کد خبر: 716526
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
رییس ستاد اقامه نماز کشور:
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به درآمد زکات که در استان بیش از 13 میلیارد تومان است، گفت: درآمد زکات خرج واجبات شود.
بهروج

 حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، صبح امروز، در جلسه شورای اداری استان که در سالن استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن گفت: مسؤولان باید به وضع نماز توجه داشته باشند.

 وی با بیان این که خداوند هرکاری را با نماز محاسبه می کند، افزود: وضع نماز در جامعه ما خوب نیست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر این که اوضاع نماز باید از نظر علمی در جامعه بررسی شود، عنوان داشت: مسؤولان در نهادهای گوناگون باید وضع نماز را بررسی کنند.
 وی رجب، شعبان و رمضان را سرازیری دین بیان کرد و افزود: در این ماه ها از سرازیری دین استفاده کنیم.
 رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که هر منزلی یک کتاب آموزش نماز باید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، وزارت ارشاد و آموزش و پرورش باید در این راستا همکاری کنند.
 وی با بیان این که به مسأله نماز بی مهری شده است، اظهار داشت: مدیران در عرصه های گوناگون باید در حوزه نماز فعالیت مؤثر داشته باشند.
 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه تصریح کرد: مدیر خوب کسی است که پشت سرش را نگاه نکند بلکه به راه های نرفته بیاندیشد.
 وی با تأکید بر این که باید در حوزه نماز برای نسل نو فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید در این راستا برنامه ریزی و هزینه کند و مسابقات کتاب خوانی کم حجم و پرمحتوا برگزار کند.
 رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که تمام کمالات در نماز است، یادآور شد: عدالت، نظم، آزادی و انتخابات در نماز است.
 وی اقامه نماز در صف را نظم، اقتدا کردن نماز به امام جماعت را آزادی، انتخاب کردن مسجد را در انتخابات توصیف کرد.
 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با بیان این که زکات، معاد، توحید، نبوت، شهدا، آب، خاک مسواک در نماز است، اظهار داشت: کسی که برای اقامه نماز مسواک بزند، یک رکت نماز او ثواب 70 رکت نماز دارد.
 وی با اشاره به این که ورزش در نماز است، خاطرنشان کرد: ورزش در نماز حرکات رکوع و سجده هستند، محققان به این نتیجه رسیدن که در زمان سجده خون به مغز می رسد و این از برکات نماز است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که در استان 13 درصد مردم زکات می دهند، بیان داشت: در قرآن زکات به معنای برکت است و اگر همه ی مردم زکات را پرداخت کنند، فقر در جامعه از بین می رود.
 رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این که درآمد زکات باد خرج واجبات شود، عنوان داشت: هزینه زکات را خرج قرآن و ازدواج جوانان استان کنید.
 وی با بیان این که تا واجبات و نسل نو هست، هزینه زکات نباید خرج مستحبات و نسل کهنه شود، گفت: صداو وسیمای لرستان نیز باید در راستای زکات تبلیغات مناسب و گزارش هایی ارائه دهد.
 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که حکومت ما به لطف نماز است، افزود: ما در جامعه نسبت به اقامه نماز کم لطفی می کنیم.
 وی با بیان این که اقامه نماز و امر به معروف در این راستا را از خودمان باید شروع کنیم، تصریح کرد: مدیران دستگاه های گوناگون ابتدا از خود و فرزندان خویش شروع کنند و سپس برای کارمندان اداره خویش برنامه ریزی داشته باشند.
 رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به شرایط گذشته که مردم از بنی صدر حمایت می کردند، خاطرنشان کرد: استان لرستان نخستین استانی بود که بنی صدر را ضایع کرد.
 وی در ادامه با اشاره به این که لرستان استانی تمام شیعه است، اظهار داشت: دین داری و اعتقاد مردم استان بهترین شرایط را فراهم کرده و باید مسؤولان در این راستا کار کنند.
 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی کوتاهی در انجام برخی کارها و کم توجهی به نماز را مشکل غیرت دانست و یادآور شد: برای انجام واجبات و امر به معروف نباید ترس داشته باشیم.
 وی با بیان این که در قرآن 115 کلمه در مورد قرآن و 115 کلمه در مورد دنیا بیان شده است، افزود: به اندازه ای که به امور دنیوی رسیدگی می کنیم باید به همان اندازه نیز به فکر آخرت باشیم.
 رییس ستاد اقامه نماز کشور بهترین راه دعوت به اقامه نماز را توجه به نعمت های الهی بیان کرد و اظهار داشت: در امر به معروف باید دیگران را متوجه نعمت های الهی کنیم.
 


پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار