کد خبر: 668280
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
بیماری نقص ایمنی اولیه شامل 220 نوع بیماری می‌شود که همه آنها منشا ژنتیکی دارد و شیوع آن در کودکان حاصل از ازدواج فامیلی بسیار بیشتر است.

نیما رضایی مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان و متخصص ایمونولوژی گفت:‌ در کشور ما به دلیل اینکه ازدواج فامیلی بیشتر اتفاق می‌افتد در بیش از 30 درصد این ازدواجها فرزندانی با مشکل نقص ایمنی اولیه متولد می‌شوند و این مسئله ضرورت بررسی ژنتیکی قبل از ازدواج و بررسی‌های مرتب و مداوم هنگام بارداری را بیشتر می‌کند.


رضایی در ادامه گفت: چند علامت وجود دارد که والدین با توجه به آها می‌توانند از بسیاری از مشکلات نقص ایمنی کودک پیشگیری کنند. اگر کودکی در طی سال بیش از 8 بار دچار عفونت گوش شود و یا در طی یک سال بیشتر از 2 مرتبه به عفونت ریه و سینوس دچار شود و همچنین در صورتی که کودک با دریافت واکسن "ب ث ژ" به حساسیت زیاد و درگیری غدد لنفاوی بدن مبتلا می‌شود والدین باید حتما کودک را به مراکز تخصصی کودکان ارجاع دهند تا از لحاظ نقص ایمنی اولیه مورد بررسی قرار گیرد.


رضایی گفت: پیام مرکز طبی کودکان به سیاست‌گذاران سلامت کمک در  زمینه اطلاع رسانی و پیشگیری است و توصیه جدی خانواده‌هایی که از مصرف آنتی بیوتیک پرهیز کنند و هرگونه مشاهده عفونت و تب در کودک را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار