کد خبر: 658925
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
كمتر كسي پيدا مي‌شود كه اين روزهاي پر رنگ و لعاب ميوه‌اي، به سرش خريد كردن ميوه نزند و بتواند خودش را كنترل كند.
زهرا شكوهي طرقي

اصلا طبع و ميل آدمي در روزهاي گرم ناخودآگاه به سمت ميوه‌ها كشيده مي‌شود. تنها گروهي از موادغذايي كه هيچ منعي براي ميزان مصرف آنها وجود ندارد گروه سبزيجات و ميوه‌هاست. در ماه رمضان اتفاقا همين ميوه‌ها بهترين رفع‌كننده‌هاي عطش، تأمين كننده‌هاي قند بدن، تنظيم‌كننده‌هاي فشار خون و برطرف‌كننده نياز فيبري بدنمان هستند. در ميان همه ميوه‌هاي فصل تابستان ميوه‌اي بهشتي وجود دارد كه مانند ياقوت در ميان ميوه‌هاي ديگر مي‌درخشد. وجود ميوه‌هاي بسيار در فصل تابستان خود حكمتي دارد كه بر ارزش وجودي آنها اضافه مي‌كند. در فصل گرم كه خورشيد گرماي خود را به اوج مي‌رساند انسان مدام عرق مي‌ريزد و آب بدنش كاهش مي‌يابد پس به دنبال كاهش آب بدن انرژي بدن نيز به تحليل مي‌رود و خوردن آب و انواع نوشيدني‌ها شايد راه چاره‌اي باشد اما سؤال اين است كه تا چه اندازه مي‌توانيد آب بنوشيد در حالي كه اكثر ما عادت به خوردن آب زياد نداريم؟ اين يعني بدن ما در مقابل اين گرما مغلوب خواهد شد پس بايد به فكر جايگزيني مناسب براي به دست آوردن آب بيشتر باشيد كه هم بتواند قسمتي از آب بدن را تأمين كنيد و هم ويتامين‌هايي را كه بدن براي ادامه حيات خود به آن نيازمند است را اجابت كند. دقيقاً اينجاست كه پاي ميوه‌هاي تابستان به ميان مي‌آيد زيرا اين موادغذايي هم آب بيشتري نسبت به ميوه‌هاي فصول ديگر دارند و هم سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها و مواد مغذي هستند.

سرطان را از خود دور كنيد

سرطان نام بيماري است كه سلول‌ها را درگير مي‌كند، بيماري كه شنيدنش‌ بدن انسان را به لرزه در مي‌آورد و متأسفانه امروزه اين بيماري شيوع بسياري دارد و عوامل ايجادكننده‌اش كاملاً ناشناخته است. جسم انسان از ميليون‌ها ميليون سلول تشكيل شده است كه در كنار هم بافت‌هايي مانند ماهيچه‌ها و استخوان و پوست را مي‌سازند. اين سلول‌ها به طور طبيعي رشد و توليدمثل مي‌كنند و در نهايت مي‌ميرند كه اگر اين فرايند در مسير تعادل و صحيح بيفتد بدن سالم مي‌ماند و عملكرد طبيعي خود را حفظ مي‌كند اما مشكلات زماني شروع مي‌شود كه يك سلول طبيعي دچار جهش يا تغيير شده و به سلول سرطاني تبديل شود.

انگور يكي از ميوه‌هاي ضد سرطاني شناخته مي‌شود و به خاطر خاصيت ضدعفوني‌كنندگي آن است و افرادي كه در دوره نقاهت يك بيماري هستند يا ضعف عمومي بدن دارند و در نتيجه به قدرت دفاعي بدن آنها كم شده است، سعي كنند از انگور استفاده كنند.

ديابتي‌ها توجه كنند

در دنياي صنعتي امروز شنيدن واژه ديابت واژه‌اي آشناست. افراد مبتلا به قند خون افرادي هستند كه بدن آنها به اندازه كافي انسولين نمي‌سازد يا اينكه نمي‌تواند از انسولين به صورت مناسب استفاده كند اين امر سبب افزايش قند خون مي‌شود بيشتر غذاي مصرفي جهت استفاده در راه توليد انرژي در بدن تبديل به گلوكز مي‌شود. انسولين هورموني است كه جهت تبديل قند و ساير غذا‌ها به انرژي و كمك به گلوكز جهت ورود به سلول‌هاي بدن مورد نياز است.

از خواص مهم انگور تنظيم قند خون است. حتي انگور براي افرادي كه قند خون پايين هم دارند توصيه مي‌شود. انگور قرمز تصفيه‌كننده خون و توليدكننده آن است. بنابراين سعي كنيد انگور را در روز به طور مكرر استفاده كنيد.

مانع ضعف بدنتان شويد

ضعف بدن يا نارسايي غدد آدرنالين اغلب با استراحت و خوابيدن از بين نمي‌رود و اغلب با ضعف و خستگي همراه افسردگي است، تمايل بيش از حد به خوردن مواد قندي يا مواد شور، افت فشار خون و قند خون و كاهش دماي بدن به خاطر ضعف عمومي بدن اتفاق مي‌افتد. انگور و آب آن مي‌تواند توان از دست رفته بدن را به شخص برگرداند.

ويروس ورم معده و روده را بيرون كنيد

بيماري ويروس ورم معده التهاب روده كوچك است كه شايع‌ترين علت اسهال و استفراغ عفونت ويروس است. در برخي موارد اگر اين بيماري ورم معده ادامه يابد منجر به زخم معده سطحي خواهد شد. سبك زندگي نادرست و خوراك نامطلوب، سيگار كشيدن و مصرف الكل و استرس زياد باعث ايجاد ورم معده مي‌شود. ورم روده نيز شايع‌ترين علت اسهال و استفراغ و عفونت ويروسي است.

انگور براي درمان ورم روده و معده مفيد است. آنهايي كه معده ضعيف دارند بايد انگور را بدون پوست بخورند زيرا پوست آن دير هضم است و موجب دل درد، نفخ و عوارض ديگر مي‌گردد.

با سل ريوي چه بايد كرد

شايد شنيدن نام بيماري سل براي شما باعث تعجب باشد كه آيا هنوز اين بيماري وجود دارد. بايد گفت آري سل ريوي نوعي ميكروب سل است كه ريه را درگير مي‌كند و با علائمي مربوط به دستگاه تنفسي ظاهر مي‌شود و سرفه‌هاي مداوم به مدت دو هفته يا بيشتر كه مي‌تواند با علائم ديگري نظير تب، كاهش وزن و... همراه است. و اگر اين بيماري ريه‌ها را درگير كرده باشد از طريق قطرات ريز تنفسي به ديگران منتقل مي‌شود. رژيم آب انگور براي مبتلايان به سل ريوي و بواسير بسيار مفيد است.

يك خوشه انگور، يك دنيا طراوت پوست

براي تقويت و طراوت پوست و همچنين روشن كردن رنگ پوست، آب انگور تازه را با يك تكه پنبه به صورت بماليد و پس از ده دقيقه با آب نيمگرم محتوي كمي جوش شيرين بشوييد. آب انگور پوست را نرم مي‌كند و مي‌توان آن را به ماسك‌هاي زيبايي اضافه كرد، استفاده از انگور روي پوست صورت باعث روشن شدن و لطافت و نرمي آن مي‌شود. اگر مي‌خواهيد پوست بدنتان نرم و شاداب شود انگور را له كرده به پوستتان بماليد. مقداري از ميوه انگور را در روغن زيتون بجوشانيد و صاف كنيد و روي پوست صورت و بدن بماليد آنگاه لطافت را به خوبي احساس مي‌كنيد

تأثير انگور بر چاقي و لاغري

انگور هم چاق‌كننده است و هم لاغركننده است. كساني كه مي‌خواهند لاغر شوند بايد صبحانه انگور بخورند و تا ناهار غذاي ديگري نخورند و كساني كه قصد دارند چاق شوند بايد انگور را به همراه غذاي ديگر و نان ميل كنند. خوردن انگور براي زنان باردار نيز بسيار مفيد است.

انگور آرامش‌بخش است تا جايي كه پيغمبر(ص) فرمود: نوح (ع) به خدا شكايت كرد از غم و غصه، خدا وحي نمود كه انگور بخور زيرا انگور غصه را از بين مي‌برد. با توجه به همه ويژگي‌هاي انگور و سفارش‌هاي ديني بر مصرف اين ميوه توصيه مي‌شود كه از انگور در وعده سحر استفاده شود و از اين ميوه به دفعات زياد بعد از افطار استفاده كنيد. سعي كنيد پس از يك ربع يا نيم ساعت بعد از غذا انگور را دانه دانه ميل كنيد تا هضم شود و بهتر است بعد از آن آب سرد ننوشيد زيرا سبب ايجاد نفخ مي‌شود. تأكيد مي‌كنم ارزش ميوه انگور به حدي زياد است كه در قرآن مكرر از آن نام برده شده و رسول خدا فرموده است بهترين غذاي شما نان است و بهترين ميوه انگور.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر