کد خبر: 659298
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
دیپلمات ها در وین از احتمال تمدید زمان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بعد از بیستم جولای (29 تیرماه) برای رسیدن طرفین به توافق جامع می گویند.

 

خبرگزاری ایرنا: دیپلمات ها در وین از احتمال تمدید زمان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بعد از بیستم جولای (29 تیرماه) برای رسیدن طرفین به توافق جامع می گویند.

یک دیپلمات ایرانی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: بعید می دانم مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع تا یکشنبه هفته آینده (20 جولای) به اتمام برسد زیرا نیاز است کشورها به پایتخت های خود باز گردند و مشورت کنند.

این دیپلمات تصریح کرد که برای رسیدن به توافق، به احتمال بسیار زیاد مذاکرات تمدید می شود.

در همین حال یک دیپلمات دیگر نیز در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: به نظر ما تا 20 جولای طرفین باید به توافق دست یابند اما از نظر تکنیکی با توافق ایران و 1+5 می تواند این مذاکرات ادامه یابد.

وی در عین حال اظهار داشت که بر اساس توافق ژنو مذاکرات می تواند تا 23 نوامبر تمدید شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران گفت که آنقدر پیشرفت داشته ایم که به روسایمان بگوییم این روند ارزش ادامه دادن دارد.این توصیه من است و مطمئن هستم که جان کری نیز همین توصیه را مطرح خواهد کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست خبری روز سه شنبه خود اعلام کرد به واشنگتن برای مشورت با کنگره و اوباما باز می گردد.

دیپلمات ها نیز می گویند که وی قرار است پیشنهاد تمدید مذاکرات را با اوباما و کنگره مطرح کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار