کد خبر: 668444
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
رئیس سازمان تامین اجتماعی:
نوربخش در سیزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان با بیان اینکه راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید در نظام سلامت اعلام شده است، بیان داشت: عملا تخصیص منابع لازم در حوزه بهداشت و درمان با تزریق رقمی حدود 10 هزار میلیارد تومان صورت گرفت.

نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در سیزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران که امروز مقارن با زاد روز ذکریای رازی در مرکز همایش‌های رازی تهران به مدت 3 روز آغاز به کار کرد، اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های رهبری در خصوص نظام سلامت و بر عرصه تولید، خرید خدمات و صنعت دارو و تجهیزات آن به عنوان اسناد بالا دستی رهنمودهای مشخص و عملی را جهت حل مشکلات این حوزه ارائه می دهد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه ویژه رئیس جمهور به نظام سلامت سبب تحولات مطلوبی در این عرصه شد، افزود: طی یک سال اخیر همدلی و هماهنگی مبتنی بر کارشناسی بر ارکان نظام سلامت مشاهده می‌شود.


وی با بیان اینکه 8 جلسه شورای عالی بیمه تشکیل شده و مبنای آنها حل مشکلات جامعه پزشکی بوده است، گفت: تغییر ارزش نسبی خدمات، اعتنای سازمان‌های بیمه گر به مسائل بهداشتی و اختصاص داروی بیماران خاص به طور رایگان و با پوشش بیمه‌ای بالا از جمله مصوبات تاثیر گذار بوده است.


رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه حدود 15 درصد خدمات درمانی و بستری توسط سازمان تامین اجتماعی صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد: این سازمان به عنوان خریدار اصلی خدمات می‌تواند با سیاست گذاری بر روی مارکتینگ دارو موثر باشد.


وی همچنین به پرداخت مطالبات داروسازان اشاره کرد و اذعان داشت: صد درصد پرداخت‌ها خرداد ماه انجام شده و در بخش تولید دارو و صنعت حدود 70 درصد مواد اولیه، 35 درصد داروی کشور و 40 درصد پخش در تامین اجتماعی صورت می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار