کد خبر: 687004
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
در آخرین روز از "دهه ایمنی راهها و مسوولیت ما":
رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد به همراه جمعی از مسوولان استان خراسان رضوی در آخرین روز از دهه ایمنی راهها و مسوولیت ما، از مجروحان حوادث ترافیکی بستری در بیمارستان امدادی مشهد عیادت کردند.

به گزارش خبرنگار جوان به نقل از وب دا، در این مراسم دکتر مهرابي بهار  رييس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان به همراه دیگر مسوولان استان خراسان رضوی حضور داشتند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون اقدامات خوبی با همکاری نیروی انتظامی، اداره راهها و اداره حمل ونقل در بحث کاهش تصادفات انجام شده که جای قدردانی دارد. 
دکتر مصطفی مهرابی بهار افزود: اما تا زمانی که صنعت پای کار نیاید و خودروهای ایمن در کشور تولید نشوند، نمی توان نتیجه مطلوب را از بابت تبعات ناشی از حوادث ترافیکی انتظار داشت. 
وی خاطر نشان کرد: کاهش حوادث ترافیکی با همراهی بخش صنعت و سایر بخش ها میسر خواهد شد. 
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز طی سخنانی گفت: از 
14 تا 24 آبان ماه امسال به عنوان "دهه ایمنی راهها و مسوولیت ما" پیرامون حساس سازی جامعه و جلب افکار عمومی در زمینه تقویت همکاری مردم و دولت برای کاهش حوادث ترافیکی و عوارض ناشی از آن نامگذاری شده بود. 
دکتر رضا وفایی نژاد افزود: در این راستا برنامه های خاصی پیرامون کاهش حوادث ترافیکی در بخش فرهنگ عمومی، امداد و نجات، آموزه های دینی، سفر سالم، خودرو ایمن، دانش آموزان ایمن، مشارکت مردم ، عابرین پیاده، موتورسیکلت، یادمان قربانیان سوانح و عیادت از مجروحان در خراسان رضوی برگزار شد. 
وی اظهار کرد: عیادت از مجروحان حوادث ترافیکی در آخرین روز از دهه ایمنی در یک برنامه نمادین با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان صورت گرفت. 
مدیر کل حمل ونقل و پایانه های خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در قالب برنامه های دهه ایمنی، همه دستگاههای اجرایی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی به منظور کاهش تصادفات جاده ای و سوانح ترافیکی دخیل هستند. 
جواد وحدتی فرد افزود: امیدواریم با هماهنگی سایر دستگاههای اجرایی و ارتقای فرهنگ ترافیک شاهد سیر نزولی قربانیان ناشی از حوادث ترافیکی در کشور باشیم. 
رییس بیمارستان امدادی مشهد نیز در این جلسه گفت: هم اکنون بین 50 تا 60 درصد از مراجعان این بیمارستان را مصدومان ناشی از سوانح جاده ای و تصادفات تشکیل می دهند. 
دکتر علی بیرجندی افزود: خوشبختانه در طول سالهای اخیر با اقدامات انجام شده تعداد مصدومان حوادث ترافیکی کاهش یافته است. 
وي اظهار اميدواري کرد: در سالهای آینده شاهد کاهش تصادفات و هم چنین ارتقای خدمات دهی به مجروحان و مصدومان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار