال ساماندهی بافت های ناکارآمد هستیم، گفت: دولت در بودجه سال ۹۵ تدبیر مناسبی در این بحث پیش بینی کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز هر سه ماه یکبار جلسات ستاد استانی تشکیل می شود تا عملکرد شهرستان های استان البرز مرور و تصمیمات جدید اتخاذ شود.

معصومی اضافه کرد: بر اساس قانون باید سالی ۱۰ درصد از بافت های فرسوده بازسازی شود تا حجم این بافت ها کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در سالی که گذشت در زمینه بافت های فرسوده در کلان‌شهر کرج اقدامات خوبی انجام شد، گفت: ۱۰ درصد بافت های فرسوده در کلان‌شهر کرج ساماندهی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت استان در بافت های فرسوده ساکن هستند، گفت: با توجه به ناپایداری این بافت ها و قرار داشتن استان البرز بر روی گسل زلزله پیش بینی تدابیر جدی لازم است.

معصومی ادامه داد: اکنون کمیته های تخصصی زیر مجموعه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان از جمله ساماندهی کاربری زیرساختی، توانمندسازی اقتصادی و مشارکت مردمی و توانمندسازی حقوقی فعال شده که امید می رود با تلاش بیشتر گام های سازنده تری برداشته شود.

در این نشست مقرر شد تا در زمینه احداث مرکز بهداشت و کلانتری در برخی از بافت های فرسوده استان و همچنین احداث خانه محله و طرح مطالعاتی برخی از سکونتگاه های غیر رسمی تدابیر لازم اتخاذ شود.

گفتنی است در این نشست کمیته های تخصصی کمیته ساماندهی کالبدی زیر ساختی و میراث، توانمندی ارتقاء اجتماعی و سلامت، توانمندی اقتصادی و مشارکت مردمی، حقوقی، تامین منابع مالی و تجهیزات منابع انسانی، اقدامات لازم را در این زمینه بکار گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار