کد خبر: 663659
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
ارزيابي راهبردي سردار سلامي از جنگ رژيم‌صهيونيستي عليه فلسطيني‌ها
حتماً كرانه باختري هم فرايند نوار غزه را طي خواهد كرد و حتماً مسلح و ميدان درگيري خواهد شد، البته الان آنها با سنگ مي‌جنگند اما غزه هم با سنگ مي‌جنگيد كه الان به موشك و پهپاد دست يافته و آنجا هم اين اتفاق مي‌افتد.
به گزارش فارس، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شنبه‌شب با حضور در برنامه زنده تلويزيوني «نگاه يك» به بررسي مهم‌ترين اوضاع منطقه به ويژه نبرد مقاومت اسلامي فلسطين با اشغالگران صهيونيست پرداخت.
سلامي ضمن اداي احترام به شهداي مقاومت جهان اسلام عليه رژيم‌صهيونيستي به خصوص شهداي فلسطين اظهار داشت: بدون ترديد سال‌هاست كه سياست‌هاي خاورميانه‌اي و استراتژي‌هاي امريكا در جهان اسلام در گروگان سياست‌هاي رژيم‌صهيونيستي است.
وي افزود: بخش عمده‌اي از نگاه امريكا به دنياي اسلام و جهان عرب از پنجره رژيم‌صهيونيستي است، لذا بخشي از اتفاقاتي كه در اين منطقه رخ مي‌دهد به همين دليل است. از ديد آنها رژيم‌صهيونيستي باريكه‌اي محصور‌شده در درون دنياي اسلام است و در منطق امريكا و رژيم‌صهيونيستي زماني اين رژيم قدرت مي‌گيرد كه قدرت‌هاي اسلامي اطراف آن ضعيف شوند و اين به شكل استراتژي‌هاي نظامي و تضعيف نظام‌هاي سياسي حاكم اسلامي در منطقه و حتي تسلط بر آنها دنبال مي‌شود.
 مي‌خواستند سوريه را از حلقه مقاومت خارج كنند
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: آنچه در سوريه به عنوان حلقه مقاومت صورت گرفت نيز به همين دليل بود. هدف اصلي از اتفاقات سوريه اين بود كه سوريه به عنوان حلقه محوري كه ديگر حلقه‌هاي مقاومت را به هم متصل مي‌كند از دور خارج شود، لذا امريكا و غرب به دنبال اين بودند تا سوريه با بي‌ثباتي و ناامني از كمربند مقاومت خارج شود و ارتش اين كشور به جاي مقابله با رژيم‌صهيونيستي با مشكلات داخلي مواجه شود.  سلامي تأكيد كرد: جريان داعش با شارژ ايدئولوژيك و تسليحاتي امريكا ايجاد شد تا دولت بزرگ عراق را تجزيه كنند. امريكا به دنبال اين بود تا با كمك دولت‌هاي مرتجع، نفوذ منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران كاهش يابد.
 امريكا و ارتجاع منطقه به دنبال ايران‌هراسي
وي افزود: مصر، عربستان و اردن سه متحد منطقه‌‌اي امريكا مهار شدند و سياست‌هاي آنها منطبق بر سياست‌هاي امريكا و به شكلي سياست‌هاي رژيم‌صهيونيستي است، لذا وقتي اين جريانات در دنياي اسلام صورت گرفت، فضاي سياسي براي يك رخداد جديد آماده شده است و اولويت‌هاي جديد جهان اسلام به دليل اين تغييرات شكل گرفت.
جانشين فرمانده كل سپاه در ادامه تصريح كرد: امريكايي‌ها تلاش كردند تهديد ايران را جايگزين تهديد رژيم‌صهيونيستي كنند و تصوير بدي از ايران در كشورهاي منطقه با ايران‌هراسي ايجاد كنند تا جنبش‌هاي موجود در كشورهاي اسلامي را عليه سياست‌هاي ايران بسيج و يك تفكر جعلي مرتجع متحجر به نام اسلام را در مقابل تفكر اصيل اسلام قرار دهند و اين يعني منازعات در درون اسلام نهادينه شود.
 سياست‌هاي كشورهاي عرب منطقه
 با رژيم‌صهيونيستي هماهنگ‌تر است تا مقاومت
وي افزود: اينكه رژيم‌صهيونيستي اين موقعيت را براي حمله به غزه اتخاذ كرده، به دليل اين است كه آنها احساس كردند الان سياست‌هاي كشورهاي عرب منطقه با رژيم‌صهيونيستي هماهنگ‌تر است تا مقاومت.  سلامي ادامه داد: بخش مهمي از اهداف رژيم‌صهيونيستي امتدادي واقعي دارد يعني واقعياتي در گذشته اتفاق افتاده و اين رژيم مي‌خواهد اين اتفاقات را از ذهن مردم منطقه و جهان پاك و آنها را تغيير دهد.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: تا قبل از انقلاب اسلامي همه جنگ‌هاي اعراب با رژيم‌صهيونيستي با شكست مواجه شده بود و جناياتي مثل قتل‌عام صبرا و شتيلا توسط قصاب جنايتكار آريل شارون صورت گرفته بود اما سال 1982 نقطه عطف و بازگشت پيروزي‌هاي رژيم‌صهيونيستي بر اعراب بود و آن زمان شكل‌گيري حزب‌الله بر مبناي تفكرات انقلاب اسلامي و سخنان امام (ره) بود.
سلامي گفت: حزب‌الله در سال 1996 در يك جنگ 16 روزه، اراده خود را بر رژيم‌صهيونيستي تحميل مي‌كند سپس حماس و جهاد اسلامي شكل مي‌گيرد و اسلام و انقلاب اسلامي محور جديد مقابله با رژيم‌صهيونيستي مي‌شود. از سوي ديگر عقب‌نشيني سال 2000 رژيم‌صهيونيستي از مرزهاي لبنان اولين شكست رسمي رژيم‌صهيونيستي بود و دليل آن اين بود كه حزب‌الله قاعده مبارزه را آموخته بود و به اندازه كافي سلاح و انگيزه‌هاي اعتقادي و ديني داشت.
 اسرائيل به دنبال بازسازي چهره خود
در جنگ غزه بود
سلامي گفت: اين بار نيز رژيم‌صهيونيستي براي اينكه اين تصور ايجاد شده مبني بر شكست خوردن ارتش خود و پاك كردن حافظه جهان از شكست‌هايش را با احساس اينكه غفلت دنياي اسلام و درگير شدن در مسائل داخلي و همچنين كاركرد گنبد آهنين خواهد توانست اين رژيم را از روند شكست‌هاي پي‌درپي نجات دهد، حمله كرد.   وي با بيان اينكه مهم‌ترين و كليدي‌ترين عنصري كه در اهداف حمله به غزه قرار داشت، نوسازي يك تصوير جديد از قدرت رژيم‌صهيونيستي است، گفت: اتفاق مهمي كه در جريان مقاومت فلسطين افتاده، درون‌زا شدن قدرت نظامي آنهاست. شايد تا جنگ‌هاي قبلي بخشي از توان نظامي مقاومت عاريتي بود اما امروز آنها به توانايي توليد قدرت رسيده‌اند كه پرتاب صدها فروند موشك و راكت در بردهاي مختلف به رژيم‌صهيونيستي نشانگر آن است.
  برد موشك‌هاي مقاومت به 160كيلومتر رسيده است
جانشين فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: ‌وقتي مقاومت به حيفا موشك شليك مي‌كند، يعني برد موشكي مقاومت اسلامي به 160 كيلومتر رسيده است و اين يعني تمام مساحت رژيم‌صهيونيستي زير برد موشك‌هاي مقاومت اسلامي فلسطين قرار دارد.
  حزب‌الله آماده طوفان است
سلامي گفت: امروز تمام ساكنان مستقر در سرزمين‌هاي اشغالي به صورت يكسان احساس ناامني مي‌كنند و كل سرزمين‌هاي اشغالي به يك محيط امنيتي تبديل شده است. ديگر اين رژيم‌صهيونيستي نيست كه بخواهد اراده كند سرزمين‌هاي اشغالي امن باشد بلكه امنيت آن در معادله‌اي است كه يك طرف آن حزب‌الله قدرتمند و آماده طوفان در سرزمين‌هاي اشغالي است كه همه قدرت تخريب و دقت سلاح‌هاي آن را مي‌دانند و متغير ديگر اين معادله مقاومت فلسطين است كه با تاكتيك، تكنيك و فناوري‌ها، موشك، راكت‌ها و سلاح‌هاي جديد 11 تانك اين رژيم را منهدم و 48 تانك را آسيب رسانده است.
  آتش راكت‌هاي مقاومت خاموش‌شدني نيست
وي افزود: تونل‌هاي زيادي وجود دارد و رژيم‌صهيونيستي قادر نيست شعله‌هاي خروشان راكت‌ها را خاموش كند و فرزندان مقاومت اسلامي مثل شبح شب‌ها وارد پايگاه‌هاي اسرائيلي مي‌شوند و سربازان آنها را تهديد مي‌كنند. اين نشان مي‌دهد رژيم‌صهيونيستي نتوانسته به كمترين اهداف خود برسد.
  امكانات مهمي در اختيار مقاومت است
جانشين فرمانده كل سپاه گفت: اين رژيم معتقد است 32 تونل را منهدم كرده و مي‌گويد تمام اين تونل‌ها همين 32 تونل است ولي اگر اين جنگ
 10 روز ديگر ادامه پيدا كند آيا اين رژيم ديگر گزارشي از تخريب تونل‌هاي جديد نمي‌دهد؟ پيش‌بيني مي‌شود امكانات و توانمندي‌هايي در اختيار مقاومت است كه در شرايطي كه جنگ از كنترل خارج شود، عمل خواهد كرد.
 پيروزي مقاومت در نبرد اطلاعاتي
با صهيونيست‌ها
سلامي در ادامه سخنانش اظهار داشت: با وجود تكنولوژي و تجهيزات و اقدامات اطلاعاتي فراوان رژيم‌صهيونيستي چگونه صدها كيلومتر تونل حفر شده و فلسطيني‌ها ايده‌هاي خود را از فكر به قدرت در زمين تبديل مي‌كنند و اسرائيلي‌ها هنوز نتوانسته‌اند هيچ يك از كادرهاي اصلي مقاومت را شهيد كنند يا انبارهاي انباشته از راكت‌ها و موشك‌ها را كشف و حتي قسمت اعظمي از تونل‌ها را منهدم كنند؟ اين نشان مي‌دهد مقاومت اسلامي فلسطين به بلوغ اطلاعاتي رسيده كه توانسته قدرت اطلاعاتي رژيم‌صهيونيستي را به زانو درآورد.
 رژيم‌صهيونيستي و امريكا فقط در مقابل قدرت احترام مي‌گذارند
جانشين فرمانده كل سپاه افزود: رژيم‌صهيونيستي و امريكا، منطق قدرت را مي‌فهمند نه قدرت منطق را و فقط در مقابل قدرت احترام مي‌گذارند و امروز نيز حزب‌الله و همه گروه‌هاي مقاومت موازنه وحشت و خطر را برقرار كرده‌اند كه اين راه محو رژيم‌صهيونيستي است.
 گنبد آهنين حداكثر 20درصد كارايي داشته است
جانشين فرمانده كل سپاه در خصوص كارايي گنبد آهنين اظهار داشت: هيچ‌گاه سلاح‌هاي تدافعي نمي‌تواند بر سلاح‌‌هاي تهاجمي غلبه كند. گنبد آهنين نمي‌تواند در برابر بارش رگبار راكت‌هاي فلسطيني مقاومت كند و حداكثر توانسته 20درصد كارايي داشته باشد.  وي افزود: هر يك موشك ضدموشك 50هزار دلار ارزش دارد در صورتي كه يك راكت مقاومت بسيار ارزان و در برابر آن ناچيز است. در واقع راكت‌هاي مقاومت موشك‌هاي آنها را منهدم مي‌كند.
  كرانه باختري مسلح مي‌شود
جانشين فرمانده كل سپاه در ادامه با اشاره به نقش كرانه باختري گفت: كرانه باختري با اينكه در فشار ناشي از سيستم سياسي تشكيلات خودگردان و تحت تأثير حاكميت بيشتر رژيم‌صهيونيستي است، ولي فلسطين يك قلب، دل و ذهن بيشتر ندارد و همه فلسطيني‌ها امروز به هم متصل شده‌اند كه اين از اثرات اين جنگ بود. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
0
کرانه باختری بیش از هر چیزی به موشک های انفرادی ضد زرهپوش ، ضد بالگرد و ضد تانک نیاز دارد !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار