کد خبر: 667154
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اعلام کرد:
گونه های گیاهی ودرختی بی نظیر منطقه جنگلی و گردشگری شیرآباد گلستان، از مزایای این منطقه بوده که مورد توجه، برای ثبت در آثار ملی قرار گرفته است.

قربان عباسی گفت: آبشارهای شیرآباد واقع در جنگل شیرآباد از مجموعه آبشارهای کوچ و بزرگ تشکیل شده و بعضی از آنها براساس خصوصیات هر کدام به نام هایی مانند عروس، پنهان و دوقلو شهرت یافته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان افزود: ثبت ملی این اثر در فهرست ثبت آثار طبیعی کشور رویدادی مهم محسوب میشود.

وی با بیان اینکه مجموعه آبشارهای شیرآباد 7 عدد است، بیان داشت: مرتفع ترین آن نزدیک به 35 متر ارتفاع داشته و در بالای آن غاری طبیعی نیز وجود دارد.

عباسی  اضافه کرد: حفظ گونه های زیستی، جانوری، گیاهی و طبیعی درکنار آثار فرهنگی، تاریخی بخشی از وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان تصریح کرد: ثبت آثار طبیعی در توسعه گردشگری پایدار و ایجاد اشتغال و درآمدزایی، نقش به سزایی به همراه دارد.

وی همچنین گفت: گونه های گیاهی بی نظیر و گونه های درختی و همچنین سمندر خاص منطقه جنگلی و گردشگری شیرآباد، از مزایای این منطقه بوده که مورد توجه برای ثبت در آثار طبیعی قرار گرفته است.

عباسی افزود: پارک و آبشار شیرآباد در 6 کیلومتری جنوب شهر خان به ببین واقع شده و به عنوان یک مجموعه گردشگری در منطقه مطرح است.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان گلستان با داشتن قابلیت های فراوان گردشگری در زمینه گردشگری فرهنگی، مذهبی تاریخی و اکوتوریسم از جایگاه رفیعی در این باره برخوردار بوده و سرمایه گذاری در این توانمندی ها سبب شکوفایی منطقه از نظر درآمدزایی، ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگی می شود.

به گفته ی مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با توجه به افزایش حجم مسافران وگردشگران و وجود آثار طبیعی وتاریخی بی شمار در استان گلستان، شناسایی و ساماندهی نقاط دارای قابلیت گردشگری ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر